Skocz do zawartości

[do 7000] Trial/AM full dla nowicjusza


Kill84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zaglądających do tych działów, tym razem szukam czegoś z pełnym zawieszeniem które było by uzupełnieniem do moich pozostałych rowerów. Mam 177cm i 70kg wagi, jeżdżę głównie Jura, rzadziej Beskidy. Z tego co się orientuje to wszyscy w tej cenie polecają zawieszenia Giantów wiem że teraz zaczął się okres wyprzedaży więc może warto z tego skorzystać. 

 

Moi faworyci (patrzę tylko na 27''):

-Giant Trance 27.5 3 2016

-Giant Trance 27.5 2 LTD 2016 - tu bym musiał dopłacić pytanie czy warto ?

-Merida One Forty 7.600 2016 - mało używany mieścił by się w budżecie

-Merida One Forty 7.700 2016 - tu tez lekka dopłata 

-Merida One-Twenty 7.800 2015

 

wiem że idzie jeszcze znaleźć Cube i Treki w dobrych przecenach ale to głownie w sklepach stacjonarnych stąd nie mam rozeznania jak wyglądają te firmy na tle wyżej wymienionych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Na Giant Trance 2 miałem okazję śmigać w tym roku i zrobił na mnie mało pozytywne wrażenie. Może nie jest zły, ale są lepsze w tej cenie.

Merida - nie miałem z nią kontaktu, więc nie będę się wypowiadał

Cube Stereo 120 HPA Race - kolejny Cube z geometrią dla ludzi o długich nogach i nieproporcjonalnie krótkich tułowiach. Ile razy przymierzam się do rowerów tej firmy, tyle razy dochodzę do wniosku, że nie rozumiem ich strategii w projektowaniu ram rowerowych i kompletnie mi one nie leżą. Może jednak Ty wpisujesz się w taką budowę ciała i dla Ciebie będzie ok?

Kross Soil - nie miałem okazji dłużej na tym pojeździć, ale krótka przebieżka pokazała, że to fajny rower i proponowałbym Ci bliżej mu się przyjrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Cube:

w tej cenie: http://allegro.pl/cube-stereo-120-hpa-race-2016-27-5-18-wyprzedaz-i6547117111.html brzmi ciekawei pytanie co ten amor sobą reprezentuje na tle Foxów w Meridach  albo RS w Giantach ? Jeszcze jest większy skok: http://allegro.pl/cube-stereo-140-hpa-pro-2016-27-5-20-wyprzedaz-i6544453421.html ale +1tyś za samą sztyce chyba się nie opłaca brać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  • Na Giant Trance 2 miałem okazję śmigać w tym roku i zrobił na mnie mało pozytywne wrażenie. Może nie jest zły, ale są lepsze w tej cenie.
  • Merida - nie miałem z nią kontaktu, więc nie będę się wypowiadał
  • Cube Stereo 120 HPA Race - kolejny Cube z geometrią dla ludzi o długich nogach i nieproporcjonalnie krótkich tułowiach. Ile razy przymierzam się do rowerów tej firmy, tyle razy dochodzę do wniosku, że nie rozumiem ich strategii w projektowaniu ram rowerowych i kompletnie mi one nie leżą. Może jednak Ty wpisujesz się w taką budowę ciała i dla Ciebie będzie ok?
  • Kross Soil - nie miałem okazji dłużej na tym pojeździć, ale krótka przebieżka pokazała, że to fajny rower i proponowałbym Ci bliżej mu się przyjrzeć.

 

 

Nie napisałeś nic konkretnego, tylko "wydaje mi się", "nie miałem kontaktu" albo "fajny rower". Lanie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Meridy mają starej generacji ramy, dlatego są teraz w dobrej cenie. Na 2017 wchodzi nowy model. 

Soil i w ogóle krossy mają bardzo długą górną rurę. Nawet z ultra krótkimi mostkami pozycja jest bardzo XC. 

Do tego dochodzi raczej twarde tylne zawieszenie. Do typowej turystki ja bym tego nie wybrał. 

 

Nie chcesz plusa? 

