Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[Piasta Alfine 11] płacze

nowości rowerowe Alfine 11

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#21 NoiseWizard

NoiseWizard

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 styczeń 2017 - 23:13

Zawsze można kombinować z rozmiarami zębatki, tarczy, a jeśli i to będzie mało - zamontować dwurzędową korbę. 


  • 0

Reklama

Reklama

#22 MikeSkywalker

MikeSkywalker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Podkarpacie
  • Imię:Karol

Napisano 03 styczeń 2017 - 23:16

Masz rację, o tym jakoś zapomniałem. I to całkiem niezłe rozwiązanie, pamiętam że jak jeszcze używałem w singlu przerzutki jako napinacza zostawiłem sobie dwa blaty z przodu - i choć wykorzystywałem praktycznie tylko twarde, miejskie przełożenie to fajnie było czasem zrzucić na mniejsze zamiast prowadzić. 


  • 0

2rower.gif Less is more! 

 

 


#23 NoiseWizard

NoiseWizard

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 styczeń 2017 - 23:22

Ja mam na razie zębatkę 22T z tyłu, ale niedługo planuję zmienić na mniejszą, wraz z szajskim napinaczem z którego cały czas zeskakuje łańcuch. 


  • 0

#24 emremigiusz

emremigiusz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Remigiusz
Garaż Rower

Napisano 04 styczeń 2017 - 05:18

Ja jeden rower ma na Alfine 8 i tu jest więcej mocy,na pierwszym biegu półtora obrotu korbą to jeden obrót koła,i nawet na siudemce problemu osiągam 30 km/h,na kołach 26.
Rower do wożenia czegoś, a w tym roku do ciągnięcia przyczepy z dzieckiem.
A kąpiele olejowe chyba Shimano wprowadziło po to by przypadkiem się nie jeździło dłogo i bezproblemowo nie grzebiąc przy tym.
Miałem w innym rowerze Nexus8 z trzema tarczami z przodu,nie było podjazdu trzeba było zsiąść a 50 na zjazdach nie stanowiło problemu.

Użytkownik emremigiusz edytował ten post 04 styczeń 2017 - 05:27

  • 0

#25 zekker

zekker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4017 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk

Napisano 04 styczeń 2017 - 12:24

Zawsze można kombinować z rozmiarami zębatki, tarczy, a jeśli i to będzie mało - zamontować dwurzędową korbę. 

 

Mało komu chce się bawić w ciągłe zmiany zębatek, żeby dostosować pod konkretną trasę.

Nie po to bierze się piastę z biegami, żeby psuć układ przednią przerzutką. Móc można, ale albo masz zawsze przekoszony łańcuch i szybciej zajedziesz zębatki albo jedną masz idealnie ustawioną, a drugą mocno nie tak. Kolejny problem to możliwy zakres przełożeń, większość producentów nie zaleca schodzenia poniżej 2:1 (korba tylna zębatka), więc zostaje ciasne zestawienie korby (np. 36-42 przy 18z) albo wyjście poza zalecany lub sensowny zakres (mało kiedy osiągane prędkości).


  • 0

#26 NoiseWizard

NoiseWizard

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2017 - 12:41

Mało komu chce się bawić w ciągłe zmiany zębatek, żeby dostosować pod konkretną trasę.

 

Chodziło mi raczej o jednorazową wymianę i dostosowanie pod swoje preferencje i teren. Nawet jeśli miałbym zmieniać tylną zębatkę co wyjazd,  zajmuje to 10 minut.  


  • 0

Reklama

Reklama

#27 zekker

zekker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4017 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk

Napisano 05 styczeń 2017 - 11:49

W tym problem, że przy 8 biegach i zróżnicowanym terenie bardzo ciężko znaleźć ten kompromis i zawsze będzie to rezygnacja z czegoś (łatwiejszych podjazdów lub szybszej jazdy).

Te 10 minut liczysz z odkręceniem hamulca, czy jesteś w komfortowej sytuacji z v-kami lub tarczami?

 

na pierwszym biegu półtora obrotu korbą to jeden obrót koła,i nawet na siudemce problemu osiągam 30 km/h

Podaj jakie masz zębatki, bo coś mi tutaj mocno nie pasuje.


