NoiseWizard Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Witam, na początek może tak: dostałem Orkana 6.0 z 2015 r. jako pierwszy poważniejszy rower, aby ruszyć się z domu. Przy wyborze zdecydowałem się na piastę planetarną, ponieważ cały napęd jest łatwy w obsłudze i nie wymaga dużej uwagi. Muszę przyznać, że złapałem od razu bakcyla i zacząłem jeździć bardziej sportowo niż rekreacyjnie, rozpocząłem regularne treningi. Przechodząc do rzeczy: ostatnio myślę nad zmianą napędu w Romecie głównie, aby oszczędzić katowania Alifne 11 (piasta wylądowałaby wtedy w stalowej ramie po Giancie Boulderze 400 i byłby to rower do spokojnego przemieszczania się po mieście). Rometem natomiast tak jak do tej pory jeździłbym trasy w mieszanym terenie: gładkie asfaltowe drogi, drogi asfaltowe słabo utrzymane, szutrowe ścieżki leśne i ubita ziemia. Trudno mi jednocześnie ocenić czy jeżdżę więcej po asfalcie, czy leśnych drogach, staram się zawsze urozmaicać swój trening i mieszać różne rodzaje dróg. Mieszkam między Krakowem a Katowicami i w tych okolicach wykorzystywałbym głównie ten rower. Do tej pory na korbie 42T staram się jeździć z kadencją 90-100 obr/min, zakres przełożeń w piaście z reguły wystarcza mi w płaskim terenie i na lekkich podjazdach, jednak czasem brakuje, aby dokręcić przy zjazdach. Pomyślałem, aby napęd z piastą planetarną zastąpiła szosowa grupa Tiagra 4700 w takiej konfiguracji: https://www.centrumrowerowe.pl/koszyk.html?info=saved&ref=d2c3b Prosiłbym was o opinię i radę do mojego pomysłu. Generalnie mam problem z tym jaki mechanizm korbowy powinienem wybrać oraz zakres kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Możesz wstawić mu drugi blat i założyć przednią przerzutkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 złapałem od razu bakcyla i zacząłem jeździć bardziej sportowo niż rekreacyjnie, rozpocząłem regularne treningi. Przechodząc do rzeczy: ostatnio myślę nad zmianą napędu w Romecie głównie, aby oszczędzić katowania Alifne 11 TEj piasty tak łatwo nie zakatujesz. Nie wiem ile jezdzisz ale moj znajomy na Alfinie smiga 12tys rocznie i kreci na niej już ktorys rok. Do sportowej jazdy to ona sie sredni nadaja. A jak załapałes bakcyla do sportowej jazdy, to ja sugeruje zostawic Orkana w spokoju, Buildera sprzedac lub zostawić na zimę i kupic ... szybszy rower jesli masz takie mzoliwosci. Jesli ciągnie Cię na szosę to ... moze warto zapolowaćna jakaś uzywana szosówke, fitnesa. Jesli trasy meszane moze cross ze sztywnym widelcem. albo jakis przełaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Do tej pory zrobiłem od lipca dopiero 2k km. Tymczasem podoba mi się geometria w Orkanie, porządny amortyzator działa dobrze na nierównościach, a na równej powierzchni jest zablokowany. Wiem, że gdybym kupił szosę, to cross poszedłby w odstawkę, dlatego trudno mi na razie podjąć decyzję. Sama waga roweru (według producenta to 12,4 kg) jest dla mnie dobra, możliwe że gdybym wymienił napęd na klasyczny, to masa rozłożyłaby się na całą konstrukcję (przy szybszej jeździe i na zjazdach czuć te 1,5 kg z tyłu w piaście). Dzięki drobnym zmianom w ustawieniu kierownicy i mostka mam na nim trochę bardziej agresywną pozycję, spróbowałbym również wymienić opony na Marathon Racer. Wiadomo, cross to nigdy nie będzie rower szosowy, jednak myślę że u mnie na razie kwestia tkwi w nodze i wytrenowaniu odpowiedniej kondycji, a następnym krokiem dopiero zakup porządnej szosy. A pomijając kwestię sensu wymiany, to czy części jakie wybrałem będą pasowały do tego roweru, czy może zastanowić się nad mniejszą korbą i inną zębatką? Lub w ogóle pomyśleć nad grupą mtb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Przemyślałem to, i jednak zostawię w spokoju napęd w tym rowerze, na obecną formę mi wystarczy. Pomyślałem jednak, że wymienię tarczę na 45T i obecne koło zębate 22 na 16T z tyłu. http://allegro.pl/zebatka-shimano-nexus-16t-1-2-x-3-32-i6353858288.html czy ta zębatka będzie kompatybilna z moją piastą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Alfine ma cieńsze zębatki,niby pasuje ale pierścień nie siedzi jak powinien,pewnie typowe do Alfine są droższe,kupiłeś se piaste wypas to teraz płać hieny przebrzydłe. Do swojego Alfine założyłem