Skocz do zawartości

[Łańcuch] chrobotanie na najwyższym biegu


Cytrusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj sobie wyregulowałem przerzutkę w nowym napędzie cn-hg41 z łańcuchem cn hg53 tak żeby działały wszystkie biegi.

Przed wczoraj gdy założyłem nowe koło wraz z napędem pracowało wszystko idealnie cicho poza małym szczegółem przerzutka nie chciała mi przeskoczyć na najmniejszy bieg jedynkę z tyłu. Odpiąłem linkę pod regulowałem śrubkę L tylko i zaczął łańcuch wskakiwać na tę koronkę, tylko że jak z kolei wezmę na najwyższy bieg z tyłu 7 i z przodu na 3 to jak się wsłucham uważnie czuć i słychać takie chrobotanie, nie jest ono słyszalne w czasie jazdy ale gdy przyłożę ucho do koła gdy ten jest na stojaku serwisowym, to jednak słychać tą małą różnicę. I tu pytanie, czy to normalne? czy tak powinno być? Czy lepiej powrócić do poprzedniego ustawienia? przerzutka jest wyregulowana tak, że przerzuca idealnie wszystkie biegi. O dziwo jak wezmę na dwójkę z przodu to mniej chrobocze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy części są nowe kompletnie? Jak tak to tak, muszą się dotrzeć.

 

Jedynie korba jest używana to znaczy nie dawno ją wymieniałem przejechała 2500 km na niej, ale nie widać żeby były jakieś ślady wytarcia. A może teraz sobie tak myślę, że to może być przez plastikowe pedały chluboczące się? nie wymieniałem ich od nowości, przejechały 11 000 km

 

@grande1970 Nie rozumiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to te specyficzne wibracje na pedałach, to wynikają one z tego jak zbudowany jest napęd rowerowy (nie łożyskowany łańcuch, budowa bębenka w piaście- łożysko bardziej wewnątrz niż ostatnie koronki) jak przerzutka jest dobrze wyregulowana śrubami h/l to znaczy że nic z tym nie zrobisz.

ps. tego biegu tak czy siak się za często nie używa, a jeśli jeździsz na nim ciągle to popracuj nad kadencją.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o takie wibracje specyficzne na pedałach? Też mam ten problem, ta sama kaseta, dwa łańcuchy i na każdym ten sam objaw. Przerzutki wyregulowane idealnie. Nie wiem już gdzie leży wina i również się zastanawiam nad pedałami.

 

Tak te wibracje, tylko nie wiem od czego to bardziej zależy, czy od pedałów czy od najwyższego biegu, bo jak mam na mniejszym biegu z tyłu na 6 zębatce to ta wibracja jest znacznie mniejsza, pocieszające jest to że ten bieg używał bedę bardzo sporadycznie raz na jakiś czas i to z dobrej długiej stromej górki, albo i wcale bo 3 i 6 jest i tak jak dla mnie cieżko, a 2 i 7 nie występuje ten objaw. Z tego co pamiętam podobne wibracje miałem gdy kupiłem nowy rower dwa lata temu na wolnobiegu, czyli jednak to też napęd musi się dotrzeć...

 

@piciu256

 

No właśnie nie używam go prawie wcale, używam go tylko wtedy gdy jestem ciekawy jak się jedzie szybko z górki na takim przełożeniu i żeby sprawdzić czy nadal to warczy:) Ale i tak mnie to denerwuje że to warczy mimo że nie używam tego biegu to chciałbym znać przyczynę tego warczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być za krótki łańcuch. I do kasety np.: hg-41 raczej najlepiej łańcuch hg-41. Shimano stosuje te charakterystczne podcięcia na zębach, które nie zawsze są ze sobą kompatybilne. Istnieje ponoć jakiś plik pdf opisujący, które grupy shimano bardziej lub mniej się integrują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden łańcuch ma 114 ogniw, nie był skracany w ogóle tylko spięty spinką, drugi ma 112 ogniw, nie ma różnicy jeśli chodzi o ten problem, kurde kupować trzeci łańcuch trochę kiepsko, widzę tylko model łańcucha hg-40, miałem go już kiedyś jeszcze na wolnobiegu. Długo wytrzymał ale była z niego plastelina :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy również sprawdzić prawidłowe przykręcenie/ułożenie linki w miejscu połączenia z przerzutką. Dobrze jest jak linka jest dociskana podkładką o większej grubości z naciętym kanałkiem. Taki efekt też może dać nieprawidłowe skręcenie wszystkich tylnich zębatek względem wolnobiegu. Sprawdź manulnie czy ta najmniejsza lub któraś koronka inna nie kiwa się na boki, również założenie innego wkładu suportowego (przeznaczonego do innej wielkości ramy) rozkalibruje układ napędowy przesuwając nasze przednie 3/2 tarcze bardziej na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyszy691 dzięki za rady, kaseta jest dobra, koronki nie kiwają się na boki, przerzutkę dwa razy sprawdzali w serwisie i powiedzieli, że z nią jest wszystko ok. Zabawa z suportem to ciężko, nie mam niestety kluczy ani później umiejętności żeby to wszystko wyregulować gdybym włożył większy rozmiar :/ Niedługo i tak sezon się kończy, na początku następnego zainwestuje w klucze, nowy suport i korbę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległość mierzona od środka rury (np. podsiodłowej) do środka środkowej zębatki powinna wynosić 47,5÷50 mm w systemach Shimano z 3-ma tarczami z przodu.

Czyszczenie mechanizmu zapatkowego manetek przerzutek. Wykonywać co 6 m. Odkręć osłonę (w niektórych przyp. zdjąć linke). Za pomocą szczotki (może być od zębów) zanużyć w jakimś odtłuszczaczu i manipulujac dzwigniami dokładnie oczyść mechanizm zapatkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mój problem wygląda podobnie więc się dopisze do tego tematu.

 

Zakupiłem miesiąc temu NOWY rower mtb marki Kross model - level a4 2015 (link do specyfikacji) i, od samego początku przy korbie słychać tykanie.

Tykanie to jest bardziej wyrazne/rytmiczne im wyższe przełożenie, szybsza jazda i ZAZWYCZAJ POJAWIA SIĘ CYKLICZNIE CO PÓŁ OBROTU KORBOM.

Nie jest to "suport", pedały, sztyca pod siodłowa, kaseta, piasty.........bo gdy zdejmę łańcuch z korby i zaczynam pedałować na stojąco\siedząco to jest absolutna cisza. Dopiero gdy założę łańcuch to ten odgłos jak gdyby mielenia piasku pojawia się i, jak zaznaczyłem wcześniej powtarza się on co pewien czas, a dobiega z przodu a nie z tyłu.

 

Rozpinałem łańcuch i czyściłem w butelce z benzyna ekstrakcyjną, używam oleju Finish Line Dry, tykanie jednak pozostaje. Łańcuch jest dobry bo, sprawdzałem go przyrządem do mierzenia zużycia łańcucha. Sam mechanizm korbowy jak i tarcze są zamocowane sztywno i niema luzu na nich. Przejechałem rowerem 400km, więc to chyba wystarczająco na spasowanie się części......

 

Nie wiem czy to normalne, może ten łańcuch nie współpracuje najlepiej z korba, może gdybym zmienił środek smarujący to by pomogło....

Ktoś z was mógłby może coś dodać więcej w tej sprawie ?

 

Posiadane części:

ŁAŃCUCH Shimano CN-HG53

KORBY Shimano Acera FC-M371 44/32/22T

SUPORT SR Suntour

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...