Skocz do zawartości

[Tylna przerzutka] shimano zee


macko_mtb

Rekomendowane odpowiedzi

Yo, wlasnie zamontowalem 10 biegowa kasete od sunrace'a mx3 o zabkach 11 do 42 do tego shimano zee z krotkim wozkiem i yyy nie powala mnie to, jakies szorowania sa przy zmianie biegow mimo regulacji ale problem najwiekszy to nie moznosc wrzucenia lancucha na najwiksza koronke 42 t. Gorne kolko wozka jest za blisko koronki a srube regulacyjna wkrecilem na maxa. Wie ktos moze gdzie znajde dluzsza srube - teraz to chyba jest 4mm x 20mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wydaje mi się, że zbyt mała pojemność przerzutki. Z opisów wynika, że krótki wózek obsługuje kasety 11-36.
 

 

zgadza się, tak jest wg instrukcji ale chwila youtubowania i widziałem, że ludzie żenią shimano zee z 11-42 t gdzie największa koronka jest od OneUpa albo Wolftootha. Coś mi mignęło, że ziomal właśnie wspominał o dłuższej śrubce. 

 

PS. Wogóle jakie macie wrażenia z jazdy na 1x10 z kasetą 11-42t + np 30 t narrow wide'a z przodu?

Na sucho na stojaku przy skróconym łańcuchu powiem, że nie ma szału i d***py nie urywa. Może to też kwestia, że wszystko jest nie dotarte ze sobą :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZEE nie jest pod 42T. I to nie jest kwestia długości wózka. KAŻDA przerzutka SHIMANO DYNA-SYS 10sp będzie upośledzona na koronkach 40T i większych. Dzieje się tak dlatego, że górne kółko znajduje się w osi obrotu wózka a same przerzutki mają za mały skos pantografu. Dłuższa śruba na nie wiele się zda. Owszem, będzie to działać, ale jakość pracy pozostawi sporo do życzenia. Od największej koronki do połowy kasety będzie w miarę, ale im niżej to tylko gorzej. Kółko będzie zbyt oddalone od koronek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ZEE nie jest pod 42T. I to nie jest kwestia długości wózka. KAŻDA przerzutka SHIMANO DYNA-SYS 10sp będzie upośledzona na koronkach 40T i większych. Dzieje się tak dlatego, że górne kółko znajduje się w osi obrotu wózka a same przerzutki mają za mały skos pantografu. Dłuższa śruba na nie wiele się zda. Owszem, będzie to działać, ale jakość pracy pozostawi sporo do życzenia. Od największej koronki do połowy kasety będzie w miarę, ale im niżej to tylko gorzej. Kółko będzie zbyt oddalone od koronek.

 

No już nie ma szału w pracy na stojaku w zakresie 11 t do 8 biegu. To może inaczej co polecasz pod ZEE - chodzi mi o kasetę 10rz powiedzmy o rozpiętości jaką zaleca ZEE czyli 11-36t? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Shimano SLX RD-M7000. Długość wózka zależna od tego jakie tarcze masz na korbie.

 

na blacie mam 30t narrowa ale gdy nóżka się wyrobi to przesiądę się na 32 kiełki.

 

To się nada:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/tylne-przerzutki-rowerowe/mtb-trekking/p,przerzutka-tylna-slx-rd-m7000-shadow-11rz-gs-shimano,622123.html?_pli=22957a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano SLX RD-M7000. Długość wózka zależna od tego jakie tarcze masz na korbie.

O ile się nie mylę, to m7000 pod 11s ma tylko średni wózek, a m7000 z długim wózkiem jest pod 10s, czyli będzie nielepsza niż każda inna pod 10s. Ot taka mała zmyłka Szimano, że nazwali oba modele tak samo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX RD-M7000 ze średnim wózkiem ogrania zarówno 11rz , jak i 10rz. Jak mi coś zmiele moje ZEE, to będzie to moja następna przerzutka.

No zamawiam tego slxa 11 speedowego - nie ma co isc w polsrodki :)

Bądź RADR cage od one-up

To wogole jest dostepne dla zwyklych smiertelnikow w polsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Shimano SLX RD-M7000 to 11 biegowe zakupione, zamontowane i muszę przyznać że dużo fajniej to chodzi chociaż do ideału pracy jaką miałem na 9 biegowej kasecie to jeszcze brakuje (problemy są na tych 2 ostatnich koronkach z uwagi na duży przekos, ale artykuły w sieci ostrzegały że trzeba się z tym pogodzić). Tak czy siak jest lepiej, z przodu mam banlessa 30t i zastanawiam się teraz czy z uwagi na to że rozmiary koronek z tyłu są inne mimo że zaczynają się od 11t to czy te 30 zębów z przodu to nie będzie za mało czy nie lepiej czasem od razu uderzyć w 32t. Noga się powinna i tak wyrobić a na zawodach z drugiej strony to jednak 90% trasy jedzie się na koronce > 11 zębów.

 

Jakie macie tutaj pomysły?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekos zniweluj podkładając pod zębatkę na korbie 2mm podkładki. Jeśli będziesz kupował nową zębatkę, to od razu kup taką z 2mm offsetem. Jaką masz korbę?

 

 

 

Noga się powinna i tak wyrobić a na zawodach z drugiej strony to jednak 90% trasy jedzie się na koronce > 11 zębów.
 