W tej kasie bedzie sie dało kupic nowego dartmoora 27,5+ na rocznik 2017. Jeszcze go nie ma na stronie (macałem na targach). Cena do 7k, z oponami i kołami typu plus, z windą i skokiem 130/130. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś nic konkretnego, tylko "wydaje mi się", "nie miałem kontaktu" albo "fajny rower". Lanie wody.

Giant Trance 2:

  • dobra praca zawieszenia
  • dobra praca napędu
  • hamulce mogłyby być mocniejsze albo tarcza z przodu większa
  • kiepski kokpit (długi mostek, wąska kiera)

Merida:

  • "nie miałem z nią kontaktu, więc nie będę się wypowiadał" - to też lanie wody? Moim zdaniem to lepsze niż "nie jeździłem i nie znam, więc się wypowiem".

Cube Stereo 120 HPA Race:

  • zawieszenie pracuje przyzwoicie, ale ma trochę mało skoku
  • nie podoba mi się geometria tego roweru, poprzednio napisałem dlaczego
  • kokpit tak samo jak w Giancie - wąsko i za długo
  • hamulce były ok i pomimo takiej samej wielkości tarcz jak w Giancie pracowały lepiej
  • napęd bez zastrzeżeń
  • oponki mają trochę filigranowe ścianki, choć jak na ścieżkowca nie ma dramatu

Kross Soil:

  • przejażdżka była krótka (kilka kilometrów po Suliwoods na Soil 2.0)
  • zawieszenie pracowało bardzo dobrze i nie było zbyt twarde, ale trzeba zaznaczyć, że Suliwoods to nie wymagająca trasa i równie dobrze można tam jeździć na hardtailu
  • napęd pracuje bardzo dobrze
  • hamulce były ok
  • wreszcie jakiś fajny szerszy kokpit
  • geometria - mam proporcjonalną budowę ciała, więc dla mnie była ok, zdecydowanie najlepsza ze wszystkich powyższych

gocu - jeśli i tę opinię uznasz za "lanie wody", to może następnym razem zechcesz sam coś napisać, bo zdaje się, że Twój wpis wniósł jeszcze mniej od mojego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Te Meridy mają starej generacji ramy, dlatego są teraz w dobrej cenie

Stara znaczy zła ?

 

 

W tej kasie bedzie sie dało kupic nowego dartmoora 27,5+
 

Ale ja nie szukam DH....

 

Oglądałem dziś rower z damperem Manitu, nie podoba mi się w nim ta blokada którą przekręca się bez wyraźnego oporu, w innych firmach też tak jest ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara znaczy zła ?

 

 

 

Ale ja nie szukam DH....

 

Stara, znaczy nowa będzie lepsza. 

 

A tak jak kolega wyzej napisał, to jest własnie idealny rower jakiego szukasz ( w sensie kategorii). Na ścieżkach wszelakich takie gumy zapewniają kosmiczny komfort i trakcje, tylko na asfalcie jest przeciętnie, nawet jak masz pompkę w plecaku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad tym 2016 bo:

 

- słaba piasta z tyłu - każdy kogo znam, zmieniał piastę w ciągu nie więcej niż 2000km, może jak będziesz jeździł po bułki do sklepu to wystarczy ta oryginalna.

- ośka 10tka z tyłu to pomyłka w rowerze o takim przeznaczeniu

- jeśli ośka 10tka cię zirytuje, piasta siądzie, będziesz chciał zmienić haki i piastę na 12x142 - jakich byś haków nie kupił, to będzie problem. Giant wysyła wg swojego widzimisię trzy rodzaje. Tak czy inaczej z każdym są problemy.

 

Tych problemów nie ma w nowym. Haki są inne, piasty lepsze i od razu zgodne z boost'em. Będziesz chciał, założysz szersze opony.

