Skocz do zawartości

[TRENING] Trening dla osoby NIE startującej w zawodach


Kamil_91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jest to mój pierwszy post. Mam 25 lat, jeżdżę od ponad roku (szosa + mtb). Rower nie jest moim jedynym sportem jaki uprawiam. Mój tydzień najczęściej wygląda tak: 2xsiłownia, 2xrower, 1xbieganie/pływanie. Jak do tej pory na wszystkie pytania znajdowałem odpowiedź na forum lub w różnego rodzaju artykułach więc nie było konieczności pisania, ale przyszedł czas na pierwszy post i poradzenie się Was.

 

Do tej pory jazdę na rowerze traktowałem po prostu jako dobrą aktywność fizyczną bez patrzenia na puls itp. Po prostu wybierałem trasę i jechałem, czasem wolniej czasem szybciej. Jednak od pewnego czasu posiadam licznik z pulsometrem. I zacząłem czytać o tym jak powinien wyglądać trening kolarski, tzn treningi w różnych strefach tlenowych itp. i tak też zacząłem jeździć. Problem w tym że wszystkie poradniki, programy treningowe itp. są kierowane dla osób startujących, tak aby być w szczytowej formie przez 2 miesiące a np. przez 5 miesięcy w roku budować bazę tlenową.

 

Pytanie, jak powinien wyglądać trening osoby, która nie startuje, oraz która NIE ma określonego czasu, na który chciałaby mieć najlepszą formę (bo np wtedy ma zaplanowany wyjazd w góry), ale chciałaby mieć mniej więcej równą formę przez cały rok.

 

Za odpowiedzi z góry bardzo dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie, jak powinien wyglądać trening osoby, która nie startuje, oraz która NIE ma określonego czasu, na który chciałaby mieć najlepszą formę (bo np wtedy ma zaplanowany wyjazd w góry), ale chciałaby mieć mniej więcej równą formę przez cały rok.

 

Skoro chcesz TRENOWAĆ na rowerze, to musisz mieć jakiś cel. Bez żadnego celu nie ma do czego trenować, możesz sobie po prostu jeździć i tyle :)

 

Co byś chciał osiągnąć tymi treningami na rowerze?

 

Jeśli chodzi Tobie tylko o równą formę, to rób to co robisz i jej nie stracisz.