psn Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Witam serdecznie. W tym roku powróciłem radośnie na rower po setkach lat przerwy. Niestety gorzej już zsiąść, bo to wspaniała rzecz. Zdaje sobie sprawę, że temat rogów był wielokrotnie tu poruszany, nie mniej jednak interesuje mnie model "Pro Carbon Composite XC", wydają się być w racjonalnej cenie i nie ważyć zbyt dużo. Przeważnie robię trasy miejskie, przy dłuższych przejazdach bywa, że drętwieją nadgarstki i wówczas upragniona jest zmiana pozycji dłoni na kierownicy. Pomyślałem, że rogi mogą być akcesorium które mi z pewnością pomoże rozwiązać ten problem. Szukam czegoś lekkiego - czy długie czy krótkie - nie wiem. Wrzucam poglądowy link do rogów: http://www.rowermot.pl/product-pol-702-Rogi-kierownicy-Pro-Carbon-Composite-XC.html Jednocześnie chciałbym spytać jak sprawa ma się z gripami? Czy należy je przyciąć czy można zamontować na nich? Czy jest opcja zakupu krótszych gripów specjalnie pod montaż rogów? Ich przesunięcie do środka kierownicy może być niemożliwe ponieważ mam kierownicę która jest im bliżej środka tym coraz szersza. Przynajmniej od pewnego momentu. Gripy jakie są zamontowane to jakieś proste "radełkowane" Velo. Myślę, że jeśli będzie taka konieczność to prędzej kupię nowe aniżeli chciałbym demolować obecne - może się jeszcze kiedyś przydadzą a w sumie dobrze mi się z nimi jeździ. Pozdrawiam i z góry dziękuję za poświęcony mi czas. Łukasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Pewnie masz bardzo wąską kierownicę, dlatego się rozszerza dość szybko. Na gripy nie zamontujesz, możesz przyciąć albo kupić sobie takie o szerokości 100mm, bo pewnie masz 130mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psn Napisano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Dziękuje za info. Wróciłem z pracy i przymierzyłem rękę do obecnych 130mm gripów, tak to wygląda w komfortowej pozycji, zastanawiam się czy w ogóle zmieszczę rogi i mam szansę na jednoczesne wygodne trzymanie ręki na gripie. Pozdrawiam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Strasznie duże dłonie masz. To może pomyśl o szerszej kierownicy? Ogólnie wiem o czym piszesz ale ja rogów nie używam, zamiast tego na płaskich szybkich odcinkach można złapać kierownicę za końcówki, trochę jakbyś trzymał rogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psn Napisano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Co prawda prawie 2 metry wzrostu się ma. Nie mniej jednak dłoni nie mam jak na ironię dużych, jakieś rękawiczki na trening czy coś to chyba 23-24cm obwodu. Może najlepiej jak prowizorycznie w rowerowym wezmę pierwsze lepsze rogi i przymierzę, ot co. Zobaczę wówczas ile realnie miejsca na dłoń zostanie. Wiem o czym piszesz z tym trzymaniem kierownicy, ja czasem sobie piąstki kładę na gripach i też to mi daje ulgę. Rogi nie są jakimś "must have" ale wydaje mi się, że więcej z nich będzie pożytku niż problemów. Bardzo Ci dziękuję za pomoc. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 spróbuj przesunąć hamulce, manetki o 1-1,5cm do środka, jak się uda i będzie CI pasować możesz myśleć o rogach. Jeśli operacja zakończy się niepowodzeniem pomyśl o szerszej kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psn Napisano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2016 No i tutaj mogę mieć problem, choć warto spróbować, może jeszcze centymetr uzyskam. Jak widać leci zgrubienie. Moi drodzy, korzystając z okazji chciałbym spytać czy mieliście do czynienia z hybrydą chwytowo-rogową? Np. Ergon GS3 - lub jakieś tańsze odpowiedniki. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jka Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 korzystając z okazji chciałbym spytać czy mieliście do czynienia z hybrydą chwytowo-rogową? Np. Ergon GS3 - lub jakieś tańsze odpowiedniki. A mieliśmy mieliśmy np. z takimi Ergon-ami Czy takimi chwytami od "Chińczyka" Przy takiej wycieczkowej jeździe polecam, jest to pomocne i daje odpoczynek dłoniom i kilka możliwości ich ułożenia jka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz76 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Psn a ile szerokości ma Twoja kiera? bo rower raczej turystyk sądząc po mostku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psn Napisano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Witajcie. Chwilę mnie nie było w kraju ale już radośnie powróciłem. Wczoraj wybrałem się zobaczyć te ergony a dziś już konkretnie na małe modyfikacje. No i wyszło tak - kierownica zmieniona na szerszą bo jestem mocno szeroki w barkach i dłonie szły do środka co wyglądało jakby rower był za mały. Przynajmniej taką sugestię otrzymałem - nie śmiem wątpić bo gdy pozwolono mi odjechać z nową kierką i założonymi Ergonami (czego akurat nie uznano za konieczne ale ja chciałem zobaczyć jak się "chwyta") to zupełnie inna bajka. Czy wysokie krawężniki czy dziury to moje dłonie już nie czuły takich uderzeń. Kierownicę jaką zakupiłem to PRO Rise40, o ile się nie myle to jest ta: https://www.bike-components.de/en/PRO/LT-High-Rise-40mm-Riser-31-8-Lenker-p41706/ Jest ona wyraźnie szersza niż moja, na mojej jeśli w ogóle te GP2/3 by weszły to na styk i to w wersji S - co było i tak wątpliwe. Ponadto jest wyższa i odległość od kolana do kierki się znacznie zmieniła co umożliwiło mi o wiele lepszy promień skrętu. Obecnie też zamotnowałem GP3 w wersji S bo nie widziałem nawet sensu pchać się na Long, mam jeszcze zapas do zamontowania czegoś w razie potrzeby, a dłoń leży lepiej niż dobrze. GP2 już nie zakładałem bo nie widziałem sensu, "trójki" są akurat i chyba nie chciałbym krótszych, ani dłuższych. Trochę mnie przede wszystkim doedukowano jako amatora który po nastu latach wrócił na rower. Kolejny krok to chyba "wpinane" pedały i odpowiednie obuwie - kusi większa wydajność w jeździe czym mnie dziś nawet inni klienci którzy jeżdżą regularnie przekonywali. Dziękuję Wam za poświęcony czas, naprawdę doceniam. Budżet trochę przekroczony ale za to ile radości! Łukasz. P.S. Jeszcze uściślając dla potomnych, porównanie fabrycznej kierownicy z powyższą. Po każdej stronie dokładnie o tyle krótsza: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.