Skocz do zawartości

[Przełaj] Accent Cx One M-ka


Mateusz93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Czy Accent CX One w rozmiarze M będzie dla mnie dobry?

 

Mierzyłem się do M-ki i dobrze mi się jechało. Pomijając fakt, że jak stoję to rama lekko dotykała jeansy. 

 

Geometria ramy:

http://velo.pl/sites/default/files/informacje/2016_geometria_ram_accent_cx-one_1.png

 

Nie wiem już w sumie czym sugerować się w poniższych wynikach(kalkulator Competitive Cyclist). 

Seat Tube Range CT wychodzi dosyć duży... a z kolei Top Tube Length mały. Jeśli patrzeć na konstrukcje tej ramy to nie idzie nic dostosować. Jak to z tym kalkulatorem jest...?

 

Actual Inseam 80 Cm
Trunk 57 Cm
Forearm 29 Cm
Arm 66 Cm
Thigh 62 Cm
Lower Leg 50 Cm
Sternal Notch 133 Cm
Total Height 166 Cm
 
Top Tube Length
50.7 - 51.1 Cm
Seat Tube Range CC
54.7 - 55.2 Cm
Seat Tube Range CT
56.3 - 56.8 Cm
Stem Length
9.3 - 9.9 Cm
BB Saddle Position
65.9 - 67.9 Cm
Saddle Handlebar
50.4 - 51 Cm
Saddle Setback
7.8 - 8.2 Cm
Seatpost Type
Setback
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twoim wzrostem kierowałbym się bardziej na rozmiar S. Jeśli masz możliwość - przymierz go - chociaż i tak wszystkie "niedoskonałości geometrii" wychodzą po pierwszych 2-3 konkretnych wypadach. Weź też pod uwagę fakt, że w razie niekomfortowej pozycji rower łatwiej "wydłużyć" niż skrócić. TT 534mm z rozmiaru M byłby dobry dla ~174cm wzrostu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mierzyłem się do M-ki i dobrze mi się jechało. Pomijając fakt, że jak stoję to rama lekko dotykała jeansy. 
to jest dobry parametr. W rowerach szosowopodobnych nie ma potrzeby posiadania prześwitu na 10 cm. W tej grupie rowerów lepiej wziąć na styk niż za mały rower. Jeśli ma służyć jako uniwersalna maszyna to takie dopasowanie jest ok. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś na M i było ci dobrze. Biorąc S będziesz miał OK. Nie wszędzie idealnie sprawdzają się tabelki.... Masz koło siebie M poproś o zmianę mostka na krótszy i karnij się ;-) Jak chcesz startować w zawodach weź mniejszą- S. Jak będziesz miał przełaja zaczniesz go używać zgodnie  z przeznaczeniem -bo w lesie jest lepiej i przyjemniej i preferencje się odwrócą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaliśmy trochę ram Cx One i z moich obserwacji mogę stwierdzić, że dla 166 cm najlepszy byłby rozmiar S. Ewentualnie minimalnie za mała rama (bo na pewno S nie będzie znacząco za mała) w przełaju skutkuje co najwyżej tym, że w ostrzejszym zakręcie czubek buta może zawadzać o przednią oponę. Z czasem pedałowanie w odpowiednim rytmie w zakrętach wchodzi w krew i problem znika. Na małej ramie można dać wspornik siodła z lekkim offsetem i dłuższy wspornik kierownicy, co poskutkuje bardzo zwrotnym rowerem, a za duża rama z krótkim wspornikiem i potencjalnie za małym przekrokiem będzie zniechęcać do ryzykowniejszych manewrów. Ostatecznie przełajem od czasu do czasu zjeżdża się z szosy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co najwyżej tym, że w ostrzejszym zakręcie czubek buta może zawadzać o przednią oponę.

 

Nawet o numer buta nie zapytałeś, a walisz internetowymi mitami. I druga sprawa - akurat w "ostrzejszym zakręcie" się raczej nie pedałuje tylko ustawia korby pionowo, korbę wewnątrz zakrętu w górę.

 

A prawda jest taka, że niemal zawsze na szosówce/przełajówce znajdzie się taka pozycja że but zaczepi o koło - no, chyba że rower jest _za_duży_ albo ktoś ma małe stopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z czasem pedałowanie w odpowiednim rytmie w zakrętach wchodzi w krew i problem znika
 

Ponadto napisałem co najwyżej zawadzisz.. Myślę, że nie ma się co łapać za słówka. Z twojego i mojego posta wynika, ze nie należy się przejmować ewentualnym występowaniem "toe overlap" więc nie ma powodów do sporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posiadam Accent cx-one rozmiar S.