Zmień trasy zawodów, to nie jest maraton górski, to jakieś ściganki po płaskim lub zawody szosowe po lotnisku :D

 

A na poważnie, to masz źle ustawiony napęd skoro tak jeździsz na zawodach, w sumie nie dziwię się skoro masz na korbie tylko 30z. Taki średni napęd to chociaż 34z na korbie przy kole 29", a wtedy większość czasu spędzisz na koronkach 13/15/17. No, ale kto za ciebie podjedzie pod coś stromszego? Z drugiej strony, jeśli jeździsz na tak płaskich trasach, to może i ci to wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przekos zniweluj podkładając pod zębatkę na korbie 2mm podkładki. Jeśli będziesz kupował nową zębatkę, to od razu kup taką z 2mm offsetem. Jaką masz korbę?

 

jak ta podkładka wygląda? możesz podesłać link do produktu w sklepie albo filmik z YT?

 

korba Alivio FC-M4000 SHIMANO:

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-dh-fr/p,mechanizm-korbowy-alivio-fc-m4000-shimano,377890.html?skad=googlepla&gclid=Cj0KEQiAy53DBRCo4en29Zvcla0BEiQAVIDcc_SjhPVKT9x9D_dMHg_CQCUKrv_amQ0Jh3KxYYKViMMaAtmA8P8HAQ

 

 

 

Zmień trasy zawodów, to nie jest maraton górski, to jakieś ściganki po płaskim lub zawody szosowe po lotnisku

no wsumie to są ściganki po płaskim w większości (Mazowia MTB, Polandbike) a ja nie jestem pro więc nie mam na razie aspiracji żeby na każdym maratonie stawać na pudle :)

 

 

 

A na poważnie, to masz źle ustawiony napęd skoro tak jeździsz na zawodach, w sumie nie dziwię się skoro masz na korbie tylko 30z. Taki średni napęd to chociaż 34z na korbie przy kole 29", a wtedy większość czasu spędzisz na koronkach 13/15/17. No, ale kto za ciebie podjedzie pod coś stromszego? Z drugiej strony, jeśli jeździsz na tak płaskich trasach, to może i ci to wystarczy?

 

Napęd mam ustawiony pod siebie, a jak potrzebowałem podjechać pod coś stromszego na zawodach to poprostu ... tam wbiegałem z rowerem i to raczej żaden wstyd :)

To raczej pytanie czy jest duża różnia pomiędzy 30 a 32z albo 30 a 34? Chodzi mi o twardość podjazdu na zębatkach > 30z z przodu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak ta podkładka wygląda? możesz podesłać link do produktu w sklepie albo filmik z YT?

Zwykła podkładka ze sklepu żelaznego :) Chodzi o odsuniecie zębatki od pająka korby.

Ja wyciąłem sobie z rurki aluminiowej kupionej właśnie w takim sklepie ogólnobudowlanym. Potrzebna jest 10x8. Utniesz 4 plasterki, ładnie iglaczkiem dopiłujesz by nie było zadziorów i po sprawie. 

 

 

 

no wsumie to są ściganki po płaskim w większości (Mazowia MTB, Polandbike) a ja nie jestem pro więc nie mam na razie aspiracji żeby na każdym maratonie stawać na pudle

Czyli dokładnie tak jak myślałem, a więc napęd źle ustawiony.

Rozumiem, że masz ustawione pod siebie, ale permanentna jazda na 11z nie świadczy o tym, iż jest prawidłowo. Skoro nie możesz podjechać pod wzniesienia i zapychasz (oczywiście to nie jest wstyd), to powinieneś mieć napęd 2xX, a nie na siłę przekonywać się do 1xX.

 

A wracając teraz do pytania o drugą część kasety:

To raczej pytanie czy jest duża różnia pomiędzy 30 a 32z albo 30 a 34? Chodzi mi o twardość podjazdu na zębatkach > 30z z przodu.

 

30:42 = 32:45 = 34:48 i analogicznie 30:11 = 32:12,5 = 34:13,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwykła podkładka ze sklepu żelaznego Chodzi o odsuniecie zębatki od pająka korby. Ja wyciąłem sobie z rurki aluminiowej kupionej właśnie w takim sklepie ogólnobudowlanym. Potrzebna jest 10x8. Utniesz 4 plasterki, ładnie iglaczkiem dopiłujesz by nie było zadziorów i po sprawie. 

 

dobra chyba rozumiem - podkładka wkładana gdzieś na kominy albo pomiędzy komin a blat (wkręty przytwierdzające blat z przodu do pająka korby)? 

 

 

 

Rozumiem, że masz ustawione pod siebie, ale permanentna jazda na 11z nie świadczy o tym, iż jest prawidłowo. Skoro nie możesz podjechać pod wzniesienia i zapychasz (oczywiście to nie jest wstyd), to powinieneś mieć napęd 2xX, a nie na siłę przekonywać się do 1xX

 

 

właśnie nie jeżdżę permanentnie na 11z raczej jest to było to głównie 14, rzadziej 12.

No mógłbym mieć 2xX ale raczej z manualną wersją zmiany biegów z przodu :) Ponoć niektórzy prosi tak robią na niektórych zawodach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałem, ale pewnie wiesz o co chodzi, trzeba odsunąć zębatkę od pająka, by ta przesunęła się o powiedzmy 2mm bliżej ramy. To wyrówna linię łańcucha i wszelkie zgrzyty jeśli nie ustąpią, to będą cichsze. Warto zastosować jednak dłuższe śruby, by te łapały na pełnym gwincie tak jak w pierwotnym ustawieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...