Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[rower, rama] HT 27,5+


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3026 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 15 styczeń 2017 - 12:34

A czemu nie w góry? Chyba niektórych już kompletnie upośledziło i bez widła o taaakim skoku i goleniach grubych jak słoniowa noga to się „odumieli” jeździć...
  • 0

Reklama

Reklama

#22 phoe

phoe

    Master

  • Użytkownik
  • 1687 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubin
Garaż Rower

Napisano 15 styczeń 2017 - 12:46

Bo szybko złapie luzy i to wyrzucona kasa w błoto?
Pojecie "góry" nie mówi jak kto będzie rower używał - tu zgoda! Na same singletracki  wystarczy jak najbardziej, ale na coś już bardziej ambitnego ten widelec się nie nadaje.


  • 0

#23 grzegosz

grzegosz

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 15 styczeń 2017 - 12:56

To równie dobrze można koledze zaproponować, żeby olał HT i od razu kupił fulla, bo do ambitniejszej jazdy to tylko full się nada. Autor dostał już trochę propozycji, teraz chyba sam musi się zdefiniować, gdzie i jak będzie jeździł i na podstawie tego zdecydować, czego oczekuje od sprzętu.


  • 0

#24 beskid

beskid

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 8003 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Bartek

Napisano 15 styczeń 2017 - 13:00

Raidon jak najbardziej w góry czego dowodem jest Djambo. Nie urywa tyłka ale niektórzy chyba mają problem z czytaniem lub klepią byle co pod swoją tezę. Jeszcze raz powtarzam na plusach HT nie zap...la się na zlamanie karku. To w dalszym ciągu sprzęt do spokojniejszej, technicznej jazdy w odniesieniu do fulla. Nagle Reby, Sektory, Revele, Fox'y 32 są bee bo trzeba koniecznie mieć Pik'a lub Aurona. Prawdopodobnie to nie wideł dla autora tematu ale to czy się nie nadaje to już temat wagi użytkownika, sposobu jazdy. Dla zdecydowanej większości spokojnie da radę. Chce ktoś ambitniej to niech idzie w pełne zawieszenie bo każdy HT to półśrodek. 

 

Co do tematu to nie ma czasem w ofercie zamiast tej "ułomnej" w boosta ramy Horneta innej tyle, że Primala +. Z tego co kojarzę kompletny rower ma obie osie na boosta. Oczywiście mniej agresywna geo w tej ramie ale moim zdaniem by stykło jak idzie o "plusy". 


  • 0

#25 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3026 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 15 styczeń 2017 - 13:00

Jak już wyżej pisałem używam „wiotkiego” Liska 32 F100 i zjeździłem na nim m.in Beskid Sądecki, ścigałem się w Górach Świętokrzyskich, odwiedziłem Rychleby, itp. A tu robi się wodę z mózgu, że Reba to się do xc nie nadaje, a Raidon rozleci się od pierdnięcia. To nie xct czy xcm, choć i na takim badziewiu jeździłem i też się nie rozpadły ani nie dostały ot tak luzów - tyle tylko że to nie są pełnoprawne amortyzatory, a taki Raidon czy Reba już tak.

Osobiście nie widzę nic złego we wsadzeniu do sztywniaka AM widła pokroju Reby czy Revelationa o skoku 120-140mm. Jak może być Aion czy Auron, to jeszcze lepiej, ale nie jest to warunek konieczny do jakiejkolwiek jazdy po górach czy szerzej - w ambitniejszym terenie. Ile osób kula się na jakichś Reconach czy innych Sektorach i też można.
  • 0

#26 grzegosz

grzegosz

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 15 styczeń 2017 - 14:12

Albo kup gotowego Primala Pro 27,5+ jak wejdzie na rynek, zdaje się być spoko jak na gotowca
Primal Pro 27.5+ Dartmoor | Górskie - sztywne, Rowery | Velo


  • 0

Reklama

Reklama

#27 vdcmike

vdcmike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Imię:Mike

Napisano 16 styczeń 2017 - 09:36

@poe: tłok do reby konieczny do zmiany skoku to 124zł w PL i 19EUR w DE. Części są powszechnie dostępne i zwykle są tańsze niż do SR. Jest wersja RLT reby z regacją kompresji. Poza tym reba ma negatywną powietrzną i nie trzeba bawić się ze sprężynami. Jest też lepiej smarowana niż każdy SR.

