Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[amortyzator] Fox Float DPS climb tune i reszta co to


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 scav

scav

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BB
  • Imię:Michał

Napisano 07 listopad 2016 - 19:12

Witam,

 

po rozszyfrowaniu na stronie Foxa TUNE ID od mojego tylnego dampera FOX FLOAT DPS Performance Series 140mm w Canyon Spectral AL 6.0 2016 otrzymałem coś takiego:

 

2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos Evol LV, Canyon, M17 - Spectral, 7.500, 2.000, CM, RM, Climb L, 10367/10369 Logo

 

Generalnie zastanawia mnie ustawienie Climb L.

Znaczy to generalnie, że w trybie Climb blokada jest ustawiona na Low. Fabrycznie jest ustawiona na Firm (F).

No i tu pytanie co to daje? Czemu ustawione jest to akurat na Low, jaka jest różnica w stosunku np. do amortyzatora z ustawieniem Climb Firm, czemu producent roweru (tu Canyon) wybrał akurat do Spectrala ustawienie Climb L. (wiem, że w Nerve jest np. Climb F).

 

I drugie pytanie: Dotyczy CM i RM. CM - znaczy kompresja jest w ustawieniu Medium (średnia), RM - powrót jest w ustawieniu Medium(średni) zastanawia mnie ten powrót przecież reguluje to czerwonym pokrętłem (tłumienie) to po co jest jeszcze możliwość custom tune powrotu.

 

C = Compression 
R = Rebound
Climb = Climb Mode
 
Tunes:
L = Low
M = Medium
F = Firm
XL = extra Low (Low, extra soft)
L+ = Low (Low, aber etwas härter)
 
 Z tego co widzę występuję bardzo duża dowolność konfiguracji tego amortyzatora, praktycznie wszystkie kombinacje C,R,Climb
 
FLOAT DPS Valving Assemblies

źródło: Bike Help Center | FOX579


  • 0

Reklama

Reklama

#2 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 344 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 08 listopad 2016 - 14:35

Wszystko zależy od zawieszenia i przeznaczenia ramy.

 

Jeżeli zawieszenie dość mocno buja na początku skoku to montuje się dampery z mocniejszym propedalem, jeżeli zawieszenie jest tak skonstruowane, że samo z siebie zapobiega bujaniu to platforma jest słabsza bo i tak jej włączenie wywołuje duży efekt.

Dodatkowo różni producenci mają różne zamysły, jedni chcą żeby rama 140mm na platformie była niemal zupełnie sztywna (mocna platforma) inni wola żeby zawieszenie pracowało (mniejsza platforma).

 

Tune kompresji i tłumienia jest konieczny ze względu na zróżnicowanie charakterystyki i przełożenia poszczególnych ram. Przykładowo jak masz rame z małym przełożeniem to dając tłumienie max na + damper będzie wracał bardzo wolno, ale po wsadzeniu tego samego dampera do ramy z dużym przełożeniem może się okazać że przy ustawieniu max na + damper nadal będzie wracał jak torpeda. Podobnie jest z kompresją - przy dużym przełożeniu musimy mieć mocniejszy tune kompresji bo inaczej damper zbyt łatwo przelatywał by przez skok.

 


  • 2