 

Popatrz też na tego nowego Dartmoor'a, bardzo fajny rower. http://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-275/dartmoor/blackbird-2017

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

tytułem polemiki:

- przejeździłem na oryginalnych kołach nieco ponad 3tys. km i zmieniłem bo chciałem lżejsze, szersze itd., nie dlatego że nie działały

- nowe koła wstawiłem na sztywną oś i nie odczuwam różnicy w jeździe; "pomyłka" to zdecydowanie za duże słowo; sztywną oś dałem, bo głupio kupować drogie koła na "wymierającym standardzie", najgorsze co było w "miękkiej" osi z tyłu Trance'a to to, że jest niemodna,

- jakie są problemy z hakami 12x142? ja miałem problem tylko z odkręceniem starych, bo były przykręcone małymi, śrubami o płytkim, miękkim gwincie,

 

Teraz z drugiej strony: nowy trance jest jeszcze niższy (-5mm) i to już przy widelcu 150mm. Jednym to da jeszcze większą stabilność i lepsze skręcanie. Drudzy, jeżdżący w naturalnym terenie będą jeszcze więcej klepać korbami o podłoże. Dla mnie to minus. U siebie pewnie podniosę nieco suport wstawiając widelec 150mm (pół-SX mi wyjdzie).

 

Piasty boost - wiadomo modniej i ponoć sztywniej, ale chyba nie przekłada się to na możliwość wstawienia opon 27+ ?

 

Generalnie: różnice są, ale ewolucyjne a nie rewolucyjne. Najistotniejszą różnicą jest pewna zmiana rozmiarówki, bo nowy trance ma dłuższy przedni trójkąt.

 

@Kill84,

do jazdy głównie po Jurze brałbym jednak "mniejszego fulla" niż trance. To jest rower typowo na góry. Sam też trochę jeżdżę nim po Jurze, ale nie rozwija on tam skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gocu - jeśli i tę opinię uznasz za "lanie wody", to może następnym razem zechcesz sam coś napisać, bo zdaje się, że Twój wpis wniósł jeszcze mniej od mojego...

 

Oczywiście, nie napisałeś nic więcej. Pokolorowałeś tylko poprzednią wypowiedź. Takie rzeczy jak "dobra praca napędu" czy "hamulce ok" itp. naprawdę nic nie wnoszą do tematu.  Nawet pisząc "długi mostek, wąska kiera" nie byłeś w stanie podać ich długości, to już jest po prostu komiczne.

 

A mój wpis wniósł więcej - może uświadomił komuś, że twój post to lanie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz też na tego nowego Dartmoor'a, bardzo fajny rower. http://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/enduro-275/dartmoor/blackbird-2017

 

 

Akurat ten Dartmoor ma jedną poważna wadę, do tyłu nie da się włożyć szerszej opony niż ta fabryczna. 

Już na seryjnych oponach 2,25, jest bardzo, bardzo wąsko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Popatrz też na tego nowego Dartmoor'a, bardzo fajny rower. Blackbird Dartmoor | Górskie - full suspension, Rowery | Velo
 

"OPIS: 

Prawdziwy rower do Enduro. Stworzony do zjeżdżania w najtrudniejszych warunkach ... "

 

@mariusz jaką masz ramę i wzrost?

 

@all:

Canyon Nerve AL6 2016 ma sztywne osie ?

Co sądzicie o fullach z firmy CTM?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, nie napisałeś nic więcej. Pokolorowałeś tylko poprzednią wypowiedź. Takie rzeczy jak "dobra praca napędu" czy "hamulce ok" itp. naprawdę nic nie wnoszą do tematu. 

Dla mnie wnoszą. Jak szukam roweru, to jestem na tyle rozgarnięty, żeby samodzielnie sprawdzić specyfikację na stronie producenta i poczytać nieco o różnicach w zastosowanych technologiach. To czego nie dowiem się ze strony producenta to odczucia użytkowników rowerów, czyli własnie jak wg. nich pracuje zawieszenie, jak działają fabryczne hamulce, jak się sprawdza zestawienie kierownicy i mostka itp. itd. To są rzeczy, których nie znajdę nigdzie poza forum, chyba, że sam będę w stanie przejechać się na tych rowerach.

 

Nawet pisząc "długi mostek, wąska kiera" nie byłeś w stanie podać ich długości, to już jest po prostu komiczne.

Aż się uśmiechnąłem :-) Wszystkie rowery były w specyfikacji fabrycznej. Mam 192cm wzrostu, więc jeżdżę na wersjach 21"/XL (w zależności od producenta). Resztę parametrów chyba jesteś w stanie samodzielnie sprawdzić w specyfikacji na stronie producenta?

 

Na koniec mam pytanie: Co według Ciebie powinna zawierać wypowiedź-porada dotycząca zakupu roweru, która nie będzie w Twojej opinii laniem wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...