Skocz do zawartości

[hamulce+tarcze] Slx czy xt + które tarcze


BeniuFilozof

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytałem wasze opinie i widzę, że chyba najlepiej wybrać slx (ew. xt). Rower enduro ht, 29.

 

Patrzyłem na te aukcje:

https://www.olx.pl/oferta/hamulce-hydrauliczne-shimano-deore-slx-m675-CID767-IDi8myF.html#7edadf65d0

https://www.olx.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-xt-CID767-IDihS1p.html#ed0d0f4863

https://www.olx.pl/oferta/hamulce-shimano-xt-br-m785-CID767-IDidaXL.html#ed0d0f4863

http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-shimano-deore-slx-m675-i6562856738.html

 

tu licytacje:

http://allegro.pl/komplet-hamulcow-shimano-deore-xt-br-m785-i6572715788.html

http://allegro.pl/hamulce-shimano-slx-br-m675-komplet-i6570110783.html

do jakiej kwoty warto licytować?

 

W jakimś rowerowym slx-y to koszt mniej więcej 550 zł, więc chyba nie warto, lepiej coś używanego kupić

 

Tarcze 203mm przód, tył 180cm albo 203mm - wiem, że na tył nie potrzeba 203mm, ale większa tarcza będzie się mniej przegrzewać i w związku tym mniej piszczeć, czy jedno z drugim nie ma nic wspólnego? Myślałem nad opcją niedorgą

https://www.olx.pl/oferta/tarcza-hamulcowa-hayes-v8-203-mm-6-srub-CID767-IDgMYEn.html#11a1eca5c1

https://www.olx.pl/oferta/tarcza-203mm-avid-wys-gratis-CID767-IDi7Kib.html#11a1eca5c1

 

Oprócz hamulców, brakuje mi jeszcze kół, więc rower prawie kompletny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolałbym Shimano. Stanu używanych hamulców nie da się oszacować po zdjęciach więc brałbym używane XT (785), bo mają jedną śrubkę regulacyjną więcej, no i ten napis ;) Większa tarcza mniej się nagrzewa, a klocki metaliczne zawsze trochę piszczą. Z tyłu nie trzeba tarczy 203 mm.

Poza wszystkim nie lekceważyłbym opcji zakupu nowych hamulców. Shimano ma dobrą politykę gwarancyjną, jak nie uszkodzisz hamulców mechanicznie, a pojawi się wyciek, jest duża szansa, że wadliwa część zostanie wymieniona na nową.

Odchodząca generacja Shimano SLX jest teraz w sklepach tak tania, że różnica ceny w stosunku do dobrze utrzymanych używek jest niewielka. Trzeba też brać pod uwagę wszystkie koszty. Nówki ze sklepu nie mają kosztów dostawy. W używkach niewiadomy jest stan klocków i zazwyczaj konieczne będzie odpowietrzenie, zwłaszcza przy montażu do nowych tarcz. Myślę, że zakup używek powyżej 350 zł jest bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w używaną hydrulikę  niewiadomego pochodzenia nigdy nie wszedł...no chyba, że symboliczną złotówkę. Jak działa to działa, jak pojawią się problemy ze szczelnością to zaczyna się zabawa i generowanie kosztów. Z tarczami to samo..teraz po sezonie idzie wyrwać dobry, nowy towar za fajną cenę.  Długo nie szukałem, nówki tarcze alligator 203 chodzą po 79 zeta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

 

Nie wziąłem pod uwagę, że jeżdżę również zimą. Teraz pytanie, czy lepiej kupić coś na DOT i tak śmiagać cały rok, czy chwalone przez was shimano (slx lub xt) i na zimę zakładać mechaniczne? Rower będzie przechowywany w dodatnich temperaturach.

 

Co będzie bardziej bezawaryjne zimą, DOT czy mechaniczne? Chodzi mi przede wszystkim, czy hamulce się nie rozwalą (popękają uszczelki czy coś).

 

Nie mam mocowania na V'ki więc ta opcja odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polskich warunkach nie ma za bardzo znaczenia czy masz hamulce z olejem mineralnym, czy z Dotem. Dyskusja w temacie; jaki płyn jest lepszy w hamulcach rowerowych, to temat rzeka i każda strona ma sensowne argumenty. Kiedyś Sram robił gorsze hamulce niż Shimano, ale podobno nowe modele od amerykanów są równie dobre jak japońskie. Moim zdaniem kupując wszelakie części rowerowe trzeba zwracać uwagę na obsługę gwarancyjną i serwis. Tu Shimano zdecydowanie wygrywa, choćby dlatego, że mają pod Poznaniem własne centrum dystrybucji i sprawny dział obsługi reklamacji.

Hamulce hydrauliczne zawsze pracują lepiej niż mechaniczne tarczowe. Mechaniki, żeby dobrze działały wymagają ciągłych małych regulacji, mają gorszą modulację, są słabsze itp. Jedyna zaleta mechanicznych tarczówek to łatwość serwisowania zbliżona do zwykłych V-brake`ów. Poza tym mechaniczne tarczówki mogą zamarznąć gdy trzymamy rower cały czas na dużym mrozie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się pod temat. Posiadam hamulce  deore xt BR-M775. Stoję przed dylematem zakupu jakichś kół z tarczami. I tu właśnie rodzi się pytanie w jaki system pójść i czy to ma jakiekolwiek znaczenie w dalszej eksploatacji i jakości hamowania?. Jeżeli zdecyduję się na system CL to raczej pozostaję przy shimano a jak na 6 śrub to mam większy wybór tarcz chociaż shimano też ma tarcze na 6 śrub. Jaki system polecacie - wiem na pewno, że będą obydwie tarcze 160mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Posiadam hamulce deore xt BR-M775. Stoję przed dylematem zakupu jakichś kół z tarczami. I tu właśnie rodzi się pytanie w jaki system pójść i czy to ma jakiekolwiek znaczenie w dalszej eksploatacji i jakości hamowania?. Jeżeli zdecyduję się na system CL to raczej pozostaję przy shimano a jak na 6 śrub to mam większy wybór tarcz chociaż shimano też ma tarcze na 6 śrub. Jaki system polecacie - wiem na pewno, że będą obydwie tarcze 160mm.

Zawsze możesz wziąć piastę w systemie CL i dokupić adapter na 6 śrub, wtedy każdy rodzaj tarczy założysz ;) Według mnie za dużo "kombinacji", ale jakbyś dostał piasty w mega dobrej cenie to można rozważyć taką możliwość. Pytanie tylko do osób, które korzystały z takiego rozwiązania na ile to się sprawdza.

 

Tapatalk...pszemoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby CL jest solidniejszy/sztywniejszy. Większy styk z piastą, jednak mniejsza ilość tarcz do montażu w zasadzie jedynie Shimano. Ja wymieniłem starą piastę CL na nową tez z tym samym mocowaniem. Tarcze Shimano RT86 są bardzo dobrymi. Jeszcze zaleta jak wymieniasz piastę na ten sam sposób mocowania to w 80% da się wykorzystać szprychy. Ja wymieniasz całe koła to bierz na 6 śrub. Większe możliwości na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...