Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana kasety i prośba o ocenę zużycia.


bory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zamierzam wymienić kasetę z 11/36 na 11/32. Jak rozumiem zmianę z większej ilości zębów na mniejszą tylna przerzutka spokojnie obsłuży ?

 

Obecnie mam slx 11/36 i teraz co włożyć w jej miejsce. Wstępnie myślałem nad xt ale z uwagi na to że cały napęd to sram to może warto by było włożyć kasetę od srama np 1030 (obie mogę mieć w podobnym budżecie).

 

Do tego wymyśliłem sobie łańcuch kmc x10 tylko czym tak naprawdę się różni 10.73 od 10.93 oprócz ceny ? Przy wymianie kasety chcę kupić odrazu 3 szt do zamieniania więc ta kwestia jest istotna.

 

Proszę jeszcze o ocenę zużycia starej kasety slx. Ma trochę zadziorów ale czy po ich usunięciu warto inwestować w nowy łańcuch do niej ? (fotka w załączeniu).

 

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam...

post-175960-0-78293100-1474436778_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam wymienić kasetę z 11/36 na 11/32. Jak rozumiem zmianę z większej ilości zębów na mniejszą tylna przerzutka spokojnie obsłuży ?

Tak, obsłuży.

 

Obecnie mam slx 11/36 i teraz co włożyć w jej miejsce. Wstępnie myślałem nad xt ale z uwagi na to że cały napęd to sram to może warto by było włożyć kasetę od srama np 1030 (obie mogę mieć w podobnym budżecie).

Kup kasetę Shimano XT - trwalsza i węcej zębatek na pająku, co w mniejszym stopniu niszczy aluminiowy bębenek.

 

Do tego wymyśliłem sobie łańcuch kmc x10 tylko czym tak naprawdę się różni 10.73 od 10.93 oprócz ceny ? Przy wymianie kasety chcę kupić odrazu 3 szt do zamieniania więc ta kwestia jest istotna.

  • KMC X10.73 to najniższy model z tych łańcuchów ze standardowym zabezpieczeniem przed korozją
  • KMC X10.93 - od powyższego różni się tym, że zewnętrzne ogniwa są niklowane, czyli teoretycznie bardziej trwałe
  • KMC X10 - to samo co X10.93, tylko nowsze nazewnictwo
  • KMC X10 EcoProTeQ - to już ciekawszy łańcuch, który ma dodatkowo zabezpieczone zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne ogniwa
  • KMC X10E - wersja przeznaczona do rowerów elektrycznych, przynajmniej w teorii odporna na większe przeciążenia 

Możesz też rozważyć zakup łańcucha Shimano XT CN-HG95 - dobrze zabezpieczony przed korozją i wyciąga się mniej niż KMC. Trzeba tylko pamiętać, że jest kierunkowy, bo jeśli założysz go odwrotnie, będzie Ci się rwał co 50km :-(

 

Proszę jeszcze o ocenę zużycia starej kasety slx. Ma trochę zadziorów ale czy po ich usunięciu warto inwestować w nowy łańcuch do niej ? (fotka w załączeniu).

Tak "na oko", to wygląda, że może nie przyjąć nowego łańcucha, bo środkowe koronki są już nieco zużyte. Możesz za to dojeździć stary łańcuch do końca, aż zacznie przeskakiwać i dopiero wtedy pozbyć się tej kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc.

 

 

 

Kup kasetę Shimano XT - trwalsza i węcej zębatek na pająku, co w mniejszym stopniu niszczy aluminiowy bębenek.

 

Tak więc wlatuje kaseta XT.

 

 

 

Możesz też rozważyć zakup łańcucha Shimano XT CN-HG95 - dobrze zabezpieczony przed korozją i wyciąga się mniej niż KMC. Trzeba tylko pamiętać, że jest kierunkowy, bo jeśli założysz go odwrotnie, będzie Ci się rwał co 50km :-(

 

Czy przy zamiarze jazdy na 3 łańcuchy różnica hg95 będzie aż tak odczuwalna względem 10.93 ? Te kmc można dostać poniżej 80 zł ze spinką, gh95 jest trochę droższy a i dobre spinki też swoje kosztują. Pytanie wprost czy warto dopłacać.

 

 

 

Tak "na oko", to wygląda, że może nie przyjąć nowego łańcucha, bo środkowe koronki są już nieco zużyte. Możesz za to dojeździć stary łańcuch do końca, aż zacznie przeskakiwać i dopiero wtedy pozbyć się tej kasety.

 

Szkoda korby.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy zamiarze jazdy na 3 łańcuchy różnica hg95 będzie aż tak odczuwalna względem 10.93 ? Te kmc można dostać poniżej 80 zł ze spinką, gh95 jest trochę droższy a i dobre spinki też swoje kosztują. Pytanie wprost czy warto dopłacać.

Jeśli będziesz odpowiednio o nie dbał, czyli czyścił i smarował, to KMC powinien być ok.

 

Szkoda korby.

Jeśli korba jest jeszcze ok, to rzeczywiście nie warto jej dojeżdżać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...