Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[osprzęt] update -> Shimano Alivio


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 16 kwiecień 2007 - 20:00

Mam Hexagona V6 (Kross)

Chciałbym wymienić to co się da na Shimano Alivio (8-rz). Chodzi mi o napęd (to najważniejsze), klamkomanetki, może hamulce. Łącznie wyliczyłem jakieś 500 zł. Myślicie że to będzie dobry pomysł? A może jakaś inna konfiguracja w podobnej cenie? Jestem amatorem, uprzejmie proszę o poradę :D .

Elementy które chciałbym wymienić:

przerzutka przód - Suntour XCC322
przerzutka tył - Shimano Acera
manetki - Shimano ST-EF-35
korba - Truvativ X-Flow
kaseta - ?
łańcuch - ?

Myślę też o Deore, ale to będzie zależne od finansów. na razie nastawiam sie na Alivio.

Jeżdżę głównie po naszych pięknych dziurawych drogach asfaltowanych, a z tego co się orientuję Alivio to raczej grupa na bardziej spokojniejszą jazdę.

Proszę o opinię :) .

Reklama

Reklama
  • Google

#2 Mr0wa_1991

Mr0wa_1991

    Maniak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 661 postów

Napisano 16 kwiecień 2007 - 20:06

Ja jezdze na alivio i szczerze Ci ja polecam :) Deore jest ponoc zbudowana z jeszcze gorszych materialow niz alivio a jest o grupe wyzej. Alivio nie ma umnie latwego zycia a smiga bez zarzutow :D

#3 Adik

Adik

    Master

  • Użytkownik
  • 2061 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 00:30

Wymiana na alivio bedzie na pewno dobrym wyborem. Jednak czy zmiana na 8 się opłaca? Przecież jeżeli wymieniasz na 8 to masz 7mkę a przy 7mce jest piasta tylnia z bębenkiem dostosowanym tylko pod 7 rzedową kasete, więc piastę też trzeba by było zmienić. Moim zdaniem 500 zł to dużo jak na zmianę z 7 na 8. Sam w tym roku zmieniłem- ale z powodu koniecznej zmiany osprzetu- poprzedni się zużył. do tego musiałbyś doliczyć zmianę prawej klamkomanetki na : klamkomanetke pod 8, lub manetke pod 8 i klamkę osobno. Znasz korzysci płynące z zmiany kasety z 7mki na 8mke? Może po prostu wez kasetę 7mkę z bardziej pasujacym ci rozstawem zębatek. Bo tylko o to chodzi przy zmianie. Napisz jaką masz kasetę, a jesli nie wiesz to podaj wszystkie rozmiary zębatek {np.12-14-16-18-21-26-32} i czego ci brakuje - co byś chciał zyskac na kasecie? Prostym językiem :D Jeżeli chcesz zyskac na precyzji to przerzutki możesz spokojnie zmienic :P - przerzutki nie obciążają dodatkowymi kosztami - tak jak przejscie na inną liczbe biegów. :D 7 przełożen jeżeli jezdzisz szosą {tak jak ja} w zupełnosci wystarcza - liczy sie tylko zestopniowanie zębatek. :D

#4 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 14:54

Przecież jeżeli wymieniasz na 8 to masz 7mkę...

i dalej

Moim zdaniem 500 zł to dużo jak na zmianę z 7 na 8.

:)

Adik nie tak nerwowo.... ale czy ktoś wspominał wcześniej, że to ma być zamiana 7 na 8 :D ? Mam 8 i dalej chcę mieć 8. Bez zmian.

Chodzi mi o opinię osób, które miały lub mają do czynienia z Alivio. Pytam o działanie napędu opartego tylko na tej grupie.

Prostym językiem wink.gif

to znaczy jakim?

