Mr_KJ Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Cześć w górnej części główki ramy jest delikatne wgniecenie kurier pewnie potraktował paczkę nie zbyt ostrożnie .. czy nabije stery nie uszkadzając ramy ?. Nic nie nabijesz przy takim zniekształceniu. Jeśli to aluminium to odsyłasz i czekasz na nową, ja po zdjęciu nie umiem ustalić materiału. Jeśli stal a jesteś bardzo zaparty to robisz tak: szukasz rury o średnicy prawie równej wewnętrznej średnicy główki ramy, obrabiasz jej koniec na półokrągło, smarujesz olejem, grafitem albo czymś na siarczku molibdenu, wkładasz od dołu a potem wbijasz młotkiem z obrotem po naście stopni po każdym strzale aż przejdziesz centymetr ponad górną miskę sterów. Potem bierzesz kij średnicy takiej jak rura i wybijasz rurę. Jeśli możesz zmierzyć i rura ramy nie ma odkształceń a tylko miska na stery to możesz ten krok pominąć. Bierzesz większą grubą rurę o średnicy zewn. równej wewnętrznej średnicy miski sterów i drugą o średnicy wewn. równej zewnętrznej średnicy mufy na stery, robisz dwa półkola w nich dziury na śruby i masz ścisk prostujący, podkładasz coś o grubości takiej jak rama z drugiej strony ścisku, śruba i nakrętka M10 8.8 albo nawet 10, zakładasz na ramę i skręcasz. Lakier na 99% się w tym miejscu uszkodzi, nawet oklejony taśmą. Proste? Odesłać ramę prostsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Też przyszła mi kiedyś tak uszkodzona rama i nawet przez głowę mi nie przeszło żeby składać na tym rower. Przecież główka ma chyba najgrubsze ścianki w całej ramie (ze 3mm) i ktoś musiał tym zdrowo przywalić. W oczekiwaniu na nową ramę skocz do Obi czy Innej Castoramy i złóż taki przyrząd jak w załączniku. Największe podkładki jakie da się kupić w takich marketach mają średnicę 50mm czyli idealnie tyle ile potrzeba do sterów 1 1/8" (główka na fotce wygląda na nietaperowaną). Do tego dwie płaskie 17-ki, dowolny smar stały na ścianki główki oraz gwint praski i idzie jak w masło. Ja zawsze wprasowuję najpierw jedną miskę a potem drugą. Nie wiem czy tak się powinno robić ale tak jest łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Pytanie czy sklep rzeczywiście przyjmie taką ramę bo to ewidentnie wina kuriera. Choć z drugiej strony jakby porządnie zabezpieczyli ramę w kartonie to nie byłoby teraz tego tematu. Ja też ostatnio zakupiłem ramę, która przyszła w pudełku po rowerze, w którym latała jak Żyd po pustym sklepie ale poza obtarciami na główce ramy nic się nie stało. Choć niesmak pozostał bo mogli chociaż napchać starych gazet do środka. Niektórzy są po prostu idiotami i nic tego nie zmieni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Cześć Niestety na nową ramę nie mogłem liczyć. Nabili mi stery .Wydaje się być wszystko w porządku , łożysko ciężko wyjąć ale trochę siły i da się to zrobić.Kręci się dobrze. Ale oczywiście wszystko pod górę. Spotkaliście się z czymś takim jak sterówka za gruba ???. Za cholerę nie chce mi wejść ten pierścień między łożysko a sterówkę. Górna nakładka odstaje. Jakiś pomysł ???. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Skoro ciężko chodzi to nie jest w porządku.Pierścień trzeba wbić na rurę.Bez młota nie robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Tu masz kolejność montażu : To na dole ( bieżnia ) trzeba nabić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Kolejność znam tylko pierścień górny za cholerę nie może wejść między sterówkę a łożysko górne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 do usunięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Pierścień jest ze stożka i powinien troszkę wejść. A co to za stery ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 No właśnie stery mam dobre neco łożyska maszynowe. Pierścienie nacięte więc z założeniem na sterówkę nie ma problemu. Problem występuje wtedy jak chce to wcisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Pytanie czy łożyska nie ściska z powodu tej uszkodzonej główki.Chociaż maszynowego nie powinno Sprawdź czy pierścień głębiej wchodzi gdy łożysko nie siedzi w bieżni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Złóż to do kupy , załóż mostek i skręć top capem - przy skręcaniu samo się wciśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Sprawdziłem pierścień swobodnie układa się na łożysku. Jak go nabijam na sterówkę to mam wrażenie jakby z dwa milimetry sterówka była za gruba. Na razie jeszcze sterówka nie ucięta zrobiłem tylko przymiarkę. Może rzeczywiście kapslem to jakoś docisnę bo tak lipa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 U mnie na maszynowych łożyskach w sterach Neco pierścień wchodzi bez problemu.Ale może być jak napisał kolega GTB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Pierścień luźno po sterówce nie zawsze "chodzi" , nacięcie jest aby sterówka była ustawiona centrycznie , przy skręcaniu powinno się wcisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 To mnie pocieszyłeś bo zawsze jak skręcałem to nie miałem z tym problemu więc odpuszczam . Utnę sterówkę to będę działał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.