Skocz do zawartości

[wymiana napędu] modernizacja Orkana 6.0


NoiseWizard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na początek może tak: dostałem Orkana 6.0 z 2015 r. jako pierwszy poważniejszy rower, aby ruszyć się z domu. Przy wyborze zdecydowałem się na piastę planetarną, ponieważ cały napęd jest łatwy w obsłudze i nie wymaga dużej uwagi. Muszę przyznać, że złapałem od razu bakcyla i zacząłem jeździć bardziej sportowo niż rekreacyjnie, rozpocząłem regularne treningi. Przechodząc do rzeczy: ostatnio myślę nad zmianą napędu w Romecie głównie, aby oszczędzić katowania Alifne 11 (piasta wylądowałaby wtedy w stalowej ramie po Giancie Boulderze 400 i byłby to rower do spokojnego przemieszczania się po mieście). Rometem natomiast tak jak do tej pory jeździłbym trasy w mieszanym terenie: gładkie asfaltowe drogi, drogi asfaltowe słabo utrzymane, szutrowe ścieżki leśne i ubita ziemia. Trudno mi jednocześnie ocenić czy jeżdżę więcej po asfalcie, czy leśnych drogach, staram się zawsze urozmaicać swój trening i mieszać różne rodzaje dróg. Mieszkam między Krakowem a Katowicami i w tych okolicach wykorzystywałbym głównie ten rower. Do tej pory na korbie 42T staram się jeździć z kadencją 90-100 obr/min, zakres przełożeń w piaście z reguły wystarcza mi w płaskim terenie i na lekkich podjazdach, jednak czasem brakuje, aby dokręcić przy zjazdach.

 

Pomyślałem, aby napęd z piastą planetarną zastąpiła szosowa grupa Tiagra 4700 w takiej konfiguracji:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/koszyk.html?info=saved&ref=d2c3b

 

Prosiłbym was o opinię i radę do mojego pomysłu. Generalnie mam problem z tym jaki mechanizm korbowy powinienem wybrać oraz zakres kasety.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

złapałem od razu bakcyla i zacząłem jeździć bardziej sportowo niż rekreacyjnie, rozpocząłem regularne treningi. Przechodząc do rzeczy: ostatnio myślę nad zmianą napędu w Romecie głównie, aby oszczędzić katowania Alifne 11

 

TEj piasty tak łatwo nie zakatujesz. Nie wiem ile jezdzisz ale moj znajomy na Alfinie smiga 12tys rocznie i kreci na niej już ktorys rok. Do sportowej jazdy to ona sie sredni nadaja.

 

A jak załapałes bakcyla do sportowej jazdy, to ja sugeruje zostawic Orkana w spokoju, Buildera sprzedac lub zostawić na zimę i kupic ... szybszy rower jesli masz takie mzoliwosci. Jesli ciągnie Cię na szosę to ... moze warto zapolowaćna jakaś uzywana szosówke, fitnesa. Jesli trasy meszane moze cross ze sztywnym widelcem. albo jakis przełaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory zrobiłem od lipca dopiero 2k km. Tymczasem podoba mi się geometria w Orkanie, porządny amortyzator działa dobrze na nierównościach, a na równej powierzchni jest zablokowany. Wiem, że gdybym kupił szosę, to cross poszedłby w odstawkę, dlatego trudno mi na razie podjąć decyzję. Sama waga roweru (według producenta to 12,4 kg) jest dla mnie dobra, możliwe że gdybym wymienił napęd na klasyczny, to masa rozłożyłaby się na całą konstrukcję (przy szybszej jeździe i na zjazdach czuć te 1,5 kg z tyłu w piaście). Dzięki drobnym zmianom w ustawieniu kierownicy i mostka mam na nim trochę bardziej agresywną pozycję, spróbowałbym również wymienić opony na Marathon Racer. Wiadomo, cross to nigdy nie będzie rower szosowy, jednak myślę że u mnie na razie kwestia tkwi w nodze i wytrenowaniu odpowiedniej kondycji, a następnym krokiem dopiero zakup porządnej szosy. 


A pomijając kwestię sensu wymiany, to czy części jakie wybrałem będą pasowały do tego roweru, czy może zastanowić się nad mniejszą korbą i inną zębatką? Lub w ogóle pomyśleć nad grupą mtb?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem to, i jednak zostawię w spokoju napęd w tym rowerze, na obecną formę mi wystarczy. Pomyślałem jednak, że wymienię tarczę na 45T i obecne koło zębate 22 na 16T z tyłu. 

 

http://allegro.pl/zebatka-shimano-nexus-16t-1-2-x-3-32-i6353858288.html czy ta zębatka będzie kompatybilna z moją piastą? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfine ma cieńsze zębatki,niby pasuje ale pierścień nie siedzi jak powinien,pewnie typowe do Alfine są droższe,kupiłeś se piaste wypas to teraz płać ;) hieny przebrzydłe.

 

Do swojego Alfine założyłem zębatkę od Nexusa,jeżdżę tak na razie,albo coś wymyślę albo kupię typową.Ale jak starczy na trochę i złom to pierniczę taki interes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę kupić miarę i zmierzyć, łańcuch ma już 2000 km za sobą, ale z tym napędem nie powinien być chyba jeszcze do wymiany. Ten napinacz najchętniej bym wywalił z roweru, ale pewnie musi być? Czasem przy ostrzejszej jeździe po nierównościach zdarza się, że łańcuch zaskoczy z niego i wpada pomiędzy kółko a osłonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by dociskał od dołu zębatka by była bardziej opasana,siła by była rozłożona na więcej zębów. Bez tego napinacza byś mógł jeździć tylko płaskim bez jakichkolwiek nierówności.

Bo nie jesteś w stanie wycyrklować tak by łańcuch był odpowiednio naciągnięty,gdy masz stałą odległość między ośką a suportem gdy nie ma trzeciego kółka które by było ruchome.

Idealnym rozwiązaniem są w ramie haki poziome z śrubami kontrującymi,czy jak to się tam zwie,te śruby mają oczka które trzymają oś nie ruchomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfine 8.Przymierzałem się do 11-tki,ale tą kupiłem za dwie stówy,a to nawet połowa ceny nie jest.

Odnośnie zębatek,dziś gadałem z serwisantem,zakładał klientowi zębatkę Srama,i normalnie weszła.Ale porównaliśmy zębatkę od Nexusa i Srama to Srama jest cieńsza,bez pomiaru widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm do FC-S501 chyba rzeczywiście się nie da. Może taka Sora? https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/szosowe/p,mechanizm-korbowy-sora-fc-3550-shimano,96640.html z koronkami 46x34? Cały czas się zastanawiam nad tym drugim, mniejszym blatem, przydałby się czasem przy dłuższych podjazdach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...