#5 ro35

ro35

    Pro

  • Użytkownik
  • 174 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 15:28

Chodzi mi o opinię osób, które miały lub mają do czynienia z Alivio. Pytam o działanie napędu opartego tylko na tej grupie.


jak chcesz... :>
miałem prawie full alivio: manetki, p.przód, p.tył, korba acera, kaseta sram (mniej ważne).
w zasadzie wszystko było ok, oprócz... przyzwyczajony byłem do szybkiej zmiany biegów (to z szosówki), redukcja na podjazdach powinna być szybka. na alivio czasami mieliło mi chwilkę. taka chwilka wystarcza aby wybić z rytmu. różne regulacje i takie tam nie pomagało. decyzja - zobaczym co sram oferuje: stare gripy 9.0 + nie najwyższych lotów przerzutka na tył 5.0. i jest pięknie :) czasami patrzę w dół na kasetę bo nawet nie słychać jak łańcuch idzie w górę (być może jest to zasługą po części gripów a nie systemu 1:1). jeżdżę na tym trzeci sezon, bez zmian.
aktualnie na alle jest p.tył sram 7.0 + gripy 3.0 (hmm) za jakieś 70zl. to nawet tanio jak za samą przerzutkę.
może w tym kierunku ?

najlepszym sposobem zamawiania piwa jest powiedzenie: Ubik

był orange, jest grey...v.xc


Reklama

Reklama
  • Google

#6 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 15:50

Jeżdżę średnio min. 30km i robię to dość często, ale jakoś specjalnie nie zwracam uwagi na rytm. Nie zależy mi więc na jakiejś wybitnej dokładności przełożeń. Wystarczy średni, lub dobry poziom, który mam nadzieje oferuje Alivio. Nie jest to LX czy XT więc nie spodziewam się niewiadomo czego. na razie zbieram ogólne informacje.

#7 Mr0wa_1991

Mr0wa_1991

    Maniak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 661 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 15:52

Kolega rozwaza zakup nad grupa alivio + przerzutka tyl- deore i szuka o nich opinii. Nie o SRAMie... Ja mam naped revoshift, korba alivio przerzutka tyl alivio/przod acera kaseta alivio kaseta alivio lancuch acera i smiga wysmienicie :) Za niedlugo prawdopodobnie zmienie przerzutke przod na alivio bo acera juz ma lekki luz. Zlego slowa o alivio nie powiem :D

#8 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 20:43

Jakoś bardziej podchodzi mi Shimano B).

Moja konfiguracja wygląda tak:

Korba - Alivio FC-M410-8 Octalink 42x32x22 170mm
Suport - Alivio BB-ES25 Octalink <_<
Kaseta - Alivio CS-HG50 11x32
Przerzutka T - Deore RD-M530 SGS (obsługuje 7,8 i 9-rz)
Przerzutka P - Deore BR-M531
Klamkomanetki - Alivio ST-M405
Hamulce - Deore BR-M530
Łańcuch - Alivio CN-HG50 :(

fotki na: http://www.paul-lang...te/shimano/mtb/

:) Jeżeli chodzi o suport i łańcuch zastanawiam sie nad grupą Deore. Różnice $ nie są jakieś wielkie, więc można pomyśleć. (ale czy korba Alivio będzie wtedy kompatybilna z suportem Deore?)

Przeglądając sklepy internetowe wyszło mi niecałe 530,00 zł , więc raczej będzie to max na jaki będzie mnie stać.

#9 uchmanek

uchmanek

    Master

  • Użytkownik
  • 2164 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 21:01

Adik: piasta z bembnem pod 7sp to zadkosc, raczej nie spotykana w tanich rowerach.
Dołączona grafika

#10 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 21:11

Przerzutka przednia to oczywiście FD-M531

/sorka, nie mogłem edytować <_<

Reklama

Reklama
  • Google

#11 ro35

ro35

    Pro

  • Użytkownik
  • 174 postów

Napisano 17 kwiecień 2007 - 22:51

Kolega rozwaza zakup nad grupa alivio + przerzutka tyl- deore i szuka o nich opinii. Nie o SRAMie...


no patrz,
a ja myślałem, że o alivio pisałem :D

najlepszym sposobem zamawiania piwa jest powiedzenie: Ubik

był orange, jest grey...v.xc


#12 michciu_h

michciu_h

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 03 maj 2007 - 09:27

Zapytam tutaj, bo to dobry topic.

Mam aktualnie z tyłu Acerę i chcę wymienić na Alivio lub Deore M510. Mam klamko-manetki ST-EF 3x8.

Która z tych przerzutek będzie się lepiej sprawwować ?? I jeszcze pytanie czy Alivio 06 i 07 się czymś różnią??

#13 pudeleQ

pudeleQ

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 03 maj 2007 - 09:40

Przerzutki w sumie tak samo będą się zachowywać, dużą rolę odgrywają manetki, po zmianie których możesz poczuć większą precyzję.