Mam 170cm i kupiłem S za namową Velo oraz Pana z centrumrowerowe.pl

Pytałem czy będę haczył butem o przednie koło.

Dostałem odpowiedź, że nie nie mam się tym przejmować.

 

Niestety jest czym się przejmować.

Przednie koło ucina mi prawie 3cm palców.

A mam korbę 170mm. Nie wiem co by było przy 175mm. But rozmiar 40. A jakbym miał 43?

Jestem zmuszony kupić korbę 165mm. O którą nie łatwo no i dodatkowy koszt.

Będę też kupował korbę MTB ponieważ jest szersza i też jakoś to zniweluje zjawisko.

Nie mogę założyć butów SPD ponieważ można się zabić.

W terenie jazda pod górkę, jakiś korzeń czy coś i gleba. Kierownicą się skręca. To nie szosa, że jedzie się po autostradzie cały czas prosto. Tylko rower w jakiś sposób terenowy.

Kolejną glebę bym zaliczył podczas stójki na przejściu dla pieszych. Zatrzymuję się, skręcam kierownicą aby ustać a tu but. Noga na ziemię, w SPD byłaby gleba.

Jak mam podczas pedałowania omijać oponę? Mam drogę z szybkim łukiem gdzie muszę pedałować i nie mogę.

Ma to być rower na zimę.

W błocie i na śniegu koło lata na boki. I co.

Polecam uważać z S-ką i nie dać się zwieść, że haczenie o koło to żaden problem.

Rama XS to już w ogóle musi być dla jakiś weteranów wojennych co stracili obie stopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hacker33 Ja się wypowiadałem odnośnie założyciela wątku, który podawał, że ma 166 cm wzrostu, w takim przypadku S to optymalny rozmiar ramy. Dla 170 cm jest się gdzieś pomiędzy S, a M. W sumie i tak sugerowałbym S, jeśli but zachodzi na koło o 3 cm, w M też by prawdopodobnie zachodził.

Generalnie w kwestii haczenia buta o przednie koło, rowery CX są krótsze nawet niż zwykłe szosówki, do tego mają stosunkowo stromy kąt główki ramy w stosunku do rowerów MTB.  Przy dużych kołach i małym rozmiarze ramy CX nie da się fizycznie uniknąć haczenia. Ja mam 176 cm i Cube Cross Race w rozmiarze 56 (mógłbym mieć 53). Nawet w wiariancie z większą ramą, przy przedniej oponie 1.6 cala z bieżnikiem MTB but minimalnie ociera się o oponę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzylem sie do S i jest idealna dla mnie. Przynajmniej po 5 minutach jazdy u sprzedawcy. But nie zawadza. Mam pare cm luzu. Nie ma problemu. Tym bardziej ze stopą naciskam w tym miejscu co SPD.

 

Mysle ze plecy nie beda krzyczaly przy dluzszych jazdach. Pozycja mi odpowiada. W M bylem znaczniej pochylony IMHO. Jesli chodzi o sterowanie to czulem sie pewnie.

 

Odleglosc krocza od rury gornej jest niewiele wieksza niz w M. Ale mierzylem sie w jeansach wiec pewnie to tez ma wplyw.

 

Dzieki wszystkim za rady. na pewno bede przedstawial jak mi sie jezdzi. Teraz szukam odpowiedniej oferty. Pytanie do CentrumRowerowe.pl. Czy rowery Accent Cx One sa w sprzedazy caly rok czy tylko w okreslonym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hacker33 Ja się wypowiadałem odnośnie założyciela wątku, który podawał, że ma 166 cm wzrostu, w takim przypadku S to optymalny rozmiar ramy. Dla 170 cm jest się gdzieś pomiędzy S, a M. W sumie i tak sugerowałbym S, jeśli but zachodzi na koło o 3 cm, w M też by prawdopodobnie zachodził.

Generalnie w kwestii haczenia buta o przednie koło, rowery CX są krótsze nawet niż zwykłe szosówki, do tego mają stosunkowo stromy kąt główki ramy w stosunku do rowerów MTB.  Przy dużych kołach i małym rozmiarze ramy CX nie da się fizycznie uniknąć haczenia. Ja mam 176 cm i Cube Cross Race w rozmiarze 56 (mógłbym mieć 53). Nawet w wiariancie z większą ramą, przy przedniej oponie 1.6 cala z bieżnikiem MTB but minimalnie ociera się o oponę. 

Mam podobny wzrost i ,,za dużą,, szosę 56 cm. Przednie koło zahacza o but. Tak jest i już. But rozmiar 43. Żyję z tym faktem. I dobrze mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...