Skocz do zawartości

[Rower] Kross Soil 2.0 EX 2017


lynx79

Rekomendowane odpowiedzi

Piękny rower. Nie plusuję, bo plusowanie roweru sfotografowanego w mieszkaniu obraża moje uczucia religijne. ;)

 

Trochę stresująco wygląda ten brak miejsca na oponę, ale to chyba jeden z większych laczków. Byle lakieru nie zabrało.

 

Rower wizualnie i technicznie świetny. Gratuluję.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go okleił tym: http://metr2.pl/laminaty/polimeryczne/orafol/oraguard_r_270_stone_guard_g.html. Problem w tym, że ta folia jest błyszcząca, ale np. widełki w okolicy opony można zabezpieczyć. Użytkownik ElDiablo polecał tą folię w jednym z tematów, sam jeszcze nie używałem. Link przykładowy z google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolice tych ciasnych widełek można spróbować. Tylko czy przyklei to się jakoś do krzywych powierzchni. Druga sprawa jak się będzie ta folia zachowywać przy kontakcie z błotem.

Pozostałe elementy pozostaną bez osłony. Uznaję tylko neopren lub podobne jako osłona przed uderzeniami łańcucha.

Jak się trochę poobija będzie wyglądał przynajmniej na używany :)

W końcu rower służy do jeżdżenia a nie tylko do oglądania. Na telefonie też folii nie naklejam. To trochę tak jakby jeść lizaka w papierku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry sprzęt wiec pozostaje życzyć wykorzystania go w pełni. 

 

Co do tematu wyżej to jak by tak potencjalnie chociaż się nie da założyć do wspomnianego White'a 2x to rower miał by taką masę, która dyskwalifikuje go całkowicie. Jak na tym jeżdzić skoro było by blisko 16kg?? To pokazuje głupotę dywagacji o wadze w tego typy sprzęcie. 

 

A wymiana szpejów na starcie ma o tyle sens, że coraz bardziej dochodzę do wniosku, że rower służy 2-3 lata i "idzie potem do ludzi". Swoją drogą jak z gwarą po tak dość radykalnych zmianach. Pęknie odpukać rama i masz gwarancję czy olałeś temat?? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W końcu rower służy do jeżdżenia a nie tylko do oglądania.

Spoko, ja się tylko dzielę wiedzą póki lakier nowy. Wiem, że nie każdemu na tym zależy. To jest folia do oklejania samochodów, więc myślę, że z błotem nie powinno być żadnego problemu. Tu są przykładowe zdjęcia po oklejeniu roweru: http://www.forumrowerowe.org/topic/152004-folia-ochronna-czy-oklejacie-rowery-folia-ochronna-w-innych-miejscach/page-3?do=findComment&comment=1479882.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja na całość jest 5 lat.

Mam korbę 1x - zawsze można przełożyć, resztę zdjąć. Z resztą sam rower jest fabrycznie przystosowany do opcji 2xXX. Sprzęt założony przed odbiorem i sprawdzony przez autoryzowany serwis Kross.

Sklep, w którym kupiłem rower jest bardzo elastyczny. Nigdy nie było problemu z naprawą jak coś się zepsuło, nawet po gwarancji mojego Levela A8

 

Co do tej folii. Jak sam wspomniałeś - będzie to raczej kiepsko na macie wyglądać. Od spodu idą linki. Będzie ciężko to zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nic się nie zmieniło u pewnego forumowicza i w kółko powtarza, że "14kg za tyle kasy to..." ;)

Miałem to samo w swoim temacie o "zwykłym" Soilu, oczywiście na nic tłumaczenia, że praktycznie nikt nie kupuje tego za cenę katalogową. A druga sprawa, że po poproszeniu o lżejsze alternatywy albo cisza albo 1,5 raza droższe wynalazki...

 

EX fajny, Pajk i ciekawe malowanie, niech się dobrze jeździ :)

 

Ja z kolei myślę o zmianach w drugą stronę i jednak 1x10 zamiast 2x10, ale jednak coś tam z tyłu głowy siedzi, że grozi to częstym wypychem w górkach przy mojej typowej kondycji. Tylko ja mam korbę 38/24, która jest wg mnie słabą propozycją w tego typu rowerze. 36/22 albo 34/24 + kaseta 11-40 to by mogło być to co trzeba ;)

 

Widzę też że cudujecie z folią, itp. A okleić jak leci czymś w miarę pod kolor i będzie gites. U mnie po kilku jazdach rower wyglądał tak, że pod warstwą ściółki i błota i tak guzik widać i lżej miał nie będzie jak nie jest sucho więc się i nie cackam. Pod łańcuch gąbka + taśma, chociaż sprzęgło działa naprawdę dobrze, przy linkach samoprzylepna pianka i jazda. Tylko ja nie z tych co rower więcej czyszczą niż na nim jeżdżą. Poza newralgicznymi miejscami może być dowolnie uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko ja mam korbę 38/24, która jest wg mnie słabą propozycją w tego typu rowerze.

Popieram. Trzeba mieć ponadprzeciętne kopyto, żeby na dole nie było za twardo (przy jeździe górskiej) i żeby wykorzystać górę w takim napędzie w ścieżkowcu. Sam obecnie mam blat 35 i nie brakuje przełożeń do szybkiej jazdy. Przy 38 najcięższe przełożenie było za twarde.

