Skocz do zawartości

[Shimano Deore - przerzutka tylna] ułożenie wózka?


Runner_Biker

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Kilka dni temu stałem się posiadaczem nowego roweru, a konkretniej jest to Kross Evado 6.0.

Już na 1 przejażdżce dało się odczuć, że przerzutki w moim nowym rowerze nie zostały zbyt dobrze wyregulowane przed sprzedażą...

Na zębatkach tylnej przerzutki, podczas gdy łańcuch znajdował się na największej zębatce, wózek ocierał o plastikową osłonę przed szprychami.

Po zrobieniu regulacji przy pomocy 2 śrubek L i H przerzutki działają całkiem dobrze ale nie wiem do końca czy na 100% tak jak działać powinny, ponieważ np. kiedy z przodu mam na największej zębatce i z tyłu wrzucam już przy szybszej prędkości na bieg 8 lub 9 czyli ostatni to pojawiają się hałasy - łańcuch ociera/stuka o wewnętrzne  "blaszki" prowadnicy przerzutki przedniej.

Dzisiaj zauważyłem również, że wózek tylnej przerzutki, podczas gdy z przodu jest duża zębatka i z tyłu również największa, znajduje się w dziwnym położeniu.

Wydaje mi się, że wózek jest za bardzo poziomo? Dzisiaj nawet porównywałem u kolegów i nawet na takich przełożeniach ich wózek zachowuje pion, lub minimalnie się "kładzie". Dla lepszego zobrazowaniq tego o czym piszę, dodaję zdjęcia. 

Czy to zależy od rodzaju przerzutki, nie wiem konstrukcji itp.? Czy wózek ma dobre położenie?

Co polecalibyście zrobić w 1 kolejności? Chyba, że wszystko jest w porządku i nic nie ruszać?

 

hc706_20160925_181559-(Kopiowanie).jpgcr548_20160925_181553-(Kopiowanie).jpgmw953_20160925_181546-(Kopiowanie).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co przychodzi mi do głowy to :   Brawo Jasiu. Może lepiej byś pozbył się przerzutek lub pomyślał do czego one służą. Gdzie sens i logika jazdy na dużym blacie z przodu i największej koronce z tyłu ???Nie dziw się zatem że wózek chce się "urwać".Nie wiem ile masz tam koronek z tyłu , ale podziel je na trzy i każdą "trójkę " przydziel odpowiednio do trzech przełożeń z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada mniej więcej jest taka, na przykładzie napędu 9s:

 

Korba:           Koronki:

 

1                   1-3

2                   4-6

3                   7-9

 

Nie ma sensu robić przekosów skoro masz 3 blaty, inna sprawa gdybyś miał 2 lub 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada mniej więcej jest taka, na przykładzie napędu 9s:   Korba:           Koronki:   1                   1-3 2                   4-6 3                   7-9   Nie ma sensu robić przekosów skoro masz 3 blaty, inna sprawa gdybyś miał 2 lub 1

Trochę cię poniosło ;)

Na każdej skrajnej zębatce przedniej spokojnie można używać po 6 przełożeń tylnych, a przy dobrze poprowadzonej linii łańcucha na środkowym przełożeniu z przodu można się pokusić o zakres 2-8   :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki spokojnie. Oczywiście nie jeżdżę na takich ustawieniach czyli z przodu duża i z tyłu tez dużą to logiczne. Wiem ze należy dobierać odpowiednio przełożenia tak aby utrzymywać w miarę linie prosta. Pytałem bardziej o to czy to w jakim położeniu jest wózek jest normalne ? Czy potrzeba jakiejś regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek jest zupełnie normalnie, a nawet łańcuch mógłby być jeszcze krótszy co powodowałoby jeszcze większe napięcie przerzutki i kompletnie nic by się nie działo, bo takich kombinacji powinno się unikać i już. Koledzy mają pewnie za długie łańcuchy co wcale nie jest dziwne, bo producenci oszczędzają czas przy składaniu rowerów i nie skracają nowych łańcuchów, a powinno się.

 

Jak Ci z przodu trze łańcuch o klatkę na ostatnich biegach to przy lewej manetce masz śrubę naprężającą linkę i możesz ją wykręcić o pół obrotu - napnie to mocniej linkę co spowoduje większe wychylenie przedniej przerzutki. Możesz też lekko wykręcić śrubę H przy przerzutce żeby w ogóle mogła się bardziej wychylić. Tak się reguluje przerzutkę tylko sprawdź po tym czy łańcuch swobodnie spada z przodu na mniejsze zębatki.

 

Inna sprawa, że jak używasz najszybszego przełożenia przy niskiej prędkości (gdzieś poniżej 40 km/h) to pewnie deptasz tak, że przez uginanie wychyla się zębatka korby i łańcuch będzie tarł i nic na to nie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...