Skocz do zawartości

[do 15tyś.] full xc


Tycjan

Rekomendowane odpowiedzi

Panie, Panowie proszę o pomoc przy wyborze przemieszczacza :) wyraźcie swoje zdanie na temat sprzętów którymi się interesuje, wszelkie sugestie mile widziane. Osprzęt jest dla mnie sprawą drugo rzędną, zależy mi na opinii odnośnie systemu zawieszeń, które zostały zastosowane w poszczególnych rowerach, w końcu rama to serce roweru i to jest dla mnie najważniejsze. Będzie to mój pierwszy full stąd proszę o rady bardziej doświadczonych użytkowników.

 

Sprzęt będzie używany w wyścigach MTB głównie tereny górzyste:  

 

1. https://www.canyon.com/pl/factory-outlet/#category=mtb-bikes&id=20946 

 

- Canyon jest jak najbardziej spoko (mam szosę, 100% satysfakcji) jednak odnoszę wrażenie, że ta sama rama jest używana od 2-3 lat, i rośnie tylko cena? a może się mylę?

 

2. https://superiorbikes.eu/pl/2017/mtb-race-team/team-xf-29-elite/matte-black-white-team-red

 

- To jest dla mnie jedna wielka niewiadoma, może miał ktoś z nim do czynienia? Dotykałem go jedynie na targach. 

 

3. http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9/p/2138600-2017/

 

- Gdyby to był carbon, kupił bym bez zastanowienia, czy moje wątpliwości są uzasadnione?

 

4. http://primal.pl/pl/p/Rower-MTB-full-OiZ-29-M20-carbon-2016/756 

 

- Z Orbeą mam ten problem (same problemy :) ), że nie mogę skontaktować się z dystrybutorem i nie wiem czy są dostępne. Ale biorę pod uwagę :)

 

5. https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/mountain/cross-country/epic-fsr-comp-carbon-world-cup/115173 

 

- Wczoraj doszedł do listy ten sprzęt, mocno zamieszał mi w głowie bo do tej pory Canyon był moim delikatnym faworytem :)

 

Nie sugerujcie się cenami katalogowymi ;) wszędzie da się uzyskać rabat z wyłączeniem Canyona. 

 

 

A może macie inne propozycje? Podkreślę,że rowery używane nie wchodzą w grę, muszę mieć fakturę :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie waga tego full-a z linku to 11,1kg, to nie ma się co za bardzo ładować w lżejsze XTr moim zdaniem. Nawet Kulhavy, sezon temu miał full-a 11,5kg, tylko pytanie czy te 11,1kg to jest waga realna. To odnoscie LUX-a. 

 

Superior ma dość wysokie główki, dziwne, bo HT mają wręcz wzorcowe geometrie. Nie wiem, czy by ten fakt, nie wyeliminował tego wozidła dla mnie.

 

 


 

 

- Gdyby to był carbon, kupił bym bez zastanowienia, czy moje wątpliwości są uzasadnione?

 

Geometria wygląda bdb, ale za tyle kasy to jednak carbon bym szukał.


 

 

- Z Orbeą mam ten problem

 

Problem polega na tym, że jest strasznie przewartościowana (koła x1900/manetki SLX itp) i będzie ważyć co najmniej 12,5kg. 


 

 

Canyon był moim delikatnym faworytem

 

Do Speca link nie działa, Canyon na razie chyba najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3. Top Fuel 9 | Trek Bikes   - Gdyby to był carbon, kupił bym bez zastanowienia, czy moje wątpliwości są uzasadnione?

 

Gdyby to był karbon to bardzo bym się zastanawiał, w tym przypadku. Aluminiak jest przewidwalnie bezproblemowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie waga tego full-a z linku to 11,1kg, to nie ma się co za bardzo ładować w lżejsze XTr moim zdaniem.

XTR nie jest dla mnie konieczny, a nawet, w ogóle tego nie brałem pod uwagę.

 

Problem polega na tym, że jest strasznie przewartościowana (koła x1900/manetki SLX itp) i będzie ważyć co najmniej 12,5kg.

Gdyby się okazało, że ta rama jest najlepsza to osprzęt nie jest najważniejszy, traktuję ten rower rozwojowo.

 

Do Speca link nie działa

Poprawny link:

https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/mountain/cross-country/epic-fsr-comp-carbon-world-cup/115173

Gdyby to był karbon to bardzo bym się zastanawiał, w tym przypadku. Aluminiak jest przewidwalnie bezproblemowy.

Możesz rozwinąć myśl? :) zdarzają się problemy z karbonem treka? A co ze sztywnością, wagą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Specialized: EPIC FSR COMP CARBON WORLD CUP

 

Geometria jest lepsza niż w Lux-ie. Spec jest dłuższy i można w nim zastosować krótszy most, nawet 7 cm ze sztycą z offsetem. Kąt podsiodłowej 74' sprawia, że można spokojnie władować sztyce 10-15 mm offset, by użyć krótszego mostka. W przypadku Canyona sztyca z offsetem 10-15 mm przy mostku 90 mm jest niemalże konieczna jak ma to być full do XC, ale można to uznać za normę w 2/3 ram FS. Najważniejszy jest reach i w obu przypadkach jest ok na dany rozmiar. Podobną bdb geometrię do Speca ma Silverback Sesta z wagą 10,8 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria jest lepsza niż w Lux-ie. Spec jest dłuższy i można w nim zastosować krótszy most, nawet 7 cm ze sztycą z offsetem. Kąt podsiodłowej 74' sprawia, że można spokojnie władować sztyce 10-15 mm offset, by użyć krótszego mostka. W przypadku Canyona sztyca z offsetem 10-15 mm przy mostku 90 mm jest niemalże konieczna jak ma to być full do XC, ale można to uznać za normę w 2/3 ram FS. Najważniejszy jest reach i w obu przypadkach jest ok na dany rozmiar. Podobną bdb geometrię do Speca ma Silverback Sesta z wagą 10,8 kg.

Kurcze, moja wiedza na temat geometrii nie jest tak pokaźna jak Twoja, niestety. Obecnie na polu walki pozostał Spec i Trek, jeśli chodzi o Lux-a, doszły do mnie informacje, że zawieszenie zastosowane w Canyonie jest bardzo sztywne (nieczułe na małe nierówności), z jednej strony to plus a z drugiej dla mnie minus. Zmianie uległ model Treka :) Tobo nie będzie popierał mojego wyboru :)

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-9-8-sl/p/2130600-2017/

 

Przypominam, aby nie zwracać uwagi na ceny katalogowe.

 

Silverback rewelacyjny, ale chyba nie ma polskiego dystrybutora, a polska faktura to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...