Skocz do zawartości

[koła] Jakie lekkie koła 27,5" do 3000zł?


krris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuje w swoim mtb xc/maraton wymienić koła na lżejsze niż obecnie posiadam (Mavic Crossroc). Budżet jaki mam na nie przeznaczony to 2500-3000zł (jeśli by się udało od razu z oponami to było by miło).

Mam na oku taki oto zestaw: piasty DT SWISS 240S, obręcze XR331, szprychy DT competition race straight pull
Wymagania jakie muszą spełniać koła: 27,5", straight pull, montaż tarczy na standard IS, przednia oś 15mm, tylna też na sztywną ale z reduktorami (tak na przyszłość już myślę) i piasta z bębenkiem XD. Oczywiście koniecznie pod TLR.
 

Po przeliczeniu wagi wychodzi, że taki zestaw ważył by ok 1350g więc nie jest źle. W zakładanym budżecie 3000zł też bym się zmieścił. Zastanawiam się tylko czy w tym budżecie jest możliwość znalezienia czegoś jeszcze lżejszego ale zarazem wytrzymałego - należę do lekkich osób więc jeśli chodzi o limity wagowe to można powiedzieć, że mnie nie obowiązują, ale dobrze by koła były też sztywne. I tu pytanie do Was.

Czy jest szansa jeszcze coś urwać z wagi nie tracąc sztywności i zachowując wymaganie jakie muszą spełnić koła, czy lepiej odpuścić szukanie i zaopatrzyć się w wymieniony zestaw?

 

P.S. Na pytania o zasadność wymiany, czy się będę ścigał zawodowo czy też nie i czy mi nie szkoda wydawać tyle pieniędzy odpowiadam od razu poniżej.

Budżet jest. Jeżdżę dla siebie, nie zawodowo (góry i amatorskie zawody). A rower zawsze warto odchudzić (tym bardziej na kołach) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobne koła sam używam bo piasty DT35Z (odpowiednik 240s, tylko do kół Zircon), szprychy Pillar TB2016 SP, obręcze DT Swiss XR331. Cały sezon latania w maratonach i XC nie zrobił na kołach większego wrażenia, uszczelniają się także bardzo dobrze.

Przy dzisiejszej pogoni za szerokością obręczy pewnie rozważyłbym także nowe Cresty Mk3 lub nowe szersze modele DT Swissa.

W tej cenie można już chyba próbować z carbo obręczami ze wschodu, waga będzie podobna,a  sztywność sporo większa, ale jak jesteś wycieniowanym wycinakiem to na braki w sztywności na pewno narzekać nie będziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbonowe koła od przyjaciół ze wschodu jakoś do mnie nie przemawiają - choć pewnie są robione w tej samej fabryce co "markowe", które mają już zaporowe ceny.

 

Jeśli chodzi natomiast o ZTR Crest mk3 to też nad nimi myślałem. Kwestia tego, że wymieniony zestaw kupował bym w jednym miejscu (dt4you) więc od razu przyszły by całe koła i nie musiał bym biegać jeszcze po serwisach z częściami żeby je złożyć. Druga sprawa to taka że raczej jestem zdecydowany na piasty 240s, a nie widziałem, żeby ktoś miał je w wersji straight pull - a to jest coś co musi być w moich kołach. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłoś się do Daveo i przedstaw swoje wymagania. Na pewno zaproponuje Ci fajną ofertę złożenia kół w dobrej cenie. Złożyłem u niego:

- koła 650b, ZTR Crest, DT 240c SP, Pillar X-TRA 1420 - 1370g

- koła 29", obręcze karbon NEXITE NXT29XC27 (zakup własny), DT 350s SP, Pillar TB 2016 - 1427g

 

Super koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

głoś się do Daveo i przedstaw swoje wymagania. Na pewno zaproponuje Ci fajną ofertę złożenia kół w dobrej cenie. Złożyłem u niego: - koła 650b, ZTR Crest, DT 240c SP, Pillar X-TRA 1420 - 1370g - koła 29", obręcze karbon NEXITE NXT29XC27 (zakup własny), DT 350s SP, Pillar TB 2016 - 1427g Super koła.

 

Dzięki, przyjrzę się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Nastar, Kolejna dobra opinia, muszę faktycznie się do Niego odezwać :)

 

@, Koła fajne, tylko trochę przekraczają mój budżet więc przecena musiała by być faktycznie spora. Druga sprawa, że potrzebuję mocowanie tarczy na IS - tu co prawda jest adapter, ale wolał bym od razu mieć potrzebny mi system mocowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wypadało by się odezwać, żeby nie było, że olałem temat.

 

Dzięki Waszym namowom, zdecydowałem się na koła od Daveo - zestaw jaki wybrałem: ZTR CREST 28h, piasty 240s, szprychy Pillar PSR TB2016. Całość oczywiście gotowa pod tubeless i spełniająca wszystkie wypisane przeze mnie wymagania. Moja mało profesjonalna waga pokazała około 1330g już z wentylami i taśmami, więc jest dobrze :)

Kupując opony zmieściłem się w górnej granicy założonego budżetu więc też jest dobrze :)

 

Póki co jedynie mogę się wypowiedzieć na temat wyglądu - a wyglądają świetnie - bo na testy przyjdzie dopiero czas jak rower będzie skończony i pogoda się poprawi ;) wierzę jednak, że koła będą takie jak obsługa przez Daveo - czyli wzorowe :)

Jeszcze raz dzięki za opinię. I do zobaczenia na trasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...