Skocz do zawartości

[oem] czy warto kupować?


bullsbike

Rekomendowane odpowiedzi

Amortyzatory często są robione pod danego producenta więc tutaj w środku może być różnie. Zwykle jest to samo, ale zdarza się, że jest np. gorsza wersja tłumika albo nawet jakieś ulepszenia. Czasami w przypadku amorów OEM jest też inny niż fabryczny offset (np. pod Cube'a).

Hamulce, koła i inne graty bez znaczenia, na OEM nie ma gwarancji producenta (a wiadomo jak ze sprzedawcami bywa).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja byłem przekonany, że to zawsze są pełnowartościowe części tylko bez oryginalnego opakowania, ale nie będę się spierał  :icon_wink: .

 

A gdzie ja napisałem że nie są pełnowartościowe? Piszę że jak masz np amor XCR w wersji OEM to istnieje duża szansa że będzie to wersja LOD ( czyli najtańsza) a nie RL-R ( najdroższa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hamulce, koła i inne graty bez znaczenia, na OEM nie ma gwarancji producenta (a wiadomo jak ze sprzedawcami bywa).

No faktycznie, człowiek się uczy całe życie, klik . A tyle już takich rzeczy kupiłem i nawet się nie zainteresowałem  :no: .

 

 

Na ogół OEM= wersja bieda
 

 

 

Piszę że jak masz np amor XCR w wersji OEM to istnieje duża szansa że będzie to wersja LOD ( czyli najtańsza) a nie RL-R ( najdroższa)
 

Zaraz zaraz, ale przecież kupując amor czy coś innego w wersji OEM to jest napisany zawsze model, więc co na aukcji mają droższy, a wyślą tańszy? To w przypadku "retail" też tak mogą zrobić, ale to już podchodzi pod inny paragraf  :P . Jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc, wszystko zależy. Amortyzatory, koła czy hamulce produkowane dla danej marki mogą mieć inne bebechy lub łączyć w sobie rozwiązania z różnych wersji/modeli. Czasem w kierunku gorszym, czasem wręcz przeciwnie w lepszym. Tylne amortyzatory są też strojone pod określoną ramę.

 

Przednie amortyzatory w wersjach OEM będą pozbawione dodatków względem wersji pudełkowej.

 

Części typu rurki czy siodełka z brandingiem to kwestia istnienia dodatkowego znaczka.

 

I są części OEM, które są sprzedawane z większych opakowań. Dotyczy to oczywiście drobnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest skomplikowany, ale mogę powiedzieć, że jeśli my sprzedajemy towary oznakowane jako OEM, różnią się one od nie OEM jedynie brakiem dedykowanego opakowania. Jakość i gwarancja pozostają takie jak dla towaru detalicznie opakowanego. Generalnie jeśli chodzi o osprzęt Shimano (łańcuchy, kasety), albo dętki różnych producentów, które to towary są najczęściej dostępne jako OEM, można trochę zaoszczędzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Wy koledzy Załoga nie macie OEM tylko Bulk. Chociaż mieliście chyba rebę a teraz foxa w kolorze flash green, które bły OEMem cuba'a ale producent mając dużą nadwyżkę puścił to na rynek. W przypadku wspomnianej reby w wersji pudełkowej nie było takiego koloru, była też oskubana z dodatkowego wyposażenia, które znajduje się w pudełku (np. tokeny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...