Odnośnje raidona do zastosowań am/enduro to warto zwrócic też uwagę na brak możliwości zrobienia serwisu tłumika w takim raidonie a przy am/enduro a nawet na większych rypankach singlowych tłumik dostaje mocno po tyłku. Więc nawet jeśli ślizgi nie dostaną po chwili mega luzów to nie będzie mozna nawet wymienić oliwy w tłumiku.

Użytkownik vdcmike edytował ten post 16 styczeń 2017 - 09:44

  • 0

#28 dawid

dawid

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1215 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Cieszyn
  • Imię:Dawid

Napisano wczoraj, 23:12

Podepnę się pod temat.

Też zastanawiam się pomiędzy budowaniem od podstaw 27.5+

Cały czas chodził mi po głowie Primal 27.5+, ale po zobaczeniu mondrakera Vantage R 27.5+ zacząłem mieć wątpliwości czy nie lepiej kupić i unowocześniać go
Rower Mondraker 2017 Vantage R 27.5"+ | Rowery \ MTB (Górskie) \ Enduro / Trail Mondraker \ Rowery Enduro / Trail | Dystrybutor rowerowy - rowery, części i akcesoria rowerowe | 7anna

 

Czy patrząc na geometrie tych ram Mondraker ma bliżej do roweru XC na którym będę mocniej wyciągnięty z pochyloną pozycją, a Primal ma bliżej do Enduro i ma bardziej wyprostowaną pozycję?

Zawsze bliżej było mi do XC i chciałbym rower na którym będzie można mocniej przyświrować, ale ciągle będzie miał bardziej sportowy charakter

 


  • 0

Dave-O<- Budowa kół rowerowych! Zapraszam


#29 beskidbike

beskidbike

    Maniak

  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Mariusz

Napisano dziś, 00:57

Cholernie mi się podoba, jest moim faworytem i rozważam tą Meridę 

http://www.merida-bi...l-800-6364.html

Jak dla mnie specyfikacja jest idealna do jazdy po Beskidach, jeśli już musi być napęd 1x. Może hamulce wolałbym SLX i byłoby miodzio :)

Cena ma być podobna do tego Mondrakera


  • 0

#30 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3026 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano dziś, 09:47

Dawid, trend obecnie jest taki że w am/ęduro ramy są coraz dłuższe, popatrz sobie na długości górnej rury i reach. Zresztą Mondraker jest właśnie jednym z prekursorów, jak nie głównym, takich ram. Sam lubię wyciągniętą pozycję i obecnie jest z czego wybrać.
Główna różnica wynika z tego, że ramy xc mają stromy kąt główki, a ramy am/ęduro bardziej płaski, co dalej implikuje inną bazę kół, inny kokpit, itp. Pojawiają się też bardziej strome podsiodłowki. Różnica w prowadzeniu w dół jest kolosalna na korzyść ram z płaskim kątem główki i tutaj żadne fulle xc czy inne tego typu badziewia nie podskoczą. Z drugiej strony jednak nieco inaczej się na tym jeździ, to nie jest rower do długiego pedałowania w jak najbardziej aerodynamiczne pozycji a bardziej do zabawy. Na pewno nie pojechał bym nim np. na maraton, chyba że traktowany czysto na luzie dla przejechania się bez spiny.
Jeśli nie masz przekonania do tematu, to najlepiej będzie jak pojedziesz np. do Bielska albo podobnej miejscówki po otwarciu sezonu, pożyczysz ścieżkowca i/lub ęduraka i sam sprawdźczy Ci to odpowiada. Ęduro też może mieć „sportowy chrakter” o ile ktoś się ściga w takich zawodach, nie polega to na konkretnej sylwetce na rowerze czy goleniu nóg ;)

