Skocz do zawartości

[Amortyzator] Lekkie piszczenie podczas uginania


Rekomendowane odpowiedzi

Mógłby mi ktoś wyjaśnić przyczynę lekkiego piszczenia dampera podczas jego uginania? Rozebrałem sprężynę i całkowicie go przeczyściłem bo pełno błota i syfu było i myślałem, że piszczy przez jakie tarcie o piasek ale jak widać to nie to było przyczyną. Czy taki amortyzator trzeba konserwować okresowo poza tym aby utrzymywać go w czystości, np. naoliwiać, wypełniać jakimiś płynami czy coś z powietrzem (nie wiem, hmmm... odpowietrzać albo wypełniac powietrzem)? Jeżeli chodzi o sam damper to jest to DNM ST-8AR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczony w całości z zewnątrz już jest i te tulejki w środku czy jak to nazwać (tam gdzie mocuje się go do ramy śrubami) też wydają się spoko, nie są jakoś zużyte z tego teflonu(?) więc to nie tu problem z piszczeniem raczej. Zapomniałem w pierwszym poście napisać, że rurka metalowa co się ugina w środku damperka jakby taka troszkę zbyt ślizga od oleju była i zapewne do tego syf tak się lepił. Teraz jak jest wyczyszczony i nieco dociskany na sucho w domu to czuć palcem jak się dotknie najbliżej komory z gwintem do której ona się chowa, że zaczyna być lekko oleisty ale jak na razie bez przesady. Nie wiem czy tak powinno być czy może nieszczelny zaczyna się robić albo i już jest i zaczyna wyciekać z niego olej ale z przodu nic takiego nie ma miejsca. Jestem niedzielnym rowerzystą a więc wymiana raczej nie wchodzi w grę, do czasu aż całkowicie wysiądzie o ile nie ma ryzyka, że ramę mi złamie jak będę jechać, uszkodzi się do końca i rurka schowa się a rama się zegnie? :icon_question:  :icon_confused:  Co do wymiany części w nim to może być problem bo to jakiś staroć z 2000 roku albo i jeszcze starszy. Przy takim amorku z powietrzem nie trzeba nic robić? Z tego co się orientuje to tam jest pojemniczek/komora na powietrze. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam. Nie jest w stanie nikt jeszcze udzielić się odnośnie pierwszego postu oraz powyższego? Dodam, że jeździłem troszeczkę dziś i może nie jest co się zamartwiać albo może i jest ale wydaje mi się jakby coraz więcej oleju wyciekało z środka po tej rurce. Jest nieco tłusta a i nawet sprężyna zaczyna być a odtłuściłem i wyczyściłem wszystko zanim złożyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może warto by oddać do serwisu na przegląd? Jak nic przy nim nie było robione to może się "świeczka dopalać". ;)

Na forum znajdziesz wskazówki jak temat ogarnąć we własnym zakresie.

Jak ma komorę powietrzną to i ma wentyl do dopompowania powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszkam w Polsce a tutaj za te pieniądze, które zapłacę za serwis to dwa nowe damperki kupię. Ten co posiadam DNM to jakiś staroć i nie wiem czy czasami nie najwyższych lotów też także wolał bym już nowego kupić za te $$. Rower kupiłem roczny używany i czy przez ten rok było coś przy nim robione na 100% tego nie wiem jednak wątpię.

 

Tak wygląda ten amortyzator. Czerwony kurek jest ułamany i nie wiem do czego służy. Został się kawałek gwintu z tej śruby co kurek na niej był i po drugiej stronie do odkręcania jakimś specjalnym okrągłym kluczem, imbus nie pasuje żaden. Zaznaczone na zielono to jest chyba ta komora powietrzna i daje radę odkręcić imbusem jedną i drugą ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać.Poczytam o tej dopalającej się świeczce.

zQR5iG3.jpg 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...