Skocz do zawartości

[Smar] do łożysk, a różnica w pracy łożyska


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Temat jakich sporo odnośnie wyboru smaru do łożysk "rowerowych"

Ostatnio zabrałem się za serwis pedałów. Fabrycznie pracowały one bezszelestnie, bardzo płynnie jakby w środku znajdował się bardzo lepki smar.

Przy serwisie użyłem Lotos ŁT-43. 

 

Po złożeniu zaczęły inaczej pracować tak jakby smar nie był już tak lepki jak poprzedni, a efektem jest szum łożysk mimo że smaru nie jest mało. Coś mi cały czas strzela, ale nie jestem pewien czy to pedały i nie wiem czy właśnie to może mieć wpływ na powstawanie tych dźwięków.

 

Ktoś z was porównywał lepkość ŁT-43 do np smaru Shimano Grease lub Motorexa Bike Grease 2000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyłeś wszystko dokładnie? Sprawdź czy na gwincie na osi,który wkręcasz w korbę nie ma żadnego brudu. Ogólnie ten smar, czyli ŁT43 nadaje się do smarowania drabin w wozach strażackich( tak mi powiedział kiedyś pewien majster), czyli jego właściwości nie są zbyt powalające. Niemniej jednak, do pedałów powinno starczyć. Sprawdź też stan łożysk, może z nimi jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŁT-43 to ja pakuję tylko na gwinty, chyba to jest jedyne sensowne zastosowanie. Natomiast do wszystkich łożysk itd polecam coś lepszego, Motorex Bike Grease jest fajny, w miarę rzadki i nie wymywa się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu kulki nieco inaczej się ułożyły, lub siła dokręcenia jest o kilka mili Nm inna.

Stosowałem smar Motorexa, długo ŁT i obecnie od dwóch lat smar który kosztuje 1300 zł za 5 kg ale tylko dlatego że taki dostałem i różnicy nie ma żadnej. 

 

Zostaw ten ŁT jaki masz  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To nie są mechanizmy wysokoobrotowe albo znacznie obciążone. Ważniejsze żeby ten smar był tam gdzie trzeba a mniej istotne czy to łt czy Shell czy Motorex..W tym przypadku nie rodzaj smaru stanowi o jakości pracy i nie ma co tworzyć legend ani siać teorii spiskowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że za mocno skręciłeś, lub za dużo smaru nawaliłeś, pojeździj trochę może wróci do normy.

 

Ile obrotów robi pedał? Jak robi pełnych kilka obrotów to jest ok, nie będzie się pedał kręcił jak koło bo ma sporo mniejsza średnice, powinien chodzić z lekkim oporem, a jak wcześniej się kręcił jak koło to było w środku sucho! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kulki i bieżnie są ok. Chodzi głównie o pracę tych łożysk. Niby zrobią ok 2-3 obroty, luzów nie ma, kombinowałem z siłą skręcenia (trochę lżej, trochę mocniej), a i tak szumią. Fabrycznie, nie miały luzów, skręcone za mocno też nie były, bo kręciły się gładko (1- max 2 obroty, ale nie szumiały. Sam smar był dość klejący. Może skoro łożysko szumi to i wydaje dziwne dźwięki przy obciążeniu. Gwinty i cała reszta wyczyszczona.

 

Postaram się może nagrać jakieś video i pokazać o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Temat jakich sporo odnośnie wyboru smaru do łożysk "rowerowych"

Ostatnio zabrałem się za serwis pedałów. Fabrycznie pracowały one bezszelestnie, bardzo płynnie jakby w środku znajdował się bardzo lepki smar.

Przy serwisie użyłem Lotos ŁT-43. 

 

Po złożeniu zaczęły inaczej pracować tak jakby smar nie był już tak lepki jak poprzedni, a efektem jest szum łożysk mimo że smaru nie jest mało. Coś mi cały czas strzela, ale nie jestem pewien czy to pedały i nie wiem czy właśnie to może mieć wpływ na powstawanie tych dźwięków.

 

Ktoś z was porównywał lepkość ŁT-43 do np smaru Shimano Grease lub Motorexa Bike Grease 2000?

ŁT-43  jest "smalcowaty" - jest nieco gęstszy lecz mniej lepki od motorexa.

Ja stosuje wszędzie gdzie uszczelnienie jest słabe lub jest go brak - mororexa ( nie wypłukuje się pod wpływem wody , nie wycieka pod wpływem temperatury i nie wciąga tyle śmiecia do łożysk  co łt.

Tak  na motorexe łożyska pracują ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...