  • 0

#28 emremigiusz

emremigiusz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Remigiusz
Garaż Rower

Napisano 05 styczeń 2017 - 15:37

Pochrzaniło mi się :) Przypomniało mi się,jak kombinowałem z zębatkami przy zakładaniu tej piasty to miałem taką relację,i stwierdziłem że tak dużej mocy mi nie potrzeba.
Teraz mam z tyłu 18 a z przodu 32 zęby,i teraz sprawdziłem na pierwszym biegu mam jeden na jeden.Na ósmym biegu 35 km/h z kadencją do jazdy przez dłuższy czas,40 to już tylko na chwilę.
  • 0

#29 zekker

zekker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4017 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk

Napisano 07 styczeń 2017 - 10:25

Masz poniżej 1:1, dokładniej to okolice 0,93. Najbliżej 1:1 na pierwszym biegu daje 38:20.

 

Nie masz problemów na takim przełożeniu z jakimś przeskakiwaniem pod obciążeniem?

Planuję następnym razem założyć coś w przedziale 1,8-1,9 na głównym przełożeniu ale obawiam się nieco co na to powie piasta (Shimano nie zaleca schodzenia poniżej 2).


  • 0

#30 emremigiusz

emremigiusz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Remigiusz
Garaż Rower

Napisano 07 styczeń 2017 - 11:23

Na początku jak miałem obrotową manetkę Nexusa to któryś bieg lubiał zeskoczyć. Ale zainwestowałem w na wajchy Alfine,169 zł, ale warto było.
A jak byłem w sklepie to zdziwili się że mam Alfine w którym przerzuca się biegi jak w Nexusie,a ja się zdziwiłem że w Alfinach biegi chodzą na odwrót,że na jedynce sprężyna jest najbardziej naciągnięta,patrząc na mój jak widać nie wszystkie.
Najbardziej niezawodna w trzymaniu danego biegu chyba jest siedmio biegowy Sachs,gdyby ten kilkbox był w środku metalowy piasta była by chyba wieczna.
  • 0

#31 MikeSkywalker

MikeSkywalker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Podkarpacie
  • Imię:Karol

Napisano 07 styczeń 2017 - 13:10

Ja mam ośmiobiegową Alfine S501, czyli jeszcze działającą "odwrotnie" tj. linka napięta maksymalnie na 8 biegu. Zębatki 39/18 i tak - na podjazdach nie ma problemu, przeskoczyć lubią biegi nr 4 i 8 przy większej kadencji. 


  • 0

2rower.gif Less is more! 

 

 


#32 emremigiusz

emremigiusz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Remigiusz
Garaż Rower

Napisano 07 styczeń 2017 - 14:33

Jak miałem Nexusa 8 z trzema zębatkami na przodzie (22;32;42) to byłem nim na rychlebach,podjazdy do 20%,11 czy 12 było normą. Bez jakich kolwiek problemów, potem jeszcze jazda po masywie Śnieżnika ,nie zła jazda.Alfine w tym roku też przeciągnę tu i tam.
  • 0

Reklama

Reklama

#33 zekker

zekker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4017 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk

Napisano 07 styczeń 2017 - 20:35

U siebie też z podjazdami nie mam problemu na niskich biegach. Przeskoki mam na 5-6-7 jak chcę ostro ruszyć lub inny sprint wykonać (do 8 zwykle już nie dochodzę z taką siłą ;) ).


  • 0

#34 NoiseWizard

NoiseWizard

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2017 - 14:36

Te 10 minut liczysz z odkręceniem hamulca, czy jesteś w komfortowej sytuacji z v-kami lub tarczami?

 

hamulce tarczowe, szybko nabrałem wprawy w demontowaniu tych elementów

 


  • 0

#35 emremigiusz

emremigiusz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Remigiusz
Garaż Rower

Napisano 10 styczeń 2017 - 11:57

Jeśli Alfine to chyba tylko tarcze lub vki.
Co do uciekania biegów podczas jazdy,u mnie w zasadzie nie ma tego,może było ale jeśli już to nie pamiętam odkąd zmieniłem manetkę na Alfine.
  • 0

Reklama

Reklama

#36 zekker

zekker

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4017 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk

Napisano 12 styczeń 2017 - 09:07

hamulce tarczowe, szybko nabrałem wprawy w demontowaniu tych elementów

 

Przy tarczówkach, to będzie szybsza robota, przy rolkowym jest więcej zabawy.


  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nowości rowerowe, Alfine 11