 

 

 

36/22 albo 34/24 + kaseta 11-40 to by mogło być to co trzeba ;)

Z fajnych opcji jest jeszcze 36/26 + 11-42, choć sam nie wiem czy w ścieżkowcu korba z mniejszym blatem tj. 34/24 nie sprawdziłaby się najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem braku I-spec II manetki tylnej przerzutki być może uda się rozwiązać.

Zamówiłem sobie taką część z eBay

http://www.ebay.pl/itm/Shimano-XT-SL-M8000-I-I-Spec-II-Rapidfire-Plus-Lever-Cover-Unit-Right-Hand-/331801008468

Jak przyjdzie to wymienię i dam znać jak wyszło. Ciekawe czy będzie to oryginalna część Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy przy zakupie pierwszego fulla ...Kross Soil 1.0 2016 czy Giant Trance 3 2016...Soila mogę dostać za 5400 Gianta za 5299 nowe że sklepu.. Budżet max 5,5 tys. Na Giancie przyjechałem się na parkingu i wiem od sprzedawcy że nie ma sztywnych osi i ma kiepskie koła ,na temat Soila nie wiem praktycznie nic...Gdyby ktoś zechciał pomóc byłbym bardzo wdzięczny

 

Moto G2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale za dużo nie pisze;) muszę się pospieszyć bo co do Soila to na wczoraj zostały tylko dwa na magazynie i chyba przy nim zostanę i nie wiem jakie są koszty zmiany na osie sztywne w Trance a podobno to dużo podnosi komfort podczas jazdy ;)

 

Moto G2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolongo, ten "pierwszy full" to ma być do tego co tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/204525-rower-kross-dust-30-2016-warty-swojej-ceny-z-11-biegam/?p=1906869 ?

Jeśli tak, to szkoda ludziom tyłek zawracać, kup który ładniejszy, tańszy czy cokolwiek innego zamiast bajdurzyć o sztywnych osiach, etc. Szkoda takiego roweru na bułkowóz, choć jak mówią "kto bogatemu zabroni".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Krótka wycieczka po szutrach, trochę asfaltu wilgotnego.

Szerokość suwmiarką 57 mm.

Opona mam wrażenie jest z bardziej miękkiej mieszanki niż Continentale X-King. Na asfalcie lekkie "pływanie", raczej głośne. W terenie opisanym wyżej bez zastrzeżeń. Problemem już widzę będzie mały prześwit pomiędzy oponą a ramą (na wcześniejszych fotkach widać). Po jeździe w mało wymagającym było wszystko brudne i uwalone błotem. W trudniejszym terenie będzie szlifierka.

Jako, że ja nie kupuję roweru by tylko wyglądał i przetarcia nadają mu charakteru - nie przeszkadza mi to. Ogólnie rower jako całość zdecydowanie na plus.

Na eBayu kupiłem górną cześć obudowy do manetki tylnej przerzutki i obie manetki są już na iSpec (nie wiem czemu Kross fabrycznie nie daje na iSpec tylko obejmę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. To coś mizernie jak na ten rozmiar i dodatkowo patrząc na zdjęcia. Mierzyłeś jej „korpus” czy bieżnik w najszerszym miejscu? Widziałem w Soilu opony 2,3” mające właśnie te 56-57mm i z tyłu miejsca było w sam raz, spokojnie można było włożyć palec między oponę a rurkę na dole trójkąta, u góry jest sporo szerzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne. 2.4” powinno mieć te 60-61mm. Przymierzałem się do Soila na Maxxisach 2.3”, nie pamiętam modelu ale mierzyliśmy i było te 56-57mm w najszerszym miejscu i jeszcze prześwit z 15mm. Najciaśniej było na dole, na górze hulaj dusza. Mowa o miejscu po bokach opony, bo poprzeczki mogły by być wspawane nieco wyżej jednak, a tak znakomicie błoto zbierają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pierwsze dłuższe wycieczki mam za sobą. Rower "płynie" po nierównościach. Tył działa idealnie, przód dosyć twardy. Trzeba upuścić trochę powietrza :)

Opony Trail boss na szutrze i drobnych kamieniach trzymają bardzo dobrze, ale kamyki latają dookoła. Aż boli jak strzelają w ramę. Ubytków lakieru na razie brak. Na asfalcie jak pisałem trochę pływają.

Zrobione przeze mnie modyfikacje sprawdzają się dojazd tarcza 36, teren 28 i jest git. Muśże doregulować przerzutki by nic nie trzeszczało, ani nie ocierało się w będzie ok.

Zastanawiałem czy L-ka nie będzie za duża (180 wzrost, 82 noga), ale jest dobrze. Siodło wygodne (zmienione na 150 mm WTB Volt pro), nic nie gniecie w tyłek - seryjna wersja sport 135 był ciut za wąska.

Żona, która jest wrogiem wydatków na rower, zaczyna myśleć o podobnym rowerze, więc to chyba dobra rekomendacja (specjalnie przegoniłem ją na jej hardtailu po wertepach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...