Skocz do zawartości

[korba] Zmiana FC-M4000 na FC-M612


poganiaczbydla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem zmienić mechanizm korbowy jak w temacie. Wielkość blatów pozostaje ta sama, ale przy FC-M612 napisane mam, że jest kompatybilny z łańcuchami 10rz. (linia łańcucha 50mm). W tej chwili mam z tyłu przerzutki DEORE jakieś 9rz. (nie umiem określić) i kasetę CG-HG200-9. Łańcuch ma tylko oznaczenia SHIMANO, KTM, Z. Na każdym ogniwie inne. Zakładam, że jakiś najtańszy :P

Czy żeby korba działała to muszę od razu łańcuch 10rz założyć? Rozumiem, że dla kasety z tyłu i przerzutek nie będzie to problem?

Czy jak założę FC-M612 do tego łańcucha, który mam i nie będzie pasował to od razu zniszczę blaty? Czy będzie widać że coś nie współgra i będę miał szanse na wymianę łańcucha na 10rz. ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło coś strzelać jak pedałuje przy jakiejś normalnej sile nacisku. Nie strzela tylko jak kręcę pedałami na totalnym luzie. Wkurza mnie to niezmiernie. Najpierw myślałem, że amor, potem że sztyca. Ale koniec końców to jednak coś w napędzie. Pomyślałem, że jak już wymieniam to wymienię na coś ze sztywną osią i ten zestaw budzi moją sympatie, bo ma te same blaty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu skontrolować suport. Moja korba M4000 zrobiła już 3000 km i złego słowa o niej nie mogę powiedzieć. Spokojnie będzie grać z napędem 10 rzędowym i trochę bez sensu wydawać kasę na identyczną korbę - no chyba, że chcesz przejść na zintegrowaną oś i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręcałem już dwa razy. Czyściłem, smarowałem. Pedały zmieniłem na trochę lepsze, niż te co fabrycznie dali. Nic to nie zmieniło. Mógłbym jeszcze sam suport wymienić, ale blaty też wyglądają jakby im się zmiana należała.


Albo po prostu skontrolować suport. Moja korba M4000 zrobiła już 3000 km i złego słowa o niej nie mogę powiedzieć. Spokojnie będzie grać z napędem 10 rzędowym i trochę bez sensu wydawać kasę na identyczną korbę - no chyba, że chcesz przejść na zintegrowaną oś i już.

 

Trochę inaczej. Mam 9 rzędowy teraz tył i właśnie chciałem wiedzieć czy nie będzie z tym problemu, bo M612 jest niby pod 10 rzędowe. Przejście na zintegrowaną oś to jeden z argumentów (dosyć silny), które skłaniają mnie ku wymianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octalink to bardzo trwałe bydlę, naprawdę trzeba się postarać żeby zabić/zajeździć ten pakiet. Jak mimo wszystko już niedomaga, to po prostu wymień na nowy. Koszt BB-ES25 to ze 30-40zł + robocizna, chyba że zrobisz wymianę sam i masz klucz do suportu i ściągacz do korby.

Korba ze zintegrowaną osią wcale nie jest sztywniejsza, a łożyska nie są trwalsze - wręcz przeciwnie. Poza tym nie wiemy jak użytkujesz ten rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko łożyska są mniej trwałe? Czy korba również? Myślałem, że jest to trwalszy zestaw niż to moje Alivio. Użytkuje po połowie na asfalcie i utwardzonych gruntowych oraz w lesie. Poza tym lubię się raz albo dwa razy w miesiącu wywrócić przez kierownice jak mnie z jakiejś górki poniesie. Przez 4 miesiące zrobiłem na nim 1100km jakieś, także szału nie ma. Zaczęło strzelać gdzieś przy 800-900 i jest coraz gorzej z każdym przejazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe grupy osprzętu nie są projektowane pod kątem wyższej trwałości ;)

W przypadku korby to ramiona jedne czy drugie wytrzymają tyle samo, tarcze stalowe z niższych grup pożyją dłużej niż aluminiowe z wyższych, a oryginalny suport Shimano w postaci dwóch kiepsko uszczelnionych łożysk wkręcanych na zewnątrz mufy także nie pobije pakietu octalink.

 

Na dzień dobry zrób to co Cię nic nie kosztuje - rozbierz to wszystko i porządnie wyczyść, potem złóż i nasmaruj.

Tylko porządnie! Zdejmij łańcuch i wyszejkuj. Zdejmij ściągaczem korbę i porządnie wyczyść. Skontroluj pedały. Sprawdź sam suport czy rzeczywiście wydziela jakieś dziwne odgłosy albo ciężko się obraca.

1100km to żaden przebieg. Gdzieś mi się wala po szufladzie taki suport po 4000km, w tym góry i błoto, który poza tym że lekko zardzewiał z wierzchu, to dalej działa jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe grupy osprzętu nie są projektowane pod kątem wyższej trwałości ;)

W przypadku korby to ramiona jedne czy drugie wytrzymają tyle samo, tarcze stalowe z niższych grup pożyją dłużej niż aluminiowe z wyższych, a oryginalny suport Shimano w postaci dwóch kiepsko uszczelnionych łożysk wkręcanych na zewnątrz mufy także nie pobije pakietu octalink.

 

Na dzień dobry zrób to co Cię nic nie kosztuje - rozbierz to wszystko i porządnie wyczyść, potem złóż i nasmaruj.

Tylko porządnie! Zdejmij łańcuch i wyszejkuj. Zdejmij ściągaczem korbę i porządnie wyczyść. Skontroluj pedały. Sprawdź sam suport czy rzeczywiście wydziela jakieś dziwne odgłosy albo ciężko się obraca.

1100km to żaden przebieg. Gdzieś mi się wala po szufladzie taki suport po 4000km, w tym góry i błoto, który poza tym że lekko zardzewiał z wierzchu, to dalej działa jak nowy.

 

Ja nie napisałem, że 1100km to dużo, tylko że zaczęło strzelać. Najpierw przy nacisku na pedał z jednej strony, potem po obu, a teraz to po 2-3 razy przy nacisku na jeden pedał potrafi strzelić jak mocniej nacisnę. Brałem już pod uwagę, że może sztyca, wyciągnąłem i pojechałem bez siodełka. Rozkręcałem wszystko i czyściłem cały "pakiet" ze wszystkich drobinek piasku i innych zabrudzeń, łącznie z gwintami wszelkimi i smarowałem na nowo. Nic to nie zmieniło. Z amortyzatorem też walczyłem, żeby sprawdzić czy to może nie on. Ale jak nie pedałuje to cisza. Mogę dociskać, skakać po dołkach i nic.

Suport wykręcony i nie czuć żeby coś tam mu przeszkadzało, ale jak pedałuje bez nacisku to też nie ma strzelania. A nie jestem w warunkach domowych w stanie stworzyć laboratorium do testów pod obciążeniem :P

Najpierw w takim razie zakupie nowy suport.

Zakładałeś z korbą nowy suport? Po 900 km to jest do suportu Shimano nie podobne żeby się sypnął. Mój wcześniej jeździł z korbą M430 i łącznie ma jakieś 5000 km nabite, a kręci się jak nowy.

 

Jak kupiłem tak jest. Nie wymieniałem jeszcze korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...