Skocz do zawartości

[koło tylne] author stratos - jakie wybrać


Anto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o pomoc w wyborze koła tylnego od kasetę. Przyszedł czas je wymienić i zastanawiam się czy wybrać klasyczne łożyska kulkowe czy maszynowe. Jeżdżę ok. 5 -6 tyś km w sezonie w 85% po szosie. Koło które wymieniam przekulało już jakieś 17 tyś

Zastanawiam się czy przeciw łożyskom maszynowym nie przemawiają koszty ich wymiany i czy jestem w stanie zrobić to samodzielnie przy odrobinie wiedzy technicznej i zastosowaniu jakichś odpowiednich narzędzi.

Zakładam że maszynowe są trwalsze. Pod koniec życia mojego obecnego tylnego koła na łożyskach kulkowych, pomimo ich kilkurazowej wymiany, potrafi łapać luzy co ok. 70 100km…

Jeśli jednak zdecyduję się na maszynowe, zastanawiam się nad tym kołem:

  1. Koło tylne 28" Alexrims ACE18 + Novatec 802SB czarne. Cena 229zł
  2. Koło NOVALEX-CT10R tylne 28". Cena 384zł (tego nie ma w necie, to składak na zamówienie jednego ze sklepów rowerowych)

 

W obydwóch kołach występują:

  • Obręcz aluminiowa Alex Rims ACE 18 trzykomorowa oczkowana
  • Szprychy CN Spoke, czarne, nierdzewne 32 szt.
  • Nyple CN spoke srebrne, mosiężne

Jedyna różnica między tymi kołami to piasta.

 

W tym tańszym występuje: Novatec 802SB i dwa łożyska maszynowe

W droższym: Novatec  F742SB 32 i cztery łożyska maszynowe

 

Pytanie więc czy warto dopłacać te 150zł za dwa dodatkowe łożyska maszynowe.

Co mnie niepokoi to bębenek wykonany z Aluminium w tych Novatec – ach.

Czy czasem on nie będzie najsłabszym ogniwem całego koła?

 

Cenna każda sugestia. Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...