Skocz do zawartości

[obręcze] - obręcze do ścigania 29" crest mk3 vs xm401


clip7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Naczytałem się już sporo o kołach, obręczach, masie rotującej, itp. Trochę za dużo tego jak dla mnie. W jednym z artukułów czytałem, że szersze i cięższe obręcze (mówimy tu o obręczach z górnej półki) są dużo sztywniejsze od lżejszych, a co za tym idzie mają mniejsze straty przenoszonej energii i ze względu na szerokość wewnętrzną, np. na wew.25mm opona lepiej się układa i jest lepsza trakcja. Obręcz lżejsza będzie mniej sztywna i na pewno dużo bardziej podatna na uszkodzenia. Dla średnio wytrenowanego amatora różnica w wadze kół nie będzie prawie odczuwalna. Jeżeli natomiast celujemy w miejsca w pierwszej 10 to tu lepiej wybrać lżejsze koła bo bedziemy mieli większe korzyści na podjazdach przy podobnym stopniu wytrenowania.

Moja waga ponad 70kg. Przyznam się szczerze, że nastawiam się mocno na wyniki zarówno w maratonach jak XC. Trenuję od 2-3 lat. W tej chwili 4 razy w tygodniu.  Ściśle trzymam się planu treningowego, który sobie założyłem. Pierwsza 10 jest dla mnie raczej nie osiągalna ale zazwyczaj klasowałem się gdzieś w drugiej lub trzeciej. W tym roku oczywiscie myślę o poprawie wyników.

Trzymając się tego opisu uważam się za średnio wytrenowanego amatora. Dlatego też zastanawiam się czy różnica w wadze kół między crest mk3 a dt xm401 będzie miała jakiś większy wpływ na osiągane czasy. Przy crestach boję sie o ich wytrzymałość, szczególnie przy XC. Oprócz tych obręczy zastanawiam sie jeszcze nad xr361 (lekkość) lub xm421 (wytrzymałość, sztywność i szerokośc wewn.)

Każda wypowiedź i opinia będzie dla mnie cenna.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego też zastanawiam się czy różnica w wadze kół między crest mk3 a dt xm401 będzie miała jakiś większy wpływ na osiągane czasy.

moim zdaniem pod uwagę powinieneś wziąć crest mk3 & dt xm 421. jest katalogowo tylko 5 gr cięższa od 401.

Miałem podobny dylemat przy składaniu kół i wybrałem Dt xm 401, dla mnie podstawowym kryterium była wytrzymałość.

Na Twoim miejscu jednak bym zaryzykował i złożył koła ma Crestach, uwzględniając złożenie kół przez dobrego kołodzieja, powinien wyjść fajny zestaw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cresty mk3 są dość drogie , lepiej za ta cenę kupić chińskie karbonowe obręcze albo coś z ryde

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A są jakieś sprawdzone chińskie carbony? Szukałem na forach ale nie za wiele znalazłem. Na zagranicznych aukcjach trochę tego jest ale nie wiem, jak z jakością. Co do ryde to przyznam się, że nie słyszałem wcześniej o tej firmie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cresty mk3 są dość drogie , lepiej za ta cenę kupić chińskie karbonowe obręcze albo coś z ryde

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie ma to jak pisać o wysokiej cenie Crest a następnie proponować chinczyki za 165$

 

Kurde uciekło połowę posta. Pytanie jak szerokie opony chcesz zakładać? Osobiście uważam że nie warto brać szerszej obręczy jak 21mm wew. Głównie właśnie dlatego że ścigając się prawdopodobnie nie założysz szerszych kapci jak 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę już kupiłem od chinoli i nigdy cła ani vatu nie płaciłem :)

A kupowałeś obręcze za 165usd/szt. + przesyłka?

Vat naliczany jest od 45euro, może się trafić, że listu się nie dostanie, ale prawdopodobnie wybiurczo patrzą na gabaryt. Od 150euro jest opłata celna w wysokości 45%.

 

Jak będzie pech, a jest to wielce prawdopodobne, bo gabaryt spory, to obręcze wyniosą kolegę nie 400, nie 600, a 800zł szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już ci odpowiadam, nie dalej jak w środę otrzymałem zawiadomienie celne z UC o przedstawienie potwierdzenia przelewu i dowodu zakupu za kask o wartości 50,18usd. Najprawdopodobniej przyjdzie mi dopĺacić 23% watu. Też nigdy tego nie miałem, ale pierwszy raz kupiłem tak duży przedmiot i od razu się trafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie jak szerokie opony chcesz zakładać? Osobiście uważam że nie warto brać szerszej obręczy jak 21mm wew. Głównie właśnie dlatego że ścigając się prawdopodobnie nie założysz szerszych kapci jak 2.2

 

Dokładnie myślałem o oponach 2.2, ewentualnie 2.1 do 2.25. Jeśli chodzi o szerokość wewnętrzną to wydaje mi się, że im więcej tym lepiej do pewnego momentu, bo potem waga rośnie.

Widzę, że chyba raczej zostanę przy wspomnianych obręczach. Kupno chińczyków carbonowych na zagranicznych aukcjach chyba nie jest takie proste, jak by się wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale ciekawa jest opinia @diarem, żeby unikać przesyłki kurierskiej.

Być może jest to jakiś  pomysł. Ludzie rozbijają jeszcze zapłatę na 2/3x, ale tu mowa o 300+ USD i 80 USD przesyłki. Generalnie kombinacje chyba nie warte świeczki. Ponoć chinole wysyłali też przez pocztę z krajów UE, ale zool też przestał się na to nabierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorowi wątku polecam coś od FRM.Obręcze mają wysokiej klasy,a i dopuszczalna waga znacznie wyższa niż cherlawe Cresty mk III.

Ps.Obecnie również jestem na etapie poszukiwania kół do swojego bajka i się zastanawiam między właśnie FRM,DT Swiss i ewentualnie jeszcze Mavic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślałem o czymś szerszym niż 20mm.

Dobry kierunek. Przyrost masy szerszej obręczy jest mniejszy niż przyrost masy szerszej opony. Warto zatem wybrać szerszą oponę np. 25mm i pozostać z opona 2.0 czy 2.1 niż obręcz 20mm i zakładać opony 2.25/2.40. Nie wspomnę o lepszym układaniu się opon na szerszej obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...