Skocz do zawartości

[wybór roweru] MTB na sezon jesień zima


Galipette

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Zamierzam kupić jakiś rower MTB do jazdy od jesieni do wiosny oraz jako uzupełnienie do szosy. W temacie mam słabe pojęcie ponieważ mój aktualnie używany rower MTB to stalowy schwinn frontier który ma 20 lat. Po ostatniej jeździe po lesie 3 dni bolały mnie nadgarstki i miałem regularne zakwasy bo rower swoje waży i pomimo formy z szosy okazało się ze jednak trzeba sporo więcej energii włożyć w tego klocka, żeby utrzymać tempo na poziomie :thumbsup: . Zamierzam coś kupić z tej epoki i tu moja prośba o pomoc w wyborze. Jaki z obecnych osprzętów najlepiej znosi błoto i trudne warunki?,Jakie hamulece- v-brake czy hydraulika, które marki rowerów mają wytrzymalsze ramy a których unikać - mam 200 cm wzrostu i 90 kg wagi więc to kluczowe. Budżet jakim dysponuję to na chwilę obecną ok 1000 zł. Nie jest to dużo ale jak pisałem to ma być rower do tłuczenia po lesie więc nie chcę fajerwerków na pokaz. Przy rowerze wszystko sam robię więc nie boję się używanego sprzętu. Wolę starszy model ale bardziej sprawdzony. Na początek rzucę kilka marek które mi się rzuciły w oczy.

1. Bulls 

2. Kross seria level i hexagon

3. Focus 

4. Romet seria rambler

5. Merida seria XC

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś na tyle duży gabarytowo, że IMHO dostępność odpowiedniego rozmiaru ramy będzie tutaj podstawą wyboru, a nie marka czy tam inne fanaberie. Tym bardziej, że to ma być tzw. zimówka, czyli im prościej i taniej (oczywiście w granicach rozsądku) tym lepiej, bo nie szkoda ciurać i nie szkoda jak coś się zużyje czy zepsuje.

O to że się rozleci bym się nie bał, bo jak na taki wzrost to nie ważysz dużo. Ludzie mają po 120kg i jeżdżą bez przeszkód.

 

Ewentualnie złóż coś sam z używanych części o ile masz pojęcie i minimum narzędzi.

 

I nie sraczkowałbym się jakimś "tempem na poziomie". Przynajmniej póki nie "wjeździsz" się w rower i nie poczujesz o co kaman. Rozumiem,że to takie zboczenie z szosy, te średnie, Stravy, itp. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie masz takiej formy jak uważasz :).

 

Lista marek nic tu nie wnosi ... 90 kg wagi to żaden wynik przy twoim wzroście i rowery to normalnie wytrzymują.

Istotne jest aby rower był dopasowany.

1000 zł to i dużo i mało.

Spokoje wystarczy na fajny rower ze sztywnym widelcem.

Zdecydowanie za mało aby mówić o fajnym rowerze z amortyzacją. :).

 

Zima to specyficzny czas rower przede wszystkim musi zapewnić minimum obsługi, 

Ja w zimówce mam V`ki i mi to starcza, chodzą głosy ze  niektóre Shimano hydrauliczne nie ogarniają ujemnych temperatur ... 

Wiek roweru nie ma znaczenia ... rama i widelec mojego GT to koniec XX wieku i nadal jeździ 

Zweryfikuj twój aktualny rower gdzie może tkwić problem pozycji ...

Cięższy rower to cięższy trening ... nie liczy się tempo tylko intensywność :).

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedzi. 

Co do wagi obaj zauważyliście że jak na wzrost mało ważę - na szosie jeżdżę 2 sezon a zaczynałem z wagą 107 kg. Co do formy to myślę, że jest optymalna bo mam w sezonie przejechane ok 7500 km, tu chodzi bardziej o zmianę pozycji, inna technika jazdy (tempo szarpane), większe opory toczena, zmienna nawierzchnia, inna waga roweru itd.....Faktycznie nawyki co do jazdy mam z szosy a to jednak całkiem inny charakter jazdy ale frajda taka sama albo i większa  :woot:

Aktualnego roweru raczej nie będę modyfikował - za dużo bym musiał wymienićRower szosowy sam złożyłem więc nie ma problemu z naprawami lub złożeniem roweru od podstaw. Wolałbym jednak coś gotowego i ew z czasem jak coś padnie modyfikować.

 

Co myślkicie o tych dwóch:

bulls 1 i bulls 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak ten "lómbard" sobie za dużo za niego życzy i jest to jakiś wynalazek, którego bym do lasu nie zabrał ;) Nawet po wypierdzieleniu tego mostka obstawiam pozycję jak na kozie.

 

Tak dla porównania - ja sobie posztukowałem taki rowerek do podobnych celów:

9ce56b5164dde487gen.jpg

 

Stara używana rama ubrana w stare używane graty i koła, lekko używana zębatka narrow-wide (napęd 1x9), nowe tylko stery, suport, kaseta i sztywny widelec.

