Skocz do zawartości

[stery+suport] Tanio i sensownie - co kupić?


TrueFaith

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jako że nowa maszyna wpadnie jednak w przyszłym sezonie to trzeba skatować starą, niestety cierpi na 2 irytujące problemy. Stery mają lekkie luzy i nie chodzą już tak gładko, w sumie nigdy do nich nie zaglądałem, nie dziwi mnie to. Wiem że to zintegrowane maszynowe 1 1/8, nie wiem czy muszę wiedzieć coś jeszcze. Sprawa ma się gorzej z suportem. Pracuje jakby zamiast łożysk miał piach, nie mam pojęcia czemu bo był serwisowany, ciężko się kręci i od zakupu pedałów platformowych zaczął strzelać, na początku było to sporadyczne przy mocniejszym depnięciu, teraz brzmi jak salwa z karabinu. Z tego co ogarniam to BSA 68mm, problemem jest to że nie znam długości osi, korba to Altus, chyba 311'stka. Nie chciałbym dużo wydać, wystarczy mi żeby suport kręcił się lekko i fajnie jakby był w miarę uszczelniony, co do sterów to raczej nie mam wymagań. Co polecacie? Mógłbym pójść do serwisu (i tak muszę tam wymienić suport) ale nie wiem co mi wpakują i za jaką cenę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli maszynowe to poszukaj samych łożysk w internecie, czasami można dokupić. A jak całe stery to ja polecam Accent Airplane, ale bardzo tanie nie są.

 

Co do suportu to strzelam że kwadrat. Ściągnij korbę i sobie zmierz długość osi. Polecam suport Accenta, kosztuje chyba 30 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli korba jaką podałeś nakwadrat to suport 123 mm.Polecam Neco,nie są takie złe.Stery na pewno zintegrowane?Co to za rower?

Składak na ramie Accent El Nino, z tego co czytam to zintegrowane i 50/44mm, istotny wymiar? Chciałem całe nowe bo te nie mają uszczelki i jest mała szpara, parę lat to jeździło ale teraz jest średnio bo czasami zostawiam go na deszczu. Po za tym nie mogę znaleźć samych łożysk. Znalazłem starą fotkę, tak to wygląda (jeśli to pomoże) https://drive.google.com/file/d/0B-wBhC8o7auLYjJuSjJyNDdieG8/view?usp=sharing

 

Suport 68 na kwadrat, czyli zamawiać jakiś BSA 68/123? Jakieś konkretne modele czy cokolwiek taniego będzie ok? Jak mówiłem chciałbym żeby się dość lekko kręcił bo szkoda energii no i fajnie jakby nie zaczął zaraz strzelać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tyle by było z mojego czytania  :sweat: Ktoś widocznie podał złą informację

 

To jeszcze tak na koniec, może być suport 122 albo 122,5 a nie 123? Tak na dobrą sprawę to NECO nawet nie ma żadnego 123, albo nie mogę znaleźć.

 

Stery mogą być takie?

http://allegro.pl/stery-neco-h115-ahead-1-1-8-x44-50x30-komplet-i6595782806.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli twoje stery są rzeczywiście na maszynach to próbuj je odratować. Rozbierz łożysko , wyczyść i nasmaruj (wewnątrz takiego łożyska masz wianuszek z kulkami) ewentualnie wymiana samych łożysk (tu byś musiał dokładnie zmierzyć obecne bo występują różne średnice zewnętrzne , wysokości i kąty).

Suport jak najbardziej może być 122,5mm , te 0,25mm nie zrobi żadnej różnicy dla linii łańcucha i przedniej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=16449&us_id=27062749

 

Tu masz kardriże o różnych wymiarach, na pewno znajdziesz coś do swoich sterów. Zamawiając weź opcję dwustronnie uszczelnianą, mają też tylko z jednostronnym uszczelnieniem, które jest beznadziejnym pomysłem, woda i tak dostaje się do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowałem te stery niedawno, i tak chodzą lepiej niż chodziły, musiałem kiedyś przy myciu wypłukać smar czego od razu nie zauważyłem i je zajechałem. Faktycznie warto ratować to co mam? Zmiana łożysk zredukowała by luzy? Za same łożyska byłoby by ponad 2x tyle co za stery neco.

 

 

Trochę offtopując, dałem wczoraj mostek w negatyw i muszę przyznać, że jest rewelacja, odkrywam na nowo maszynę. Nie sądziłem że taki szczegół może tak poprawić wrażenia z jazdy.

 

Jeszcze takie pytanko, da się w jakiejś starej tylnej Deore (nie mam pojęcia co to za cudo, wygląda jak to: klik) wymienić sprężynę na mocniejszą? Chciałbym żeby była trochę szybsza i sztywniejsza, czasami ociąga się ze zrzucaniem biegu. Nie patrzyłem jeszcze jak to dokładnie wygląda, nie wiem czy da się ją rozebrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w środku szalała rdza to ja bym odpuścił i zmieniał łożyska ew. całe stery. Co do luzów to mogly pojawić się na samym osadzeniu łożysk na sterówce bo to zwykle plastikowe podkładki klinujące. Zakładam, że kapsel nie ma możliwości stykać się ze sterówką (widziałem kilka razy jak sobie ludzie albo sterówkę źle ucieli albo zmieniali mostki i/lub kombinowali z dystansami i niby sterówka była te 3mm poniżej górnej krawędzi obejmy mostka ale kapsel przy skręcaniu zascxynal opierać się na niej uniemożliwiając prawidłowe ściągnięcie łożysk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze takie pytanko, da się w jakiejś starej tylnej Deore (nie mam pojęcia co to za cudo, wygląda jak to: klik) wymienić sprężynę na mocniejszą? Chciałbym żeby była trochę szybsza i sztywniejsza, czasami ociąga się ze zrzucaniem biegu. Nie patrzyłem jeszcze jak to dokładnie wygląda, nie wiem czy da się ją rozebrać

Zacznij od wymiany linki, pancerza , wyczyszczenia i przesmarowania przerzutki - powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...