Skocz do zawartości

[Zmiana napędu] 3x10 na 2x10 lub 1x10


GrudiLee

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

posiadam Krossa Level A9 w oryginalnej konfiguracji 3 x 10 (przerzutka przód Deore M591, tył XT RD-M781-L, Korba Deore xt M590 - 44/32/22, kaseta Deore Hg 62-10 11-34).

 

Chcę zamienić napęd  3x10 na 2x10 lub 1x10. Prośba bardziej doświadczonych o podpowiedź jak to najlepiej zrobić.

 

Wymiana ma na celu maksymalne zbicie wagi.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Musisz policzyć jaki zakres przełożeń jest ci potrzebny i zastosować taki napęd. Jak dość wąski ci wystarczy to 1x10, jak troszkę większej to 1x10 z zębatką 40-42 albo napęd 2x10 jeżeli to za mało.

 

Jeżeli masz na celu maksymalne zbicie wagi, celuj w napęd 11sp od srama. Ale to będzie już droga zabawa.

 

Musisz sobie zdać sprawę ze zmiana z 3x na 2x oszczędzi ci wagi kilka gram, a przy zastosowaniu zębatki 42t na tyle możliwe że wyjdziesz na 0. Jedynie przejście na srama może dać spory spadek masy. Nie mowie już o xx1 bo to drogie w opór, jednak kaseta waży 260g, co przy ponad 300 shimano daje już przewagę, w dalszej kolejności korba zębatka itd ...

 

Jeżeli chcesz odchudzić rower, ja bym osobiście zaczął od kół.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Co do odchudzania to nowe koła już jadą - komplet 1450 g + lekkie opony i dętki oraz sztywny widelec carbon i carbon siodło i sztyca. Więc myślałem o napędzie ale dla kilku gram nie będę fortuny wydawał.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka gram to pojecie względne. Wszystko zależy od tego jaki masz fundusz, gdzie jeździsz i na co się nastawiasz. Ja przy przejściu z 2x10 na 1x11 zyskałem koło pół kilo, a można dorzucić kolejne 100g.
pytanie tylko czy chcesz zmienić wszystko. Korba+manetka+przerzutka+bębenek+kaseta i łańcuch.
z tego co pamiętam A9 nie jest jakiś super lekki, więc wpakujesz w napęd prawie tyle ile jest warty rower, a rower i tak będzie powyżej 11kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zeby zejsćstanowczo z wagi musisz kupić :

 

kaseta xx1/x01 - drogo

korba xx1 lub inna super lekka - drogo

łożyska suportu ceramiczne - w opór drogo

przerzutka xx1/x01 - drogo

łańcuch 11sp tu już zależy od upodobań, sramowski xx1 jest ok.

 

Jak sobie zliczysz to co wypisałem, nawet używane zapłacisz co najmniej 4 cyferki najbidniej zaczynające sie od 2. Tutaj jak już było wspomniane zysk wagowy 500g+, zależy ile wazy twój obecny set. Czy się opłaca ... to już twoja kwestia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat budowa na kasecie XX1/XX0 daje około 600g zysku lub nieco więcej względem napędu XT 2x10. ja założyłem bardziej budzetowe rozwiązanie niż te o którym piszesz,a zysk jest niewiele mniejszy. Chociaż jeżeli miałoby być bardzo budżetowo a równie dużo to widziałbym set 2x10 z przednią przerzutką srama red-a a reszta XTR/XX lub podobne. Dzięki temu łatwiej znaleźć tańsze komponenty. Do tego posiadając już napęd 3x10 nie trzeba wymieniać od razu wszystkiego, a można to robić krok po kroku gdy znajdzie się coś ciekawego w odpowiedniej cenie ciągle użytkując rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Interesuje mnie zejście po kolei krok po kroku, tak jak pisze lesieque. W tej chwili doszedłem do wagi Kross Level A9 (na kołach 26`) 8751 gr.

 

A zaczynałem z 11900 weszły nowe komponenty (chiński carbon): widelec BXT, siodło, sztyca, kiera, opony maxxis Flyweight 330, koła novatec 1480 gr, lekkie dętki 130 gr.