Niestety zastosowane hamulce Tektro Draco to w zimie bywa padaka i trzeba na nie uważać bo raz jest ok a drugim razem "puchną" klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz szosą więc zakładam że nieobca Ci jest pozycja bardziej "sportowa", a Hexagony to taka linia pseudo-mtb/atb do "rekreacji" jak to podaje producent. Sylwetka jest na tym bardziej wyprostowana, żeby się statystyczny Kowalski, co chce koniecznie "górala", nie zdziwił bo przecież pochylić się na rowerze jest "niewygodnie" ;)

 

A mimo to w skrajnych przypadkach to potem tak potrafi wyglądać:

IMAG0125.jpg

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym tkwi problem, ż e ja myślę że dla mojego wzrostu musi być wysoka rama z wysoką główką ale może się mylę. Jeżeli ramy są z krótką rurą podsoiiodłową to jakie bezpieczne jest maksymalne wysunięcie sztycy siodełka? Na jaką geometrię powinienem patrzeć przy moim wzroście żeby nie był to rower "o turystycznym charakterze" dla "kowalskiego" Sorki ale jak pisałem w tym temacie jestem zielony a szosa to całkiem inna bajka i tam to wszystko przerobiłem. Wybór ramy do szosty trwał 3 miesiące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z Krossa np. seria Level a nie Hexagon.

Nie mieszaj w to główki, ona będzie jaka będzie, im krótsza tym lepiej w takim wypadku. Za to im dłuższa górna rura/reach tym pozycja bardziej wyciągnięta.

 

Tu masz trochę prosto wyłożonych informacji: http://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty już lepiej nic z tą szosa nie porównuj, bo wyjdzie jak chwilę wcześniej z szukaniem ramy o geometrii trzepaka :P

 

Mufa z gwintem BSA - dowolny suport od kwadratu poprzez octalink aż po zewnętrzne łożyska, zależnie od korby, koszt od kilkudziesięciu (30-40) złotych w górę.

Podobnie stery, zintegrowane pod sterówkę 1 1/8”, od takich za kilkadziesiąt złotych po ile tam sobie chcesz.

Dowiedz się o szczegóły dotyczące tej ramy, bo opisu nie ma, a sprzedający ma okrągłe ZERO komentarzy. Jak na kogoś z „bike” w niku i częściami rowerowymi w pozostałych aukcjach, to coś się nie stara, pewnie jakiś początkujący handlarzyna.

 

Sprawdź czy i za ile można dokupić ten brak7jacy hak do przerzutki.

 

http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1236/Trek.4700.Disc/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że używany rower można sporo taniej kupić niż kupować części i składać. Niestety do mojego wzrostu jest rowerów jak na lekarstwo. Rozważam kupić ramę dopasowaną do wzrostu i kupić cały rower z mniejszą ramą ale z osprzętem mi pasującym i przełożyć graty. Wiadomo że niektóre elementy mogą nie pasować ze względy na różnicę wielkości. Trochę zabawy i kombinacji ale można w ten sposób zmieścić się w budżecie. Jeszszcze będzie jakaś kasa ze starego mtb więc może nie będzie tak źle :thumbsup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj od razu dobrej wielkości, może się coś trafi. Z takimi przekładkami różnie bywa, nieraz pasuje do innej ramy mniej elementów niż by się chciało. I potem zostajesz z gratami, których nikt może nie chcieć kupić.

 

Ja swój składałem tylko dlatego, że walało mi się sporo gratów, których za bezcen nie chciałem się pozbywać. A i tak się okazało, że nie użyję sztycy, sterów i suportu, które akurat miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem ...szukałem i znalazłem takie cudo

2d7vqtx.jpg

 

 

 

istny rowerowy frankenstein. Ktoś trochę w nim przekombinował ale ja widzę w nim potencjał. Już w głowie mam obraz końcowy roweru. :thumbsup:  Pewno zaraz posypią się uwagi i komentarze ale to tym bardziej dobrze i może ktoś coś podpowie. Rama przemierzona przez sprzedającego i jest po parę cm więcej niż w obecnie jeżdżonym staruszku.  Co prawda całkiem inna geometria ale wymiary dobrze rokują.Największa rama KTM , nie mam pojęcia co za rocznik bo w sumie niewiele info na jej temat. Zawsze lubiłem tą markę a teraz mam okazję zmontować coś ciekawego do tłuczenia po lesie. Jak ktoś miał kontakt z tą ramą opinie i podpowiedzi mile widziane.

 

A tak wygląda oryginał

e8anw8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i udało się w końcu zmontować KTM-a.  :thumbsup:

 

 

2dbtai8.jpg

Rama: KTM toombstone - rocznik 2008?

Amortyzator: Suntour raidon 120 mm - zrobiony przegląd i pomalowane golenie dolne.

Hamulce: komplet Deore XT BR M-775

tarcze: Avid G3

Koła: zestaw fabryczny DT Swiss M1800SL (Designed for Canyon) wymienione łożyska i zrobiony przegląd bębenka.

Opony: Vittoria saguaro drutowe

Przerzutka tył: SLX

kaseta 11-32 deore lx CS-HG70

Napęd został na razie na tym co było z przodu czyli korba alivio z 1 blatem 32 zęby z czasem do wymiany na 38 lub 42 lub jak się okaże niepraktyczny to zrobię 2x9. 

Większość osprzętu uzywana w idealnym stanie. Nowe zostały zakupione tylko opony, dętki michelin, kompletne stery, linka i pancerz przerzutki oraz olej hydrauliczny shimano.

Jak pogoda pozwoli w najbliższych dniach test terenowy.  :w00t:

Dzięki wszystkim za porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git. A nawet aż za bogato na zimówkę IMHO ;)

Ja bym użył zupełnie innych opon na obecne warunki, ale to już jak sobie stryjenka życzy póki sama się nie przekona ;)

Nie wiem co to za wideł, ale jeśli to tylko prosty uginacz gdzie za całe bebechy robi sprężyna i elastomer, to w obecnych temperaturach będzie tylko przód dociążał i nic więcej.

No i zrób sobie „trzymacz” do łancuchha bo z taka zębatką to go zgubisz na pierwszym lepszym wertepie.

Czemu zrezygnowałeś z planetarki? Uszkodzona była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...