Skocz do zawartości

[rower mtb] przyzwoity MTB + dynamo w piaście do 1500zł


Svaaw

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wam :)
Dwa lata temu przejechałem polskie wybrzeże na rowerze crossowym Kands STV 700.

Na podstawie tego doświadczenia (i planując inną wyprawę), chcę kupić rower, który spełni następujące wymagania:

 

1. Koła 26"
Wspomniany Kands miał 28, niezbyt to się sprawdzało na piachu, zważywszy szczególnie na cieńsze koła niż w klasycznych mtb, a na prędkości po asfalcie aż tak bardzo mi nie zależy. Ścigać się z nikim nie będę.
 

2. Rama TYLKO i wyłącznie aluminiowa. Nie karbonowa i nie stalowa (kompromis między lekkością i wytrzymałością).

 

3. Dynamo w piaście (ważne!).
Jeździłem co prawda z power bankami, ale i one czasem się wyczerpują, a jeśli chcę prowadzić wideo-bloga, to brak prądu może wszystko zepsuć.

 

4. Amortyzator przedni i brak amortyzatora tylnego. Musi się dać zainstalować normalny bagażnik na sakwy.

 

5. Porządny osprzęt - tzn. lepszy niż Tourney.

 

6. Hamulce - tylko i wyłącznie v-brake. Żadnych tanich tarczówek i w ogóle żadnych tarczówek - więcej z tym kłopotu w razie awarii niż to warte.

 

7. Preferowane marki (wg kolejności): Kands, Romet, Unibike, Kross. Jestem też otwarty na inne sugestie.

 

Budżet:
preferowany: do 1300zł

do przyjęcia: 1500-1600zł
do udźwignięcia w razie naprawdę wyjątkowej okazji: 1900zł./

 

Proszę o sugestie, bo tonę już w przeglądaniu badziewiarskiego sprzętu.

 

Początkowo myślałem o Kands Energy 1300, ale nie ma dynamo, a na dodatek ma hamulce tarczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar ramy potrzebujesz?

 

16" :)

 

Co do kupna koła z dynamo osobno, to oczywiście masz rację, chciałbym jednak, żeby przednie koło nie odstawało wyglądem od reszty roweru :)

 

Osobiście mam wrażenie, że na drogach leśnych, czasem ukorzenionych + sporo piachu, lepiej sprawdzą się koła 26".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma gotowych rowerów MTB z prądnicą w piaście. Będziesz niestety musiał wymienić koło, a jak nie chcesz robić "arlekina" to zostaje przeplatanie koła.

 

Z tym rozmiarem koła to czyste wrażenie, ale nie ma co zaczynać znowu przepychanki na temat wielkości kół. Chcesz 26' to bierz nie słuchaj, że Ci części w przyszłym roku znikną :yucky:

 

Temat hamulców to kolejne proszenie się forumową wojnę. Normalna hydraulika jest zupełnie tak samo awaryjna jak V-ki (czyli mało), ale jest łatwiejsza w serwisie (w zasadzie bezobsługowa - nie słuchaj bajek, że się sama zapowietrza), no i hamuje lepiej. Tania hydraulika Shimano nie jest normalna - lubi przeciekać i nie znosi niskich temperatur.

Myślę, że niezłym rozwiązaniem dla Ciebie byłyby mechaniczne tarczówki, ale to pewnie wymagałoby kolejnej przekładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę toczyć żadnych wojen :)

Co do kół - zdaję sobie sprawę, że to tylko wrażenie. Niemniej miałem i 26", i 28", jestem niski i jakoś lepiej się czuję z kołami 26".

Co do hamulców... Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia, co w sytuacji jeśli tarczówka padnie w trasie. Nie planuję jeździć dużo w deszczu (takiej pogody raczej unikam). Natomiast wiem, że dobry hamulce tarczowy jest droższy niż dobry V, więc wybór jest dla mnie oczywisty. Z tego, co wiem, w przedziale cenowym do 2000zł dobre tarczówki ciężko spotkać.
Przeplatanie koła odpada, nie mam nawet zielonego pojęcia jak się za to zabrać. Wiem, że są rowery z gotowym dynamo, no ale być może faktycznie nie są to akurat mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica obręczy dla koła 28" i 29" jest ta sama - ERTRO 622.

Pisząc że 28 może być za wąska,chodziło mi o szerokość wewnętrzną obręczy

 

 

Normalna hydraulika jest zupełnie tak samo awaryjna jak V-ki (czyli mało), ale jest łatwiejsza w serwisie (w zasadzie bezobsługowa - nie słuchaj bajek, że się sama zapowietrza), no i hamuje lepiej. Tania hydraulika Shimano nie jest normalna - lubi przeciekać i nie znosi niskich temperatur.

W tej cenie zostaje tylko tania hydraulika :laugh:  

 

 

Przeplatanie koła odpada, nie mam nawet zielonego pojęcia jak się za to zabrać.

