Skocz do zawartości

[piasta] awaria kasety czy piasty?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Byłem dzisiaj w górach i podczas wyjazdu nagle jakby spadł mi łańcuch. Popatrzyłem na napęd i wszystko było w porządku. Kręciłem korbą i kaseta się obracała a piasta z kołem już nie ( kręciłem w obie strony). Co się mogło zepsuć i co ewentualnie trzeba wymienić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębenek. Zakładam, że masz tam za dużo smaru albo złapał wodę, pieski się przykleiły w gniazdach na mrozie i napędu brak. Zacznij od zagrzania okolic kasety, jeśli problem zniknie to czeka Ciebie serwis bębenka na MINIMALNEJ ilości smaru a najlepiej metodą parktoola czyli odkręcenie bębenka od piasty, zdjęcie uszczelki, wypłukanie w benzynie a potem zalanie olejem przekładniowym i odsączenie nadmiaru.

 

Jeśli ogrzanie nie pomoże to rozbierasz i oceniasz co padło, zapewne pieski połamane albo sam bębenek pękł. I tu masz pole do popisu - wymiana samego bębenka, wymiana bebechów, wymiana całej piasty - zależnie od tego co jest najbardziej opłacalne czy dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od stanu zawartości piasty. Jeśli piasta jest w środku zgniła (rdza i woda) to raczej sytuacja jest przegrana. Jeśli bebechy są czyste i niezapuszczone to znaczy że uszczelnienie piasty jest kiepskie i do mechanizmu dostała się woda lub ewentualnie smar który tam jest kiepsko toleruje niższe temperatury i gęstnieje przez co jego zdolności sklejające rosną. Pierwszy przypadek serwisant/sprzedawca może podciągnąć pod zaniedbanie serwisowe, drugie raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...