Skocz do zawartości

[obrecze] jakie szprychy ?100 kilo z plusem ;)


popio

Rekomendowane odpowiedzi

siema ,buduje koła , maja byc wytrzymałe.

zakupilem obrecze Pacenti dl31 na 36 dziurek.

http://www.prowheelbuilder.com/pacenti-dl31-29in-black-rim.html

potrzebuje opini na temat szprych doswiadczonych w temacie jakie wybrac szprychy?

czy cienowane 2-1.8-2 beda ok ? czy moze lepszą opcja bedą cieniowane 2.2-2.0-2.2?czy zwykle 2m?

jakiej firmie zaufac ?

czy nyple mosiezne czy stalowe?

z gory dzieki za wasze rady

dodam ze procz szprych bede kopował piasty przod 15qr tyl normalny , jazda - hardkorowo po lesie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przy 36 szprychach starczą 2,0/1,8/2,0. Polecam Sapim Race. Moje doświadczenia z Sapim są o wiele bardziej pozytywne niż z DT. Nyple mosiężne. A ten plus z tematu to 30kg???? to można pomyśleć nad Sapim Strong ;-)

dzikowac, ten plus to 5 wiecej od 100 :) na wadze mi tak bardzo nie zalezy wiec moze ten strong?

a w kwesti piast jest slabo z oferta na 36 w rozsądnych cenach , myslalem o tej http://allegro.pl/piasta-tylna-novatec-nt-d042sb-disc-8-9-10s-36h-i6042810671.html co myslicie ? czy ona ma stalowy bebek?

na przod na qr15 kompletnie nie wiem jaka wziasc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekowac

 

 

Moja waga do nie dawna wynisioła 106kg, teraz 92kg. Lubię ostre łubudubu. Mój typowy set to Sapim Race, piasta Novatec i 36h. Teraz mam 29er w takim setupie i koła są beton (obręcze karbon LB 32mm wewn)

piaste novatec masz ta 042?

sapim race sa cieniowane 2-1.8-2?

gdzie je kupie najtaniej? a i jeszcze jedno jak z dlugoscia tych szprych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

piaste novatec masz ta 042?

 

Miałem przez 3-4 lata (teraz mam 882), piasta niezniszczalna. Ogólnie łożyska w novatecu nie są jakieś specjalnie mocne, po roku można wymienić na coś lepszego SKF/TIMKEN.

 

 

 

sapim race sa cieniowane 2-1.8-2?
 

 

Tak ciekniowane Sapim Race. Mam w obu rowerach i jeszcze żadna nie walnęła.

 

 

 

gdzie je kupie najtaniej? a i jeszcze jedno jak z dlugoscia tych szprych ?

 

To najlepiej zlecić serwisowi który bedzie Ci koła składać.

 

Do kompletu polecam mosiężne nyple Sapim Polyax

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprycha zawsze strzela albo przy nyplu albo przy piaście na gięciu, nigdy po środku, cieniowane mają minimalnie niższa odporność na rozciąganie po prostu, nie masz co się lekko cieniowanych szprych generalnie obawiać.

Jak koło jest dobrze złożone i szprychy mają równy naciąg nic nie powinno strzelać, głównie własnie szprycha pęka ze względu na źle zaplecione koło lub kiepską obręcz.
Jak będziesz koła u kogoś składał to i tak lepiej na wszelki wypadek kilka szprych wziąć dodatkowych, tym bardziej jak będziesz brał jakieś mniej popularne, np straight pull - na miejscu w lokalnym serwisie możesz ich od ręki nie dostać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pozostał przy Sapim Race przy 36 szprychach. Do wyliczenia długości http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych .

Sapim Strong to extremalna szprycha choć czytałem w książce o przypadku zastosowaniu jej w kołach szosowych ;-) Przyznam szczerze, że nie mam doświadczenia z jej zastosowaniem- jakoś dotąd nie było potrzeby. A budowałem koła dla 130 kg jeźdźców. Chcesz zaoszczędzić na cenie szprych wybierz srebrną wersję. http://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/race

Oczywiście nyple mosiężne tego samego producenta. Wybrałeś pancerne obręcze na 36 otworów więc Sapim Race stykną. Do tego opony 2,2 + rozsądny dobór ciśnienia- będzie gitara. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cena porównywalna i na tyle będzie 042 to bierz 881 - komplet zawsze lepiej wygląda.

@@ishi a coś więcej o tej konkretnej piaście możesz powiedzieć ? Znajomy śmiga na komplecie  Octane (nie wiem tylko które dokładnie model) i bardzo sobie chwali , łożyska też już wymieniał i żadnych problemów nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@ishi a coś więcej o tej konkretnej piaście możesz powiedzieć ? Znajomy śmiga na komplecie  Octane (nie wiem tylko które dokładnie model) i bardzo sobie chwali , łożyska też już wymieniał i żadnych problemów nie miał.

 

Ja mam wersję z bodajrze 2013 lub 2014 i żeby wyjąć łożyska musiałem kupić wyjmaki wewnetrzne do łożysk (takie rozpieraki). Endcapy leeedwo tym ściągnałem, a potem była ostra walka z zdjęciem pierwszego łożyska. W środku między łożyskami idzie tuleja bez fazy więc nie ma nawet o co zaczepić wyjmaka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jestem zmuszony podzielic zakup na dwa razy z powodow czysto finansowych ,w tym miesacu zajme sie tylnym kolem w przyszlym przednim , moge pozwolić sobic na lepsza piaste tylną ,

jaka bedzie lepsza od tego novateca i ogolnie lzejsza , bo faktycznie wazy pół kilo , jak mozecie doradzcie bo chce dzisiaj poczynic zakup .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novatec 812 http://allegro.pl/piasta-tyl-novatec-nt-d812-36h-9mm-x-135mm-braz-i5216115444.html (aluminiowy bębenek)

Novatec 882 QR9 http://allegro.pl/piasta-tyl-novatec-d882sb-36-otw-anod-czarna-4in1-i5981797398.html lub od razu pod 10mm http://allegro.pl/nowa-novatec-d882sb-10x135mm-434g-mtb-enduro-fr-dh-i6566853643.html (bębenek CR-MO , możliwość konwersji )

Dartmoor Vee-One http://allegro.pl/piasta-dartmoor-vee-one-maszyny-135x10-2014-gratis-i5182148331.html (najlżejsza , na oś 10mm , alu bębenek , nie wiem jak z jakością bo nigdy jej nie macałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...