Dlatego są serwisy rowerowe :laugh:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, ale jednak prosiłbym o propozycje konkretnych modeli, a nie dyskusję ogólną, ponieważ w miarę konkretnie przedstawiłem, co potrzebuję i rady szczegółowe odnośnie hamulców czy przerzutek nie są mi zbyt potrzebne :-)
Domyślam się, że może być ciężko  znaleźć rower mający wszystko, co wymieniłem, ale liczę chociaż na propozycje najbardziej zbliżone do opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim budżecie i z takimi wymaganiami to najlepiej byłoby poszukać chyba zadbanej używki i dostrojenie jej pod własne potrzeby. Gotowego roweru który spełni Twoje wymagania nie ma, a nowe rowery które maja koła 26 cali i vki, reszte osprzętu będą mieć fatalną. Ten w/w Wheeler wyglada wyjatkowo dobrze w tej cenie. Można pomyśleć o złożeniu czegoś od podstaw pod siebie... Co do dynama, to zawsze można uzbroić się w lampkę zasilana zewnętrznym akumulatorem i dokupić do niej drugi zapasowy aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wozić nawet po 20 power banków ze sobą, tylko jaki to ma sens? :)

Dynamo to akurat najmniejszy problem, ostatecznie oddam koło do speca i mi to dynamo założy. Ale każdy chyba się zgodzi, że lepiej mieć porządne V niż badziewne tarczówki. Nie sądzę, żebym miał jakieś kosmiczne wymagania jak na maksymalną dopuszczalną kwotę 1900zł.

 

Z tego, co widzę, to po prostu ciężko dostać rower, który miałby wszystko na tym samym poziomie. Bo zawsze producenci uskuteczniają jakieś dziwne kombinacje typu... damy alivio, ale badziewne tarczówki...
I co oni mają z tymi kołami 28? To raczej dla crossowych rowerów, a nie mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Jest kasa, jest wybór. Nie ma kasy, nie ma wyboru ;)

 

Początkowo myślałem o Kands Energy 1300, ale nie ma dynamo, a na dodatek ma hamulce tarczowe.

Kands ma tarczówki mechaniczne. O ile dobrze widzę takie same jak ma moja Siostra w swoim KTMie.

Zachowują się przyzwoicie jak na mechaniki (porównanie mam tylko z avidami bb5) a zdecydowanie lepiej niż jakiekolwiek Vki na których jeździłem (shimano LX/XT, avid, promax, coś tam jeszcze).

Według mnie niezawodność jak w Vkach, mniejsze mecyje z ustawianiem, hamowanie lepsze - nie ma co się ich bać i jak rower przyjmie bagażnik i ci się podoba to wart rozważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe rady.

Na razie skłaniam się ku temu z linka. Ten Wheeler ma lepszy osprzęt przy niższej cenie w stosunku do Kands Energy 1300.

 

Początkowo zastanawiałem się (przed założeniem tematu na forum) czy nie pójść po "taniości" i zdecydować się na tourney. Wtedy nawet do 1000zł da się coś sensownego znaleźć od Kandsa. Ale stwierdziłem, że nie będę aż takim dusigroszem ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wozić nawet po 20 power banków ze sobą, tylko jaki to ma sens? :)

Dynamo to akurat najmniejszy problem, ostatecznie oddam koło do speca

Jak kupiłeś jakiś gadżet ładowany na USB za 40 zł to i pełen plecak power banków nie starczy :-) Ja mam lampę która po wymianie ogniw w aku wytrzymuje ponad 8 godzin na najniższym trybie, który i tak jest 10 razy mocniejszy od każdej średniej klasy lampy na dynamo... http://www.solarstorm.pl/produkty/nitenumen .A piasta z dynamo zawsze swoje waży i jakiś opór stawia... i w rowerze mtb wyglądać będzie jak siodło na świni. Do tego kupno takiej piasty swoje kosztuje, przeplatanie kola i porządna lampka na dynamo tez nie są tanie... Jak wolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie rozwiązanie polecasz komuś, kto potrzebuje zasilić prądem przez 2-3 tygodnie dwie kamerki (w tym jedną w smartfonie)? :)

 

Natomiast co do roweru TRANS PACIFIC, odpada, ponieważ w porównaniu do Energy1300 i Wheelera, stosunek ceny do jakości osprzętu wypada niekorzystnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem , nie chcesz hamulców tarczowych , ale tu bardzo ciekawa opcja  http://allegro.pl/rower-gorski-arkus-vip-nr6-i5603113559.html osprzętowo bardzo dobrze (napęd 3x9 na starszych komponentach Deore) , podstawowy Rock Shox (ale wytrzymalszy od najtańszych SR i RST). Miałem okazję widzieć go na żywo i robi pozytywne wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że nieźle się prezentuje sprzętowo i cenowo :-) Wizualnie też całkiem przyjemny. No i do tego polska firma. To już chyba wiem, na co się zdecyduję  :-)
Piękne dzięki! :-)

 

 

EDIT: Dopiero teraz widzę, że rama to 17". Ale wysłałem zapytanie do sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...