xandercage Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Zima nadchodzi wielkim krokami. MTB nie pójdzie w kąt ale pora polatać trochę w stylu CX. Mam w garażu crossa Accent Shannon którego chcę częściowo zaadaptować na coś pomiędzy przełajem a fitness-em (w miarę możliwości) Rower jest na klamkomanetkach Shimano i z hamulcami V-brake, które są dość słabe. Czy do tej ramy da się zamontować hamulce U-brake na piwoty od V-ek? Z przodu mam produkt amortyzatoro podobny z piwotami, ale chyba wstawię sztywny widelec. Czy klamkomanetki będą działać z U-hamulcem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Czy klamkomanetki będą działać z U-hamulcem? Działać będzie , ale do U masz chyba klamki jak do canti , czyli skok będzie bardzo krótki przy klamkach pod V. Jak Ci wystarczy ramion w U-brake-u to powinny pasować. Jak hamulce są słabe to jest kilka opcji: Regulacja - czasem pomaga Dobre klocki - wiadomo Dobre klamki i same ramiona Odtłuścić obręcze - może coś się na nie dostało Dobre linki i pancerze Podaj najlepiej producenta tych hamulców i spróbuj wyregulować to coś będzie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Czy autor tematu nie myli czasem hamulców U-brake z Cantilever? To są U-brake'i: I tego w żadnym razie nie da się zamontować na pivoty od V-ek. Klamkomanetki są szosowe czy MTB (kierownica baran czy prosta)? W cantilever bym się nie pchał. Jeśli masz szosowe klamkomanetki to upewnij się, że masz hamulce miniV-brake i dobre klocki, a jak "zwykłe" klamkomanetki to zmień klocki i wyreguluj hamulce jak trzeba. Może zmień hamulce, ale V-brake to najmocniejsze co może być w tej ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xandercage Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Wiem, jakie to hamulce U. Mam klamkomanetki Shimano (nie wiem co to za model), na prostej kierownicy, pod V-ki Alhonga. Zastanawiam się, czy pchać się w U czy zainwestować w lepsze V-ki (obręcze mam póki co budżetowe). O cantilever nawet nie myślałem, bo mam do nich uraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 No ale wytłumacz, jak chcesz zamontować u brake na piwoty od V, skoro piwoty od V są poniżej obręczy, a piwoty od U powyżej? Skoro wiesz, jak wyglądają jedne i drugie, to w ogóle pytanie nie powinno paść, bo z daleka widać, że to nie podejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xandercage Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Wiem jak wyglądają U brake, nigdy ich nie montowałem, więc nawet nie wiedziałem, że piwoty są w innym miejscu. Chyba od tego jest forum, żeby zapytać, tak? Pozostaję więc przy V-kach, więc może doradzicie coś w miarę dobrego, ale żebym nie wyskoczył z kapci przy zapłacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Coś z Shimano albo avida , ewentualnie tektro nie są najgorsze. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Forum jest od tego, żeby pytać, ale skoro zarzekasz się, że wiesz, co to u brake to po samym prowadzeniu linek widać, że musi być inaczej, nie ma bola. Co do hamulców, to shimano chyba najlepiej. A swoją drogą, to konstrukcja v brake sama z siebie jest dobra i skuteczna, moim zdaniem dużo lepsza niż u brake. może wystarczy zrobić z nimi porządek i zaczną hamować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xandercage Napisano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Uznałem, że kupię jakieś heble alivio i zobaczymy jak to będzie działać. Generalnie rower chcę używać do jazdy po szosie/leśnych duktach jak odskocznię od MTB więc nie musi on być jakiś super hiper wypas jak w moim Specu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.