Użytkownik modrzew edytował ten post dziś, 09:49

  • 0

#31 beskidbike

beskidbike

    Maniak

  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Mariusz

Napisano dziś, 10:07

Więc może przewrotnie wybrać coś ze "starą" geometrią? ;) Stromszy kąt główki, większy skok, mniejsze, ale grubsze koła, blokady amortyzatorów i można cisnąć...albo się bawić :) U mnie jest to akurat Giant Reign z 2010 roku odpowiednio skonfigurowany i sprawdza się super


  • 0

#32 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3026 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano dziś, 10:22

Tylko ta „stara geometria” jest właśnie krótka ;) Widać to np. po starszych fullach, niby do rąbanki a jakie są strome, wysokie i „kwadratowe” ;)
To będzie miało nadal wszystkie wady rodem z xc, tyle że większy skok czy mocniejsze koła.
  • 0

Reklama

Reklama

#33 beskidbike

beskidbike

    Maniak

  • Użytkownik
  • 277 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Mariusz

Napisano dziś, 12:01

Ale jak ma być w miarę uniwersalny, to nie może być rozciągniętą krową z główką 66 stopni :P

Ja wiem, że progresywna geometria jest teraz "trendy" i trzeba ją mieć, zwłaszcza w światku enduro.

Ale tak naprawdę, więcej w tym marketingu i wdrożenia zaś czegoś nowego niż koncepcyjnej rewolucji jazdy.

Tym bardziej, że w tym całym enduro, więcej noszą, pchają i gadają niż jeżdżą...przynajmniej u nas :P

Można mieć niską ramę(przekrok) w za dużym rozmiarze i wyjdzie na to samo ;)


Użytkownik beskidbike edytował ten post dziś, 12:07

  • 0

#34 Myszator

Myszator

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Piotrek

Napisano dziś, 13:51

Różnica w prowadzeniu w dół jest kolosalna na korzyść ram z płaskim kątem główki i tutaj żadne fulle xc czy inne tego typu badziewia nie podskoczą. Z drugiej strony jednak nieco inaczej się na tym jeździ, to nie jest rower do długiego pedałowania w jak najbardziej aerodynamiczne pozycji a bardziej do zabawy. Na pewno nie pojechał bym nim np. na maraton, chyba że traktowany czysto na luzie dla przejechania się bez spiny.

 

 

Bardzo fajny rower. Do zabawy w dół, i na płaskich tyż :thumbsup:   Niesamowicie wygodny, i ten klimat :icon_cool:  podczas jazdy ( Tak określił mój kolega, który gania na XC ) 

 

Wystartowałem w maratonie takim rowerem, i powiem tak...

 

Bardzo fajnie się ganiało. :icon_cool:  Z góry rowery XC nie miały absolutnie ŻADNYCH !!! szans. Na piaszczystych odcinkach to samo. Ja sobie spokojnie jechałem, a bidule na rowerach XC męczyły się okrutnie.

Nawet trochę szkoda mi ich było... Rowery XC po 20.000 zł, i trza złazić...  :icon_lol:   To samo na technicznych odcinkach między drzewami. Najlepsze było... " długi " techniczny zjazd z góry, i między drzewami.  B)   

 

Wzniesienia też były. Jednak nie na tyle duże, żeby zniechęcić " pojechać " takim rowerem Enduro. 

