Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Jaki hamulec zamiast wiekowego Hayesa HMX-1?


Rising

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie serdecznie, wykopałem z piwnicy moje stare enduro, zamierzam go odświeżyć z lekka i cieszyć się jazdą :)

 

Osprzęt jak widać, z przodu siedzi Hayes HFX-9, z tyłu mechaniczny HMX-1 - oba na tarczach 203mm. Ponieważ teraz ceny są dużo niższe niż lata temu (na kartonie po HFX-9 widnieje cena: 799zł) chciałem zakupić jakiś hydraulik na tył, który się sprawdzi przy agresywniejszej jeździe, szczególnie w dół ;) Nie jeździłem od 8 lat (...) więc za cholerę nie pamiętam czy miałem problemy z tymi hamplami. 9 z przodu zawsze była brzytwą, z tyłu jak to w mechaniku ciężko było i nadal jest o dobrą modulację ;)

 

Potrzebuję hydrauliczny hampel, który będzie współpracował z tarczą 203mm Hayesa, którą mam, lub ewentualnie w miarę tani/rozsądny hampel z inną tarczą. Zależy mi na tym aby dało się go obsługiwać jednym palcem. Wypadłem z obiegu, za moich czasów każdy jeździł na Hayesach lub Magurach, nieliczni mający kasę mieli Hope'y. Z internetowych opinii ciężko odróżnić ziarna od plew, dlatego zdaję się na Was i liczę na Waszą pomoc! Pozdrawiam!

post-200064-0-52857300-1472307390_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to zapytam trochę inaczej. Jak się ma skuteczność hamowania HFX-9 do powiedzmy takich Shimano XT? Bo jeśli XT przez to że są dużo nowsze będę skuteczniejsze, to wolę sobie wrzucić moją HFX-9 na tył (mam długi przewód) a kupić nowy hampel na przód w takim razie :P Ktoś może się jakkolwiek odnieść? Oczywiście mówię o skuteczności po wymianie klocków, płynu i odpowietrzeniu zakurzonej HFX-9 ;) Bo póki co to klamka jest gumowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tarczy 203 powinien być XT w 100% wystarczający na przodzie, ten rower ma już swoje lata i on na nie wiadomo co też nie pozwoli, to nie nowoczesne Enduro którym prawie każda trasę DH pokonasz dobrym tempem.

Obecne rower XC na więcej pozwolą w górach. ;)

 

Odpowietrz i przelej może pierw ten hamulec i zobacz czy on będzie w stanie działać normalnie bo może będziesz musiał kupić 2.
Bo jak on na przodzie się okaże że jest ok, to kupić na tył 396 i jeździć, w ten rower pchać nie wiadomo ile kasy też nie do końca się opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...