Skocz do zawartości

rozk_rock

Rekomendowane odpowiedzi

Ponownie zgłaszam się na forum z problemem. 

Poprzednim razem uzyskałem pomoc tak błyskawicznie i fachowo, że pozwalam sobie liczyć na ponowne rozwiązanie problemu.

 

Tytułem wstępu.

 

Dotychczas na rowerze jeździłem sporo, ale raczej rekreacyjnie (w sezonie głównie w weekendy poza miastem trasy po ok 100 km) i do tego służyła mi Merida Crossway tfs 100. 

Po mieście przemieszczałem się starą szosówką od czasu do czasu i to też w sezonie.

Jednak chciałbym zacząć regularnie jeździć rowerem do pracy. Codziennie przez cały rok. Również w zimę.

Wiem, że to nic wielkiego jednak chciałbym to robić Meridą (szkoda mi czterdziestoletniej szosówki bo zje ją rdza a jest w bardzo fajnym stanie) w związku z czym muszę ją lekko doposażyć aby dała radę.

 

Problem(y).

 

W związku z powyższym chciałbym w rowerze zrobić dwie rzeczy 

1 Wymienić opony na takie, które dadzą radę w zimę.

2 Doposażyć rower w błotniki.

 

I tutaj oczywiście zaczynają się moje problemy w związku z którymi szukam rad.

 

1.1 Wybór opon.

 

Obecnie mam opony Kendy, które kupiłem razem z rowerem 40C-700) Dotychczas sprawowały się całkiem zacnie, dobrze na utwardzonych drogach w lekkim terenie nie narzekałem. Chciałbym aby nowe opony były dosyć uniwersalne aby dobrze sprawowały się w zimę na mokrej nawierzchni i w śniegu/błocie pośniegowym oraz w sezonie w miarę ok w terenie (tak abym mógł sobie pojeździć więcej po lasach na gorszej jakości duktach jednak bez przesady). 

Sporo podobnych tematów na forum dlatego wybór padł na Schwalbe Smart Sam trochę przekraczają założony budżet, ale bez przesady - przeżyję.

Wydaje mi się, że to wybór dobry jednak może ktoś poleci jeszcze coś innego argumentując taki wybór. Nie upieram się przy Schwable.  

 

1.2 Rozmiar opon.

 

I tutaj pojawia się główny problem. Nie wiem jakiego rozmiaru opony kupić.

Na obręczach mam naklejkę z rozmiarem 622x19, kiedy mierzę obręcze wewnątrz suwmiarką wychodzi mi 8mm.

Jeżeli dobrze interpretuje dane w tabelkach:

https://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2016/08/schwalbe-ETRTO-rim-and-tire-width-recommendation-chart.gif

https://2.bp.blogspot.com/-GAgCMIpc3wQ/Vyk9CJzQiXI/AAAAAAAAFZs/oGRNKYoZNDo35pCzPXLJJDOe4rvHqs-cwCLcB/s640/asimpleguideontheessentials05.jpg

 

Mogę śmiało wybierać z opon o poniższych rozmiarach:

http://screenshot.co/#!/e512b41783

 

Rama. Obecnie pomiędzy oponą a elementem poprzecznym widelca (nie wiem jak nazwać ten fragment ramy) jest ok 3 cm wolnej przestrzeni, od krawędzi obręczy (bez opony) do tego elementu 7cm.

 

2 Błotniki.

 

Jak pisałem wcześniej i napiszę poniżej chciałbym do ramy dodać jeszcze błotniki.

Tutaj sprawa jest chyba trochę prostsza. Potrzebuję błotniki. Nie za drogie, w miarę lekkie i wytrzymałe o dobrym systemie montowania takie, żeby dobrze zmieściły się z oponami. Błotniki po sezonie zmożonych opadów pewnie zejdą z ramy bo jakoś nigdy błotniki nie pasowały mi do rowerowej ramy. No chyba, że opony okażą się wielkimi chlapaczami... 

 

Reasumując:

 

Proszę o prostą poradę w jakim rozmiarze opony kupić i włożyć do roweru tak aby to wszystko miało ręce i nogi a jeszcze do tego jeździło odpowiednio. Sam pokusiłbym się o wybór opony 47-622 (29 x 1.75) lub 54-622 (29 x 2.10), tylko czy one spełnią moje wymagania i czy zmieszczą się do ramy z błotnikami? Bo szczerze mówiąc nie wiem jak to sprawdzić.

Prosiłbym także o pomoc w wyborze błotników. Jakie konkretne modele miałyby sens w takiej konfiguracji? Na allegrze widzę tyle różnych błotników, że naprawdę nie wiem co miałoby sens wybrać.

