sylwu Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 wymieniłem ostatnio suport gxp. robiłem to pierwszy raz. kupiłem taki oto zamiennik http://allegro.pl/wklad-suportu-max1-race-bsa-zamiennik-sram-gxp-i6356889711.html i zamontowałem. nie dostałem instrukcji, więc zrobiłem po mojemu. niestety przejechałem ledwie 100km i podczas obciążenia, pojawiły się "trzaski' pochodzące z suportu. Rozebrałem, poskladalem jeszcze raz ale po jakimś czasie znowu to samo. Zauważyłem że ramie korby od strony napędu ociera o miskę, dodatkowo zauważyłem że korba przesuwa się lewo-prawo. mufe mam 73mm, mam po jednej podkładce z każdej strony, jak dołoże jeszcze jedną by zlikwidować luz, po przykręceniu korba staje - opiera się o miske. w zestawie z suportem była tulejka redukcyjna pod lewe łożysko, którą poprawnie zainstalowałem. kombinuję z tym na wszystkie sposoby ale już nie mam sił. na moje oko wygląda że powinien być jakiś dystans między prawą miską a korbą, ale nic takiego nie dostałem. czytałem na necie różne instrukcje ale zupełnie się pogubiłem, pisałem też do sprzedawcy tego suportu ale mnie olał, więc ostatcznie pisze do Was o pomoc. będę wdzięczny za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Jeżeli korba chodzi prawo-lewo to znaczy ze jest zbyt słabo skręcona. Zakładasz suport z podkladkami najlepiej po jednej z każdej strony pomiędzy ramę a miske. Potem wciskasz adapter a następnie zakładasz korbe. Od strony napędowej korba pomiędzy ramieniem, a łożyskiem ma wolną przestrzeń. Tam nic nie montujesz i tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Do mufy 73 zdaje się, że nie potrzeba podkładek, od strony napędu miedzy korbę a miski wsadź falistą sprężynę jeśli była w komplecie. Między pajakiem a miskami może być przerwa, ten typ tak ma, a sprężyna jest po to aby dociskała uszczelkę do łożyska. W GXP cały patent polega na tym, że to lewe łożysko trzyma całą korbę, jak przedmówca - dokręć lewe ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Ma być, ale nie musi można dać podkładki, tyle by był minimalny luz. Mocna podkładka falista też jest dobra. Mało kto wie ale to lewa miska ustala prawą stronę korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Bylem jeszcze raz to sprawdzic. Mam dokrecone na maksa. Mowicie ze lewe lozysko trzyma cala korbe ale niby jak skoro jesli z prawej jest luz to przy puknieciu lewa strona wychodzi razem z lozyskiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Września 2016 W taki że łożyska są różnych średnic, lewe ma 22mm a prawe 24. Oś też ma 24, i właśnie tym kołnierzem gdzie się 24 kończą i zaczyna 22 ośka ma dojść do łożyska. W ten sposób ośka jest zaklinowana na lewym łożysku. Żeby ile było luz na prawej stronie oś a zatem cała korba nie powinna się przesuwać. Jeżeli jest inaczej ... coś jest nie tak. Oczywiście ja pisze o oryginalnym gxp, ale zamienniki powinny być takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Jest tak jak mowisz z tym ze w tym zamienniku lozyska sa te same 24, ale do lewego jest tulejka redukcyjna do 22. Zdaje sie ze ten zamiennik to jakas lipa bo widze ze luz spowodowany jest tym ze lewe lozysko nie siedzi ciasno w misce i poprostu z niej wychodzi. Tak chyba nie powinno byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Być moze dlatego jest tyle podkładek, by to użyć jak suportu HT2 ... jednak moim zdaniem tak być nie powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2016 "...jak suportu HT2..." czyli jak bo nie bardzo kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Ale jak przy puknięciu się rusza?1.tuleja zamocowana na lewym łożysku powoduje że a. oś nie "lata" góra dół, ponieważ zgadzają się srednice wału i łożyska b. tuleja opiera się o wcięcie na korbie powodując, że korba się nie przesuwa lewo prawo2. lewe ramię dokręcasz tak, że czujesz opór, a ramię opiera się o lewą miskę.dzięki temu:w prawo się nie przesunie, bo ramię blokuje się o miskęw lewo się nie przesunie, bo oś blokuje się o łożysko o mniejszej średnicy/o tuleje zmniejszającą średnicę wewn. łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 A łożysko "wylata" z miski razem z osią bo suport jest badziewny i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Września 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Września 2016 "...jak suportu HT2..." czyli jak bo nie bardzo kumam Oj, no bo w gxp linie łańcucha determinuje lewa miska, w HT2 prawa. Więc można, skoro tyle podkładek dali, zamontować to jak typowy suport od shimano. A ile sam suport wytrzyma nie mam pojęcia. Nie wiem jak tylko ta tuleja w łożysku wygląda, bo skoro oba są takie same ... to zwyczajnie jest lipa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Ale jak przy puknięciu się rusza? 1.tuleja zamocowana na lewym łożysku powoduje że a. oś nie "lata" góra dół, ponieważ zgadzają się srednice wału i łożyska b. tuleja opiera się o wcięcie na korbie powodując, że korba się nie przesuwa lewo prawo 2. lewe ramię dokręcasz tak, że czujesz opór, a ramię opiera się o lewą miskę. dzięki temu: w prawo się nie przesunie, bo ramię blokuje się o miskę w lewo się nie przesunie, bo oś blokuje się o łożysko o mniejszej średnicy/o tuleje zmniejszającą średnicę wewn. łożyska Przy puknieciu w prawe ramie przesuwa sie w lewo i odwrotnie przy puknieciu w lewe. Jest tak jak piszesz z tym ze korba przesuwa sie razem z lewym lozyskiem. Poprostu wychodzi ono z miski tak jak pisze radomir. A łożysko "wylata" z miski razem z osią bo suport jest badziewny i tyle. Tak myslalem. Kupujac to nie nastawialem sie na jakosc oryginalu ale myslalem ze troche podziala. Jedyne co mi przychodzi teraz do glowy to wkleic te lozysko na kleju. Co myslicie? Bo reklamowac tego nie mam ochoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 A co Ci szkodzi reklamować? Będziesz drutować zamiast dojść swojego. Koszta k tak przechodzą na sprzedawcę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 oddaj to jako niezgodność towaru z umową i kup suport accenta jeśli nie chcesz płacić za oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Przecież już było podane rozwiązanie. Musisz dać podkładkę na oś korby, aby nie było luzu. I po problemie. Wtedy wszystko się trzyma razem i nie przesuwa. Normalna sprawa np.w korbach RF. Czy są jakieś korby. w których reguluje się długość osi przez dokręcanie lewego ramienia?? Myślałem że ramiona mają być zawsze skręcone na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.