zębatkę od Nexusa,jeżdżę tak na razie,albo coś wymyślę albo kupię typową.Ale jak starczy na trochę i złom to pierniczę taki interes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Podobno zębatek 16 nie ma dedykowanych do Alfine, jednak to najmniejsza jaką ma tolerować ta piasta. Czy wraz z blatem korby i małą zębatką trzeba będzie wymienić łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Zależy ile zrobił,piast planetarnych to tak bardzo nie dotyczy,ale napinacz jest z tyłu,a to źle rokuje,tylne napinacze w planetarkach to pomyłka. Choć teraz tak pomyślałem że jak zmienisz korbę na większą to już dużo zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Muszę kupić miarę i zmierzyć, łańcuch ma już 2000 km za sobą, ale z tym napędem nie powinien być chyba jeszcze do wymiany. Ten napinacz najchętniej bym wywalił z roweru, ale pewnie musi być? Czasem przy ostrzejszej jeździe po nierównościach zdarza się, że łańcuch zaskoczy z niego i wpada pomiędzy kółko a osłonę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 A u Ciebie ten napinacz przyciska ten łańcuch w dół czy do góry,bo widzę że Romet wypuścił chyba dwie wersje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 U mnie w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Do góry by było lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 A na czym polega różnica? Jaka jest w ogóle rola tego napinacza w tym napędzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Jak by dociskał od dołu zębatka by była bardziej opasana,siła by była rozłożona na więcej zębów. Bez tego napinacza byś mógł jeździć tylko płaskim bez jakichkolwiek nierówności. Bo nie jesteś w stanie wycyrklować tak by łańcuch był odpowiednio naciągnięty,gdy masz stałą odległość między ośką a suportem gdy nie ma trzeciego kółka które by było ruchome. Idealnym rozwiązaniem są w ramie haki poziome z śrubami kontrującymi,czy jak to się tam zwie,te śruby mają oczka które trzymają oś nie ruchomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Dzięki za wyjaśnienie. Jest jeszcze taka wersja tego napinacza: https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-napinacze-lancucha/p,napinacz-lancucha-alfine-ct-s500-shimano,40581.html jest w jakiś sposób lepsza, lub gorsza od tego pojedynczego kółka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Działa identycznie jak przerzutka.Ale dłuższy łańcuch trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2016 A Ty masz Alfine 8 czy 11? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Alfine 8.Przymierzałem się do 11-tki,ale tą kupiłem za dwie stówy,a to nawet połowa ceny nie jest. Odnośnie zębatek,dziś gadałem z serwisantem,zakładał klientowi zębatkę Srama,i normalnie weszła.Ale porównaliśmy zębatkę od Nexusa i Srama to Srama jest cieńsza,bez pomiaru widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Spróbuję z kilkoma wielkościami zębatek Nexusa, nie są takie drogie. A w jakim rowerze masz tą piastę? Miejsko/turystyczny pomykacz, czy bardziej sportowa jazda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Taki miejsko turystyczny,ale jeszcze będzie trochę modyfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2016 A jeśli chciałbym mieć 2 blaty w tej korbie, to taka tarcza by pasowała: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/tarcze-i-czesci/p,tarcza-mechanizmu-korbowego-sora-fc-3550-34z-czarna-shimano,451077.html ? z tą przerzutką: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/szosowe/p,przerzutka-przednia-sora-fd-3500-28-6-31-8-mm-2-rz-shimano,572587.html#75792968 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Października 2016 Udostępnij Napisano 19 Października 2016 W ktorej korbie? Do fabrycznej z orkana chyba sie nie da nic dokrecic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoiseWizard Napisano 19 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2016 Hmm do FC-S501 chyba rzeczywiście się nie da. Może taka Sora? https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/szosowe/p,mechanizm-korbowy-sora-fc-3550-shimano,96640.html z koronkami 46x34? Cały czas się zastanawiam nad tym drugim, mniejszym blatem, przydałby się czasem przy dłuższych podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.