Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[Rower] Rozbudowa czy kupno?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#21 cervandes

cervandes

    Master

  • Użytkownik
  • 1775 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 20 listopad 2016 - 21:32

Malowanie nadal widzę w romecie a'la późny PRL...


  • 1

Reklama

Reklama

#22 HanSolo

HanSolo

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
Garaż Rower

Napisano 13 grudzień 2016 - 22:49

Ludziom którzy "Nie chcą carbonu" polecam zawsze ten i pozostałe filmiki z serii. Gość zajmuje sie carbonem od ponad 20tu lat. Pytanie od 8:15 minuty filmu - kluczowe:

https://www.youtube....h?v=-qsLYlVWkbQ


  • 0

#23 MD11

MD11

    Maniak

  • Użytkownik
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 00:26

No dobra, ale on tam mówi o rowerze szosowym.


  • 0

#24 HanSolo

HanSolo

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 01:51

Tak ale rzecz dotyczy rowerów karbonowych w ogóle. W którymś z tych filmów wspomina chyba, że jeśli to nie jest rower do down-hillu czy skoków w przepaść to karbon się do niego nadaje świetnie. Tym badziej można być spokojnym jeśli kolega Taktoja rozgląda się za półsztywnym XC pokroju Grand Canyona czy RR 920-tki.

Jeśli rama jest nowa (świeży projekt i technologia), a producent i konstrukcja sa znane i cenione, to praktycznie niespodziewanki ze strony włókien można wykluczyć.

Karbon ZAWSZE jest lepszy od alu, bez 2-ch zdań.

 


  • 0

#25 MD11

MD11

    Maniak

  • Użytkownik
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 02:15

To po co w takim razie Trek tak straszy: Trek Carbon Care (PL) | Trek Bikes? Nie oglądałem całego filmu, ale jeśli gość buduje karbonowe rowery, to pewnie jest zafascynowany tym materiałem i będzie go chwalił na wszystkie strony. Na pewno karbon daje większe możliwości i jest bardziej wytrzymały od aluminium w płaszczyźnie, w której ma być wytrzymały, ale mało widoczne pęknięcia od uderzeń to raczej nie są bajki. Poza tym karbon jest zwyczajnie droższy. Do 5k nie kupisz karbonu ze sztywnymi osiami i dobrym amortyzatorem.


Użytkownik MD11 edytował ten post 14 grudzień 2016 - 02:17

  • 0

#26 HanSolo

HanSolo

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 13:49

Rok temu jesienią, po 4k chodziły Levele B9 (prod2015), a po 3k Levele A9 (prod 2014). Widelcy ani sztywnych osi nie miały ale samą ramę pod takowe za 5 tysi znajdzie, może nawet z jakimś tam widelcem.

Trek straszy, bo jak ktoś pierwszy raz w życiu chwyci szosówkę za ramę i uniesie, to zdrowy rozum podpowie "oszaleli, rower z plastiku zrobili". W takim momencie zaczynają się realne kompromisy i szczegóły zaczynają mieć znaczenie. Jeśliby wziąć ramę z włókien taka najprostszą oraz topową ramę z aluminium, które jest wycieniowane tak, że niemal przezroczyste, to te ramy będą miały masy podobne. jedna i druga konstrukcja będzie tak odchudzona, że pojawi się ryzyko. Jeśli jednak wziąć pod uwagę bardzo realną naprawialność pęknietej ramy z karbonu i praktyznie zerową odchudzonej ramy aluminiowej, to tak jakby nie było wyboru. Wystarczy dodać do tego jeszcze sprecyzowane parametry mechaniczne karbonu i spora cenę dobrych ram z aluminium i odpowiedz jest tylko jedna.

Sprawa z kołami nie jest już ani tak malinowa ani jakkolwiek jednoznaczna. Koła z karbny kosztują tyle co karbonowa rama, a koła z alu kosztują ułamek tych kwot.

Wpadki zdarzały się nawet w cieniowanych, mocno odchudzanych ramach stalowych. Pekanie przy spawach, potem klejenie ram, mufowanie etc. To zawsze są kompromisy. Karbon ma chyba najmniejsze. To jeszcze jeden wiele mowiący filmik:

https://www.youtube....h?v=hjErH4_1fks


  • 0

Reklama

Reklama

#27 montell81

montell81

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 15:30

To po co w takim razie Trek tak straszy: Trek Carbon Care (PL) | Trek Bikes? Nie oglądałem całego filmu, ale jeśli gość buduje karbonowe rowery, to pewnie jest zafascynowany tym materiałem i będzie go chwalił na wszystkie strony. Na pewno karbon daje większe możliwości i jest bardziej wytrzymały od aluminium w płaszczyźnie, w której ma być wytrzymały, ale mało widoczne pęknięcia od uderzeń to raczej nie są bajki. Poza tym karbon jest zwyczajnie droższy. Do 5k nie kupisz karbonu ze sztywnymi osiami i dobrym amortyzatorem.

 

Myślę, że odpowiedź na Twoje pytanie zawiera się tutaj:

 

"Jeśli podejrzewasz, że karbonowa rama, widelec lub jego część zostały w jakikolwiek sposób uszkodzone, wykonaj następujące czynności:

1. Zejdź z roweru.
2. Zabierz rower do autoryzowanego sprzedawcy Treka. Nie wiesz, kim jest twój najbliższy sprzedawca? Aby się dowiedzieć, kliknij tutaj.
3. Wymień uszkodzoną ramę lub część dzięki programowi Trek Carbon Care."

Tak na marginesie to poradnik ten zapewne pisał jakiś Amerykanin wnioskując po tym fragmencie:

 

"W przypadku wystąpienia któregokolwiek z poniższych czynników natychmiast zaprzestań jazdy na rowerze i zgłoś się do autoryzowanego sprzedawcy Treka, aby wymienić uszkodzoną część:

(...)

Twój rower był na bagażniku dachowym podczas wjeżdżania samochodem do garażu."


  • 0

Reklama

Reklama

#28 MD11

MD11

    Maniak

  • Użytkownik
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2016 - 15:55

Mhm, też mnie rozbawił fragment o bagażniku dachowym. :) No może tak być, że chodzi głównie o kasę. Zakładają, że jeśli kogoś stać na kupno karbonu, to zapłaci też za wymianę.


  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post