Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że każdy ma inne podejście do smarowania. Ja o od jakiegoś czasu używam Squirtlube i jestem super zadowolony. Łańcuch jest po prostu czysty. Brud się nie czepia,  pracuje jak trzeba - wystarczy przetrzeć. Problemem może być woda czyli deszcz - wypłukuje dość szybko. Pozatym łańcuch jest czysty i nie wymaga częstego czyszczenia a o szejkowaniu zapomniałem. To tylko moje zdanie i nie namawiam. ale spróbowć można :) Przejechałem ok 5 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki smar na tereny leśne o dużym zapiaszczeniu?

Finish Line Dry (teflonowy, czerwony). Mimo że jest chyba jednym z najbardziej odradzanych smarów (olejów) do łańcucha z powodu swojej małej wydajności to jednak mnie odpowiada zdecydowanie bardziej niż zachwalany Rohloff, który łapał mnóstwo brudu, piachu a napęd był cały czarny. Wspomniany wyżej Finish Line utrzymuje łańcuch w wręcz idealnej czystości, jednak, niestety, wymaga dość częstego smarowania.

 

Podobno dobry jest też Shimano PTFE na suche warunki, jednak osobiście go nie testowałem. Koledzy powyżej piszą również o Squirtlube. Tego również nie miałem okazji przetestować.

Edytowane przez filipog44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu całego wątku, w szczególności wpisów o czerwonym FL (dry lube) nachodzi mnie jedno pytanie... Czy Wy go wstrząsacie przed aplikacją?

 

Może to rozwiązanie dla wszystkich dla których jest on zbyt wodnisty i napęd słychać po 50km.

 

:sorcerer:

 

 

 

:laugh: Jasne, ale to nic nie daje...  

Może masz jeszcze smar z bardzo starych zapasów, bo był wcześniej o innym kolorze i konsystencji z tego co wyczytałem. Ten nowy to praktycznie co wyjazd to smarowanie(transparentny)... fakt piachu łąpie mało.

 

Edytowane przez acid1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wiosną 2013r. kupiłem czerwony Finish Line to miał konsystencje minimalnie gęstszą od aktualnego i kolor "mleczka" (jasny, taka szara biel). Natomiast aktualnie jest rzadki jak woda i kolor ma przezroczysty.. :/ ale mimo to odpowiada mi, bo utrzymuje napęd w idealnej czystości a  i tak jeżdżę w suchych warunkach. Dla mnie jest ok.

Edytowane przez filipog44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pavvell a skąd tam tyle brudu?

 

Dokładnie. Łańcuch w zasadzie nówka bo zrobione jakieś 300km, w dodatku był już szejkowany nie tak dawno i rower użytkowany tylko na asfaltowych ścieżkach więc obawiam się, że jest po prostu zbyt lepki, ale smarować jednak smaruje lepiej niż top kett bo napęd jeszcze cicho pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...