Skocz do zawartości

[obrecz] oceiranie o hamulec tarczowy


nowy99

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł do mnie nowy Kross R6, wyregulowany to i zabrałem się za próbę montażu do auta. Niestety nie mam haka/ relingów i żadnych uchwytów rowerowych, musi rower iść na tył auta ze złożonymi siedzeniami tylnymi (sedan). No i wszystko byłoby fajnie, odkręciłem przednie koło i od razu zamontowałem je ponownie żeby jutro nie było niespodzianek...no i jest. Po złożeniu ociera mi o tarczę (delikatnie)...do tego nie wiem do jakiego momentu kręcić śrubę żeby potem tą "wajchę" docisnąć (mam zostawić trochę luzu na śrubie??)? Miałem nadzieję na proste złożenie/rozłożenie roweru ale jednak nie ma tak łatwo :)


OK problem rozwiązany - za mocno dokręciłem koło, po lżejszym dokręceniu już nie trze...

 

zbyt wcześnie obwieszczony sukces - nie trze jak rower prowadzę, ale przy jeździe lekko trze...help :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często po ściągnięciu koła trzeba ponownie wyregulować zaciski. Jeżeli masz hamulce hydrauliczne uważaj przy wkładaniu roweru ze ściągniętym kołem do bagażnika aby nie zacisnąć klamki, bo może się to skończyć dodatkowym odpowietrzaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamki nie wcisnąłem ..przynajmniej nie wydaje mi się. Hamulce to Avid DB1, patrzę w instrukcję, ale ponieważ robię przy rowerze z tarczami pierwszy raz wolę zapytać..Podejrzewam że je się jakoś reguluje bo nie sądzę że tak małe ocieranie to trzeba ściągać koło i znowu celować żeby dobrze było ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej poluzuj zacisk dwiema śrubami na które jest zamocowany. Następnie możesz wcisnąć klamkę regulowanego hamulca i dokręcić zacisk - powinno być dobrze. Jeżeli nie będzie dobrze to musisz dokładniej wyregulować pozycję zacisku, trochę więcej czasu to zajmie ale efekt będzie zadowalający. Oczywiście wszystko to robisz przy założonym kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po regulacji jest o wieeeeele lepiej, ale jednak podczas jazdy jeszcze jest leciutkie, ale jednak jest tarcie. Nie wiem może było tak od początku, bo nie jeździłem na nim przed demontażem koła.

 

Robiłem wg tej instrukcji

 

Jest OK, ale jednak chciałbym mieć perfect ;) czyli trzeba po prostu popróbować kilkukrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy regulacji w rowerze żony pomagam sobie dwoma zaciśniętymi szczelinomierzami na tarczy (regulacja z zaciśniętą klamką). Wychodzi perfect w 95% za pierwszym razem. Trzeba jednak delikatnie wtedy rozepchać tłoczki. Może być również za dużo płynu w układzie, i będziesz musiał również delikatnie klocki rozepchać wypychając kropelkę lub dwie przez klamkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pojechałem trochę poszaleć :) oczywiście po wyciągnięciu roweru i złożeniu tarcza ocierała o element ścierny, regulacja (2 śruby i zacisk) coś tam dała, ale dopiero lekkie poluzowanie elementu ściennego (płaskim kluczem) i potem regulacja śrubami dała porządny efekt. Teraz mam nadzieję że ten efekt się utrzyma :)

Jednak mam teraz inny problem :) Jako że cóż...rower jest szybki daje radość z jazdy, może zbyt :P Przy zjeździe na zakręcie wypadłem z trasy (najwyższe biegi, spora prędkość i niestety skoszony zewnętrzny łuk). Aby nie uderzyć prosto w drzewo poleciałem w krzaki :P Po tym zderzeniu wygląda na to że teraz tylne hamulce ocierają o koło :) Poluzowałem tam te 2 śruby i jest lepiej, ale czy jeżeli okaże się że trzeba ściągnąć tylne koło w celu regulacji elementu ściernego jest z tym jakiś problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo ściągasz jak przód tylko łańcuch zrzucasz na najmniejszą zębatkę aby łatwiej było "wypiąć" koło.

Za lekko zaciśnięte koło przy zabawie w terenie nie jest dobre bo lekko koło ucieknie, zablokuje ci hamulec i lecisz szybciej niż rower zjeżdżał:)

Po tym lekkim wypadku zakręć kołem i zobacz czy się nie scentrowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkozamykacz, szczególnie jak jeździsz dość szybko- trzeba zaciskach dość mocno, ja robię to tak że na otwartym do połowy dokręcam sróbkę, a kiedy już nie ma luzu to odkręcam ją o pół obrotu i zaciskam szybkozamykacz, dzięki temu za każdym razem mam tak samo i nie muszę regulować hamulca ;)

Jeśli za słabo dociśniesz to połączenie widelec/rama- koło jest mniej sztywne przez co może tarcza opierać na zakrętach. Warto też pomyśleć o tym jak ustawić szybkozamykacz, w ekstremalnym przypadku może ci się koło doczepić na zjeździe ;)

(mi tak się stało miesiąc temu na zjeździe z tylnym kołem, nagle słyszę że coś mi tam stuka, patrze- zamykacz odpięty ;) nadal nie wiem jak to się stało, może jakiś patyk- od teraz chowam go jakby za mocowanie koła)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ piciu256 doświadczyłem tego efektu ze zbyt luźno dokręconym kołem i tarciu na zakrętach, skorygowałem to na trasie :)

@Marcin86 dzięki za hint z  przerzutką, koło zdjąłem, luz na elementach ściernych był ok, dokręciłem z powrotem, wyregulowałem hamulec 2 śrubami i jest OK (przynajmniej test "na sucho w piwnicy", jeszcze na nim nie jechałem, ale wcześniej już na sucho piszczał)

 

Trochę mnie martwi "kruchość" tego rozwiązania z tarczami, specjalnie chciałem rower na trochę lepszym osprzęcie aby się nie bawić takimi rzeczami...chyba że to obecnie norma? W droższych rowerach tak samo trzeba podstawy regulacji opanować?

 

Ciekawią mnie jeszcze 2 elementy chyba regulacyjne w hamulcach, zaznaczyłem je na zdjęciu . To są elementy do jakieś regulacji czy lepiej zostawić je w spokoju?

hamulce.jpg

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sztywna oś z szybkozamykaczami fajna sprawa, dla mnie nowość bo ja ostatni rower kupowałem gdzieś w połowie lat 90tych (od 10 lat leżał już w piwnicy)

Dzisiaj jeszcze przed jazdą pokręciłem trochę tylnym kołem i mimo że nie  ocierało, tarcza nie do końca na środku - przy hamowaniu był lekki pisk. Ustawiłem ją po poluzowaniu śrub "na oko" aby była równo do obu el sciernych i wtedy zacisk hamulca i dokręcenie śrub - wydaje się że jest perfect. Jednak trzeba trochę pomóc rej regulacji z klamką i śrubami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...