Skocz do zawartości

[Opony] Najmocniejsze opony do roweru krosowego/miejskiego na 700x35c (o największym ciśnieniu)


GregoryYY

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukam opon do których będę mógł nabić maksymalne PSI dla 700x35c. Znalazłem dużo do 6 BAR.

 

Słyszał ktoś może o wytrzymujących ciśnienia większe niż 6 BAR?

Chcę szybko śmigać a wyszukiwarki opon na stronach firmowych to... 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci szeroka opona skoro ma być tak mocno nabita? Nie lepiej coś w bardziej szosowym rozmiarze? Będzie lżej, a komfortu i tak nie uświadczysz. Z trakcją podobnie, bo i tak będzie pracował tylko wąski pasek na grzbiecie. Im szersza opona tym niższe ciśnienie, bo to wynika po prostu z fizyki.

 

Można by się też zastanowić, czy ciśnienia rzędu 8 barów są bezpieczne dla standardowych obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w jednym moim rowerze zamontowane teraz Schwalbe Marathon Racer w rozmiarze 700x30c, które można nabić do 7bar.  Już przy 6 bar są tak twarde, że każda dziura daje wpierdziel przy szybszej jeździe. Rower to przełajówka więc nie ma mowy o amortyzatorze.  Opona jednak jest bardzo szybka i całkiem lekka. Ma delikatny bieżnik i radzi sobie nawet w deszczu.   Fajna guma. Nieco jak szosowa lecz nie do końca. O wypadzie w teren raczej można zapomnieć.   Jest wersja 35c tej opony i można ją maksymalnie nabić do 6.5 bar. 

 

Tu więcej info.: https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-racer.html

 

Ode mnie dodam, że jak szukasz grubszych laczy to nie ma sensu ich nabijać na skałę. Stracisz tylko komfort, który większy balon pozwala uzyskać. Kosztem założenia większej opony jest minimalnie gorsze toczenie się kół (głównie opory powietrza oraz ciężar, a nie sama szerokość, która wg. pomiarów właśnie zwiększa styk z powierzchnią i zmniejsza opory). Na fizyce w szkole był taki wzór na tarcie=siła nacisku* współczynnik chropowatości, więc jak chcesz szybciej jechać po SZOSIE to celuj w opony bez agresywnego bieżnika i stosunkowo lekkie -właśnie takie jak te pod linkiem.  Drugą sprawą jest sam opór kręcenia ciężkimi kołami. Im lżejsze całe koła tym lepiej, ale głównie do dynamicznej jazdy.  

 

Pompowanie opon na maksa nie zawsze jest dobre, no chyba, że ważysz sporo i chcesz "ochronić" obręcze, jednak zbyt twarde nabicie też może je zniszczyć jak walniesz w jakiś krawężnik  ;)

 

P.S. Jak chcesz szybko śmigać to pomyśl również o obniżeniu kierownicy o ile już tego nie zrobiłeś :)  Aerodynamika robi swoje.  Ja np. w dolnym chwycie na moim rowerze spokojnie jadę szybciej o te 3-5km/h średnio niż w górnym za łapy (mowa o kierownicy baranek).

 

 

EDIT: 

 

Sprawdź sobie jeszcze tą oponkę: https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/kojak.html

Powinna być jeszcze szybsza (ok 1/3 lżejsza) niż powyższa lecz nie ma w ogóle bieżnika. Dostępna w rozmiarze 700x35C  max 6.5bar. Bardzo fajnie opisana została na blogu roweroweporady.pl:

 

https://roweroweporady.pl/schwalbe-kojak-test-opony/

https://roweroweporady.pl/schwalbe-kojak-test-dlugodystansowy/

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy "standardowej" obręczy, która ma zwykle 19 mm szerokości wewnątrz możesz włożyć oponę nawet 25 mm szerokości. Teoretyczne minimum to 28 mm, ale na forum już parę razy się potwierdziło, że przy 25 nic się nie dzieje.

 

Rzeczywiście czysto szosowe obręcze są węższe, ale typowa szosa ma opony 21-25 mm, a dodatkowo wąska obręcz może być lżejsza.

Nie wiem co ma amortyzacja wspólnego z wytrzymałością obręczy :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja mam w jednym moim rowerze zamontowane teraz Schwalbe Marathon Racer w rozmiarze 700x30c, które można nabić do 7bar.
 

 

 

Przy "standardowej" obręczy, która ma zwykle 19 mm szerokości wewnątrz możesz włożyć oponę nawet 25 mm szerokości. Teoretyczne minimum to 28 mm, ale na forum już parę razy się potwierdziło, że przy 25 nic się nie dzieje.
 
 

Czyli rozumiem, ze mogę szukać nawet oponki 28c (bo to oznacza 28mm a mam obręcz 622x19). Schwalbe ma super porównywarkę ale dość drogie te oponki a z innych firm jakoś nie widzę 7-8 bar. Ta firma się specjalizuje w wysokich ciśnieniach i dlatego jest taka droga? Zna ktoś jakieś oponki  do 7-8 bar ale tańsze? Tak do 50zł? 

 

 

 

Może autor spodziewał się że amortyzacja wpłynie na zmniejszenie sił działających na obręcz przy takim ciśnieniu?
 

 

Dokładnie. Na wszelki wypadek dam max 8 bar bo widzę że szosowe mają nawet 14 bar a chyba nawet nie napompuję tyle:)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

szerokość, która wg. pomiarów właśnie zwiększa styk z powierzchnią i zmniejsza opory

 

To nieprawda. Z szerokością zmienia się _kształt_ powierzchni styku opony z nawierzchnią, a nie jej wielkość.