Czy np coś takiego nadaje się do czegokolwiek? http://allegro.pl/blotniki-rowerowe-simpla-28-700-ubiquit-9k-obejma-i6335787756.html

 

Pomożecie? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za odpowiedzi.

 

Jak rozumiem komplet Smart Sam 29 x 1.75 + błotniki w przypadku mojej ramy i obręczy powinny być najlepszym wyborem?

A jaka jest różnica pomiędzy 29 x 1.75 a 29 x 2.1 w praktyce?

Bardzo zauważalna?

Po takim zakupie w sezonie pewnie będę chciał pojeździć więcej po bezdrożach...

 

Błotnik SKS wygląda zacnie także raczej jego wybór można uznać za pewny. (;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam w swoim crossie smart samy 1.75 i musiałem radykalnie podciąć przedni błotnik, żeby wszedł między oponę i widelec (sr suntour NCX). Także wydaje mi się, że rozmiar 1.75 to max co można zmieścić w crossie jeśli chce się używać tradycyjnych błotników (np. takich jak w linku).

Poza tym smart samy dobrze się sprawują w zimie (niska temp., deszcz, śnieg, błoto pośniegowe), trzeba tylko bardzo uważać na lodzie. Miałem wątpliwą przyjemność zaliczyć niezłą glebę ponieważ na takiej nawierzchni zupełnie nie trzymają (jak pewnie żadna opona za wyjątkiem takiej z kolcami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które z polecanych opon Smart Samy, Race Kingi lepiej sobie radzą przy wjeżdżaniu pod kątem innym niż prosty na krawężniki, tory i inne miejskie przeszkody? A co z oponą Conti Winter - czy ona nie będzie lepsza na zimę (do miasta, typowo bez śniegu) ze względu na przyczepność?

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczuwalna , ale jednak wtedy już bardziej zrobisz z roweru mtb.  

 

Po części o to mi chodziło.

Tzn chciałem trochę mtb mieć. 

 

 

Posiadam w swoim crossie smart samy 1.75 i musiałem radykalnie podciąć przedni błotnik, żeby wszedł między oponę i widelec (sr suntour NCX). Także wydaje mi się, że rozmiar 1.75 to max co można zmieścić w crossie jeśli chce się używać tradycyjnych błotników (np. takich jak w linku).

Poza tym smart samy dobrze się sprawują w zimie (niska temp., deszcz, śnieg, błoto pośniegowe), trzeba tylko bardzo uważać na lodzie. Miałem wątpliwą przyjemność zaliczyć niezłą glebę ponieważ na takiej nawierzchni zupełnie nie trzymają (jak pewnie żadna opona za wyjątkiem takiej z kolcami).

 

Czyli nic z tego. 

Może i dobrze bo chyba bym przedobrzył. Z resztą jak widzę z dostępnością 29 x 2.1 w PL nie jest najlepiej dlatego chyba lepiej zostaniemy przy 29 x 1.75.

 

 

A które z polecanych opon Smart Samy, Race Kingi lepiej sobie radzą przy wjeżdżaniu pod kątem innym niż prosty na krawężniki, tory i inne miejskie przeszkody? A co z oponą Conti Winter - czy ona nie będzie lepsza na zimę (do miasta, typowo bez śniegu) ze względu na przyczepność?

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

 
Z ciekawością zapoznam się z odpowiedzią na to pytanie...

A które z polecanych opon Smart Samy, Race Kingi lepiej sobie radzą przy wjeżdżaniu pod kątem innym niż prosty na krawężniki, tory i inne miejskie przeszkody? A co z oponą Conti Winter - czy ona nie będzie lepsza na zimę (do miasta, typowo bez śniegu) ze względu na przyczepność?

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie wybrać takie opony. Lepiej zdecyduj się na dwa komplety, jedne na lato, drugie na zimę. Na zimę polecam coś w stylu kenda kwick, przejeździłem na nich dwa sezony i były całkiem nieźle, bez żadnej gleby.

 

Czy mówisz o oponach z takim bieżnikiem - https://yarmark.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_32096aedf5e25e55a97adb871b330c19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A które z polecanych opon Smart Samy, Race Kingi lepiej sobie radzą przy wjeżdżaniu pod kątem innym niż prosty na krawężniki, tory i inne miejskie przeszkody?

Do crossa nie bardzo , ale jak chcesz tam jakieś akrobacje robić to kup sobie big apple 2.35 i już :P SS jest całkiem szybką oponą. Na conti trzeba uważać bo ma cienkie ścianki i niektórzy piszą że wyłazi na bokach oplot. 

 

 

 

A co z oponą Conti Winter - czy ona nie będzie lepsza na zimę (do miasta, typowo bez śniegu) ze względu na przyczepność?

