Skocz do zawartości

[koła]Koła szosowe pod 105 kg prośba o ocenę.


kishoth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Muszę zakupić nowe koła i mam do kupienia taki oto komplet kół szosowych:

Piasty: Shimano 105 5800
Obręcze: ALEXRIMS DA22 
Szprychy: CN Spoke 2.0/1.8/2.0
Nyple: SAPIM Polyax

zaplot x3, ilość szprych 32

I najważniejsze pytanie - czy te koła obsłużą moją wagę? Mam 200 cm wzrostu i mniej więcej 105 kg wagi (być może będzie to kilka kg nawet na plus pewnikiem w sezonie zejdę do 100 kg - nie dbam specjalnie o linię więc zakładam że 105 kg to będzie minimum). Czy te koła są warte uwagi? Jeżdżę tylko po asfalcie (czasami jakiś szuter się trafi, ale sporadycznie), asfalty w miarę w dobrym stanie ale wiadomo jak z nimi jest. Czy szukać czegoś bardziej pancernego na 36 szprych? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem może trochę przekornie.... ale alu niple są dla piórkowych ścigantów. W szosowych kołach postawiłbym na piasty na maszynowych łożyskach- o wiele lżej się toczą. 

Np: http://velo.pl/czesci/piasty/accent/race-road masz fajne piasty z mocnym bębenkiem.... 

takie obręcze http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/roadster

i szprychy Sapim Race + mosiężne nyple....

 

To moja propozycja solidnych kół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczujesz różnicę przesiadając się na 25 oponę, tu nie ma wątpliwości, na takie kilogramy to nawet 27mm nie byłoby przesadą. 14mm obręczy nie jest złe, ale czasy się zmieniają i jak już wydawać kasę to zgodnie z trendami.

Używki koła to zawsze ryzyko, nie znamy stanu konusów, naciągu szprych, wytarcia powierzchni hamujących obręczy. Kołodziej zbuduje ci takie koła w tydzień, czy to tak odległy czas? Już tym pisaniem straciłeś 2 dni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na gumach 28C z rowerem który kupiłem były 23C a jakie są trendy w takim razie?

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Czas akuratnie nie jest tutaj wyznacznikiem do wiosny nie zamierzam jeździć te koła podobno przejechane raptem 1000 i wyglądają na nie zużyte

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie jak napisałem, obręcze minimum 15mm, a większość już szuka i zakłada nawet 17/18mm. Do tego opony 25 to standard, który dla twojej wagi powinien być normą. Opony 23mm stosują zawodnicy wagi lekkiej, do ITT czy Tri. W codziennej jeździe i do ścigania zakłada się 25, a nawet 27/28mm. Musisz jednak wiedzieć, czy takie gumy wejdą ci w ramę i widełki.

Pierwszy przykład z brzegu:

http://www.zipp.com/wheels/404-firestrike----carbon-clincher-limited/#

i mamy 17,25mm w kołach wyczynowych. Campa/Fulcrum wypuszcza już koła z obręczami 17C do szosy, to jest norma. A co daje szersza obręcz i opona było już wielokrotnie napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi zdecydowałem się na te koła - pożyjemy (pojeździmy :)) zobaczymy. Nyple ma mosiężne więc tutaj jest chociaż plus. W tej kategorii cenowej to raczej nic lepszego nie udałoby mi się kupić (moim następnym pomysłem było kupno kół rodi stylus na novatec-ach ważące 2200 gramy, więc masa dla tych kół na pewno na plus). Nie przymierzam jeździć na tych kołach dłużej niż kilka sezonów. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...