 

Więc waga jest całkiem niezła :-) a kosztowo wysło: 1600 zł więc dużo i mało. (minus części które mam do sprzedaży - w tym amor Rock Shock XC 32 100mm)

 

Co do jazdy - lekki teren, xc, podjazdy, taki przełaj/mtb, bez ciężkiego terenu.

 

Pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie chyba zostanę przy 3x10 w sumie i tak waga zrobiła się fajna a można jeszcze  zejść 200-300 gram lżejsze pedały - teraz mam sh M520, lżejszy łańcuch, chwyty, śrubki, i powoli w ramach zużywania się części wymieniać na lżejsze.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy do czego ma rower służyć. Jeśli tylko do ścigania, to można zrobić 1x11 na shimano, czy dużo drożej SRAM.

 

Jeżeli to Twój jedyny rower, to weź pod uwagę, że jeśli dużo jeździsz, to w ciągu roku zmienisz napęd 2 krotnie. Wymiana deore blatów, kasety, łańcucha, kółek to koszt około 300PLN. Da się z tym żyć.

 

W przypadku napędu 1x11 nawet nie kupisz za to kasety. A będziesz zmieniał dużo częściej np. blat, który też tani nie jest. Czasem po jednym maratonie zaczyna zaciągać.

 

Producenci tak podnieśli ceny napędów, że zaczyna się robić zabawnie. Taniej można wymienić napęd w wyczynowym motocyklu. MTB to nowy golf. Onaniści kupują kasety za kilka patoli, a kaseta nie powinna kosztować więcej, niż 40pln. Robią tych części w milionach egzemplarzy. To zwykła zmowa cenowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Dziękuję na pewno się przyda.

przerabiając swój rower miałem spore problemy ze znalezieniem złotego środka:
może Ci się przyda wagowe porównanie ;) Tylko nie sugeruj się cenami, bo to były moje przypuszczenia dość dawno temu :D
14495240_1216237788422205_88250378322543
 

 


Mam dwa rowery 70% czasu śmigałem do tej pory na szosie 30% na mtb. Terz interesuje mnie jazda 50/50 a na mtb jazda przełajowa (nie chcę kupować 3 roweru przełaja bo to bez sensu wolę mtb przerobić na coś w stylu przełaja - lekkie, sztywne, szybkie).

 

Co do zawodów to mazowieckie i okolice raczej do 40-50 km, tak aby było dużo piachu, sztywnych podjazdów, ciasnych singli, dużo interwałów.

 

Ciężki teren w ogóle mnie nie interesuje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puklus tak to jest jak robi się screena, a pomniejszonego wrzuca przez Facebooka na forum :D
jak coś to mogę pomóc.

Wniosek z tabelki ma być jeden. jak ktoś potrafi złożyć lekki napęd to z 2x10 wyciśnie porównywalną masę jak z  1x11

wiem, że włożę kij w mrowisko, ale moim zdaniem napęd 1x11 shimano jest bez sensu:

jak dobrze pokombinujesz to zestaw kaseta GX+zębatka kupisz w takiej cenie jak set XT+2zębatki. A dlaczego dwie? a no dlatego że jak ścigasz się na Mazowszu i zdarzyło Ci się jeździć chociażby Legię to wiesz,że tempo jest zacne, bo trasy płaskie. ja raz miałem średnią 33km/h. Zestaw 38x11 i często miał blat ośka. Więc w napędzi shimano 1x11 też wypada mieć zębatkę 38t jeżeli śmigasz na wielkich prędkościach (wg kalkulatora taką prędkość obsłużysz na 34x10 w sramie). No to fajnie masz, na hiper szybkie zawody. A co jeżeli pojedziesz nawet mazowię w Ełku albo PB w Nowinach? potrzebujesz zębatki mniejszej z przodu, bo nie zawsze możesz przepchnąć na tak twardym przełożeniu. więc kupujesz drugą zębatkę żeby mieć na cięzsze trasy i zysk cenowy wychodzi na zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...