#14 Adik

Adik

    Master

  • Użytkownik
  • 2061 postów

Napisano 03 maj 2007 - 11:52

Kathar - sorka, nie wiedziałem ze Hexagon ma fabrycznie już 24 biegow na pokładzie. :) Ja bym brał alivio jak na 8 biegów ma bardzo dobrze działac - i taniej wyjdzie. Jest temat o porównaniu deore i alivio. poszukaj a znajdziesz. :P

#15 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 03 maj 2007 - 12:05

Po przeczytaniu kilkudziesięciu informacji na temat Alivio i Deore postanowiłem iż: :glare:

Alivio - kaseta, łańcuch, suport, korba, hamulce, klamkomanetki
LX - przerzutki przód i tył

Witam Adik. czytałem to porównanie Deore i Alivio, a ze względu na to, że moje finanse sie rozmnożyły :) będzie to 70% Alivio i 30% LX. Pozdro!

#16 Schwefel

Schwefel

    Loża szyderców

  • Admin
  • 13179 postów

Napisano 03 maj 2007 - 12:18

Mam aktualnie z tyłu Acerę i chcę wymienić na Alivio lub Deore M510. Mam klamko-manetki ST-EF 3x8.

Która z tych przerzutek będzie się lepiej sprawwować ?? I jeszcze pytanie czy Alivio 06 i 07 się czymś różnią??

Alivio 06 i 07 różnią się wielkością kółek. Jakbyś znalazł model z 2006 to byś na tym najlepiej wyszedł, bo działa lepiej od nowego, nie mówiąc o Deore :glare:

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"


#17 michciu_h

michciu_h

    Amator

  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 03 maj 2007 - 13:05

No można znaleźć takie coś, nawet na allegro jest:
http://allegro.pl/it...od_rd_m410.html

Tak mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia: Dlaczego Deore M510 jest katalogowo o 7 zł tańsza od Alivio; w inny topic'u jest ostry spór jakim cudem Alivio może być lepszy od wyższego modelu przerzutki, którym jest Deore; no ale skoro ALiovio jest droższa to powinna teoretycznie chyba działać lepiej??

#18 M45

M45

    Pro

  • Użytkownik
  • 147 postów

Napisano 03 maj 2007 - 14:09

Kathar gratuluje wyboru moj naped tez w kilku procentach zbudowany jest na Alivio i pracuje b.dobrze . Manetki chodzą lekko a sama przerzutka zatrzymuje sie w tych miejscach w których powinna. Jedyna wada grupy Alivio to chyba wyglad tylniej przerzutki (wyglada malo sportowo).

W twojej konfiguracji zamienilbym jedynie klamkomanetki na klami i manetki. Pewnie wyjdzie o pare złotych drożej ale w poźniejszymm okresie eksploatacji ( w przypadku awarii) koszt naprawy ewenytualnej wymiany bedzie duzo nizszy.

A co do różnic pomiedzu Alivio i Deore to według mnie istnieją tylko dwie:
- wygląd zewnetrzny
- korpus na którym widnieje napis shimano w alivio jest wykonany z plastiku a w deore z jakiegos stopu metali.

#19 Kathar

Kathar

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 591 postów

Napisano 03 maj 2007 - 14:40

Kathar gratuluje wyboru


dzieki :P

Wybór byłby lepszy, gdyby finanse pozwoliły. Ale ogólnie do mojego stylu jazdy (drogi asfaltowane/utwardzone) wydaje się, że taka konfiguracja jest (uwzględniając $) idealna.

Co do klamkomanetek, to ST-M405 z tego co się orientuję mają dość dobrą opinię. Poza tym cały czas śmigam na k-m i już się przyzwyczaiłem.

Reklama

Reklama
  • Google

#20 M45

M45

    Pro

  • Użytkownik
  • 147 postów

Napisano 03 maj 2007 - 15:06

mając na mysli "awarię" chodziło mi o sytuacje gdy np manetak podczas upadku manetk/klamk zostaje uderzona przez kamien i jej korpus rozsypuje sie (niezawodnosc ma niewiele do powiedzenia). Wtedy wystarczy wymienic manetki i płacimy 40 zł a nie 80 zł.. A co do kwesti przyzwyczajenia to chyba klamkomanetki mają takie samo rozmiestrzenie dzwigni do zmiany przełozeń (przyzwyczajic sie trzeba bedzie tylko do wyglądu).

Ale ostateczne słowo i tak należy do Ciebie.



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post