 

A marketingowe hasło "szersza opona = mniejszy opór przy tym samym ciśnieniu" to czysta teoria nie przekładająca się z reguły na praktykę - bo pomija oczywisty fakt że nie po to daje się szerszą oponę żeby pompować ją tak samo jak węższą - i vice versa!

 

Skrajny przykład: 4-calowa opona fatbike'a może i ma mniejsze opory niż opona np. 2.1 cala - tyle że nikt normalny nie będzie jeździł na fatbike'u z ciśnieniem 2 barów lub więcej, ani na zwykłym "góralu" z ciśnieniami poniżej 1bara...


 

 

 że szosowe mają nawet 14 bar a chyba nawet nie napompuję tyle:)

 

 

 

Tyle to raczej szytki, a nie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to nie prawda, że wielkość (powierzchnia) styku nie rośnie?  Widzę dokładnie jaki pasek mam na moim MTB a jaki na przełaju gdy jadę po jezdni ;)  Pasek (mokry lub od kostki czerwonej) na oponie 2.2 jest szeroki jak całą opona 30C na której ślad ma może z kilka mm.

 

Mi chodzi o to, że przez fakt iż większa powierzchnia opony styka się z glebą to większa jej część pracuję. Bardzo szeroka opona na szerszej feldzie i na małym ciśnieniu praktycznie będzie zjadać nierównosci, a mała będzie musiała je pokonać aby toczyć się  z taką sama gracją. Oczywiście nie mówię o oponach nabitych na maksa bo nie ma sensu pompować grubych laczy na 4 bary.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie opony i obręcze nie przystosowane do wysokich ciśnień w połączeniu z ciśnieniem 8 barów nie wróży nic dobrego.

 

OK, rozumiem że fabryczne obręcze w nowym rowerze za 1500zł to są te "tanie" i nie ma się co pchać w ciśnienie powyżej 6,5 bar bo tylko uszkodzę łożyska albo nawet całe koło czy ramę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcz samą uwalisz jak już, bo rozepcha ją ciśnienie na zewnątrz.

Drogie obręcze też takich rzeczy nie lubią, zależy jaka obręcz, generalnie obręcz MTB i opona MTB to maks 3,5-4 bar.

 

Ale jak dasz węższą oponę to 6 bar możesz spokojnie, może nawet 8, ciężko powiedzieć, szybciej drogie wyścigowe obręcze strzelają, niż tanie budżetowe, gdzie nikt na wagę nie patrzy i mimo że są wykonane z gorszego stopu aluminium, to jest go więcej.

 

Tu jest rozpiska dla DT:
https://www.dtswiss.com/Resources/Tech-PDF/Tire_Pressure_Dimension

I możesz powyżej 8 bar nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jak dasz węższą oponę to 6 bar możesz spokojnie, może nawet 8, ciężko powiedzieć, szybciej drogie wyścigowe obręcze strzelają, niż tanie budżetowe, gdzie nikt na wagę nie patrzy i mimo że są wykonane z gorszego stopu aluminium, to jest go więcej.
 

 

Super, czyli dla opony 28-30mm 7 bar to max przy 19mm feldze. Dobrze że tu założyłem konto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ta obręcz jest faktycznie z 6063 T6, to naprawdę ona aż taka słaba jak chodzi o wytrzymałość nie będzie.

6 bar przy oponie 28c można spokojnie dać, pewnie i 8 wytrzyma też... cała tajemnica z tym ciśnieniem to jest przecież odpowiednio wąska opona, nic więcej, myślicie że budżetowe koło szosowe to się jakoś mega różni od takiego koła MTB?

 

Przykładowo Stans przecież nie podaje maks ciśnienia w ogóle, a takie ZTR Crest to raczej z pancerna obręczą nic wspólnego nie mają.
Jakiś też producent z tego co kojarzę miał podane że zgodnie z tym co jest na oponie, nie wiem czy nie Sun Ringle.

 

2-ga sprawa, że Kross też nie zabrania pompować zgodnie z informacją z opony, bo na ich stronie mamy:

Minimalne i maksymalne ciśnienie zawsze podane jest z boku opony, gdyż często są to różne wartości w zależności od marki i rodzaju opony. Im mniejsze ciśnienie, tym komfort jazdy jest wyższy , ale łatwiej o przebicie dętki. Większe ciśnienie zmniejsza ponadto opory toczenia, trudniej przebić dętkę, ale mocno cierpi na tym komfort jazdy i przyczepność w terenie. Biorąc pod uwagę swoją wagę i podłoże, po którym planujemy jeździć, musimy zdecydować się na kompromis między komfortem a bezpieczeństwem, nie przekraczając wartości granicznych podanych przez producenta.
 
Nie wiem jak tam jest u takiego Trek'a, ale ich obręcze dla przykładu lubią strzelać od zbyt wysokiego ciśnienia, tylko że jak ktoś wazy 100kg i nawali 6 bar do opony 2,25 to taka sytuacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcz 19C, spokojnie opona 700x28 i taką bym dał. Poszukaj możliwie lekkich, ok. 300g jest jak najbardziej do znalezienia i nie przejmuj się ciśnieniem, 6 BAR dla 28mm jest jak najbardziej OK, z praktyki, nie ma sensu pompować do maksymalnej granicy podanej na oponie, trzymanie się środka skali w zupełności wystarcza.

 

http://allegro.pl/opona-continental-ultra-sport-ii-700x28c-kevlar-i6153377245.html

W zupełności wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...