 

 

Dobrze Misiek nabazgrał ...  :thumbsup:

 

giphy.gif


Użytkownik Myszator edytował ten post dziś, 13:54

  • 0

#35 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3026 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano dziś, 13:53

Mi akurat bardzo pasuje że są dłuższe, po prostu mój ideał ramy ;)
Do tego główka tak z 67 stopni i bajabongo. Po tym jak sprawdziłem kilka takich rowerków to klasycznej geometrii xc przy wałęsaniu się po górach i bajkparkowych singletrackach mówię stanowcze nie. Znaczy też ją lubię, ale na Mazowszu albo na wyścigach ;)
  • 0

#36 Myszator

Myszator

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Piotrek

Napisano dziś, 14:13

Mi akurat bardzo pasuje że są dłuższe, po prostu mój ideał ramy

 

Ja też lubię takie " dłuższe "  ramy.   :wub:

 

 

 

 


 

 

Po tym jak sprawdziłem kilka takich rowerków to klasycznej geometrii xc przy wałęsaniu się po górach i bajkparkowych singletrackach mówię stanowcze nie.

 

Troszku nie rozumiem o co chodzi Tobie w tym zdaniu. 

Napiszę tak... 

 

Jak się przesiadłem z roweru XC, na rower Enduro. Toż to przepaść okrutna w prowadzeniu, " kontroli " roweru. No nie wiem jak to określić...

Po prostu..Gdy wsiadasz na taki rower Enduro, i ganiasz po lasach " nawet po ścieżce rowerowej " , wiesz że tym rowerem możesz duuuuuuużo więcej. 

I czujesz to !!!  i wiesz !!! Ta kontrola nad rowerem. (  I wiesz doskonale że ganiając "  ileś już lat na rowerach XC " ...nie zrobiłbyś tym rowerem XC takich wyczynów jak rowerem Enduro  )   :D


Użytkownik Myszator edytował ten post 57 minut temu

  • 0

#37 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3026 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 55 minut temu

Aż tak daleko idących wniosków bym nie wysuwał.
Jak dla mnie sprzęt ma pomagać w pewnych sytuacjach (kąt główki, tylne zawieszenie), ale nie powodować że zamiast techniki wystarczy jechać na krechę bo i tak wszystko łyknie zawieszenie, itp. Dlatego zawsze się podśmiewam z polskiej „góralomanii” i wszelkich „amorów i fóli” do miasta czy na asfalt. Obecnie po Mazowszu jeżdżę zupełnym sztywniakiem...
  • 0

Reklama

Reklama

#38 Myszator

Myszator

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Piotrek

Napisano 41 minut temu

Aż tak daleko idących wniosków bym nie wysuwał. Jak dla mnie sprzęt ma pomagać w pewnych sytuacjach (kąt główki, tylne zawieszenie), ale nie powodować że zamiast techniki wystarczy jechać na krechę bo i tak wszystko łyknie zawieszenie, itp. Dlatego zawsze się podśmiewam z polskiej „góralomanii” i wszelkich „amorów i fóli” do miasta czy na asfalt. Obecnie po Mazowszu jeżdżę zupełnym sztywniakiem...

 

Nie zrozumiałeś mnie Misiek.  :icon_wink:  No widać chyba nie " czaisz "  tematu. 

Nie chodzi mi o zawieszenie. Bo fulla też mam. To znaczy miałem XC / KTM....  Sprzedałem braciakowi.

Chodzi mi o sposób prowadzenia takiego roweru.  I jak bardzo się różni taki rower ENDURO,  od takiego zwykłego roweru XC, nawet topowego roweru XC... tylko do nabijania czasu na zawodach.

A już nie jednym rowerem ganiałem. 

 

Mój kumpel gania sztywnym Cannondale po ścieżkach. Chociaż ma rowery z amortyzacją. 

 

Czaisz temat ? ... Misiek  :icon_wink:

Kontrola nad rowerem. Nie wyskakuj mnie tu... wystarczy jechać na krechę, bo i tak wszystko łyknie zawieszenie. 

 

P.S. 

 

W dalszym ciągu " tragicznie " chodzi mi forum rowerowe. 


Użytkownik Myszator edytował ten post 35 minut temu

  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post