Nie wiem dokładnie o jakiej oponie mówisz , ale jeśli chodzi Ci o top contact to jaki ma być sens wydawać 280 zł na oponę? Może jakoś fajniej to się trzyma , ale bez przesady. Wystarczy trochę uważać i już. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie temat założony przeze mnie, ale też szukam opon. I to jak oponki radzą sobie na miejskich przeszkodach typu tory tramwajowe czy zjazdy z ulicy na ścieżki rowerowe, często na niewielki krawężnik pod kątem to nie akrobatyka tylko codzienne utrudnienia, więc chciałem dopytać.

 

konec@Redmi 3S &Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zrozumiałem Twój poprzedni post , bo dla mnie to coś normalnego - takie zjazdy i wjazdy na ddr.

 

Jak dla mnie to każda opona sobie z tym poradzi bo zawsze mamy jakis kąt natarcia.

 

Jedynie co , to wspomniane race kingi mogą mieć problemy właśnie z cienkimi sciankami.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie, mówiłem o czymś takim: opony

 

Ok. Faktycznie jest to też opcja do rozważenia w szczególności z powodu ich ceny.

Na razie zamówię i zamontuje błotniki. A oponki pozostawię dalszym rozważaniom. Do błoto-śniegu jeszcze chwilka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mówiłem o czymś takim: opony

 

To ma być na zimę? Przecież to na pierwszym większym śniegu się podda, a co dopiero jak roztopy przyjdą.

 

Podstawowa sprawa, to jakie masz warunki zimą, jak dobrze są utrzymane drogi, czy oblodzenie występuje sporadycznie. Jaki dystans, teren i czy jesteś zdeterminowany jeździć niezależnie od warunków.

Śnieg jest bardzo zróżnicowaną nawierzchnią i ciężko dobrać jedne uniwersalne opony, chyba że warunki są bardziej przewidywalne, a służby drogowe sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli 5cm świeżego puchu uważasz za największą przeszkodę, to chyba jednak zimą nie jeździłeś lub masz super utrzymane drogi. Jedyna trudność, to zwiększone opory (przy okolicach 10cm jest już męcząco).

Problemy się zaczynają jak to się ubije częściowo (niby trzyma ale się zapada, a spróbuj zboczyć z ubitej części), a jeszcze gorzej jak potem zacznie topić.

Inna przyjemna nawierzchnia na takie gładkie opony, to mieszanka śniegowo, solno, piaskowa przy ciut większym mrozie, która ani się nie topi, ani nie ubija - gorzej się jedzie niż po piasku.

 

Stare zdjęcia z ddr w Gdańsku:

https://get.google.com/albumarchive/114429717076057867312/album/AF1QipMeofbS9P0uL78T2-3xUHkC3t6v8HGno817iia4/AF1QipOQvxdiK_SYhWDY47vtT05OT1CJ7odmBRd7dpW8 (wydeptane i w miarę ubite)

https://get.google.com/albumarchive/114429717076057867312/album/AF1QipMeofbS9P0uL78T2-3xUHkC3t6v8HGno817iia4/AF1QipPwEbFThyMJsWLvBfBd69KSsHdMQZ5RK9QG_HkJ (wieczorem po akcji odśnieżania :w00t: )

https://get.google.com/albumarchive/114429717076057867312/album/AF1QipOOG77vCX6UtkJ7fzlUCCSJILZTTQv1Bpn8_IYu/AF1QipP2FemoN23PVuoou4uk4n_FtOrsS-hqAcIviV70 (ta sama droga z ostatniej zimy)

 

Polecanie takich opon nie mając pojęcia jak wygląda zima i utrzymanie dróg w danym miejscu, jakie jest teren i jego ukształtowanie jest po prostu głupie. Równie dobrze mógłbym polecić slicki, bo jeździłem na takich po śniegu i się nie zabiłem.

Mam przejeżdżone 6,5 sezonu na typowych zimówkach (Marathon Winter 1,6") i jestem daleki od polecania ich w ciemno, bo o ile na twardych nawierzchniach jest ok, to na miękkich słabo, na lodzie też bez rewelacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co powiecie o nowych Schwalbe Marathon GT 365 - opisywane jako całoroczne z bardzo dobra wytrzymałością i odpornością na przebicie https://www.schwalbe.com/gb/newsreader/schwalbe-marathon-gt-365-the-all-year-marathon-gb.html

No i zajefajny maja bieżnik  :woot:

schwalbe-marathon-2017-1.jpg

 

Występują tylko w rozmiarach 700x35C i 700x38C, chociaż dla crossa na miasto to akurat, rozważam je jako następne jak już zajeżdżę obecne Smart Samy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...