Skocz do zawartości

[evado 1.0] - modernizacja napędu


steve_728

Rekomendowane odpowiedzi

witam. kupilem niedawno evado 1.0 . napęd to przazutka przod Shimano Tourney FD-TX51, tył Shimano Altus RD-M310, wolnobieg Shimano Tourney MF-TZ21 14-28T, korba SR Suntour XCC 48/38/28T łańcuch YBN S50 i manetki z klamkami Shimano Tourney ST-EF41 3x7-biegów. zależy mi zeby skonfigurowac najlepsza opcje najlepiej bez wymiany wolnobiegu lub w pozniejszym czasie np po nastepnym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zależy mi zeby skonfigurowac najlepsza opcje najlepiej bez wymiany wolnobiegu lub w pozniejszym czasie np po nastepnym sezonie.

Najlepszą do czego? Pod prędkość to tylko wymiana na kasetę. Jak chcesz większej precyzji to możesz wsadzić tylną zmieniarkę pod 9 s  , tylko bez dobrych manetek to będzie kupa , także manetki dochodzą a najwięcej dostaniesz pod 3x8 Alivio a pod 3x9 nie ustawisz tego na napęd x7.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

do kasety musialbym wymienic piastę. a jaka piastę, kasetę i tylna przerzutkę  polecacie??

Jaki budżet na koło ?

 

 

 

i na jaka ilosc??

Proponuję 9 s , ładnie rozłożone przełożenia i przy dobrej regulacji śmiga fajnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ciężko , osprzęt pod 9 s już swoje kosztuje. 

 

Przerzutka może zostać ta , którą masz i też powinna obsłużyć całą kasetę 8 s , tylko mając manetki pod 7 s musisz i tak zrezygnować z jednego biegu. Napęd 8 s też nie jest zły i można go upgradować na spokojnie. Jaka jest Twoja waga i styl jazdy? Dobre koło może pochłonąć jakoś 200 zł , potem założysz sobie kasetę 8 s i później można przejść na 9 jak zajedziesz napęd albo coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry.

 

 

kupilem niedawno evado 1.0

Więc zajedź ten sprzęt. A jak będziesz go zajeżdżać to koniecznie z licznikiem by sprawdzić jak szybko jeździsz i jak długo utrzymujesz takie tempo. A to dlatego, że maksymalną prędkość jaką osiągniesz to trochę ponad 40 przy kadencji 90.

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH

 

Przy okazji dowiesz się jak i gdzie chcesz jeździć. Jeśli tylko asfalt to wrzuć opony 700x25 (to tylko przykład), skręć sprężynę na maksa - jak masz blokadę to zablokuj i heja. Koszt 60-80 pln. A do przyszłego roku dozbierasz więcej funduszy na modernizację. I w zależności od tego ile nazbierasz to cosik tam kupisz. Osobiście w napędzie 8-9rz stawiałbym na Srama. Mniej problemów z regulacją i lubię obrotowe manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry.

Więc zajedź ten sprzęt. A jak będziesz go zajeżdżać to koniecznie z licznikiem by sprawdzić jak szybko jeździsz i jak długo utrzymujesz takie tempo. A to dlatego, że maksymalną prędkość jaką osiągniesz to trochę ponad 40 przy kadencji 90.

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH

 

Przy okazji dowiesz się jak i gdzie chcesz jeździć. Jeśli tylko asfalt to wrzuć opony 700x25 (to tylko przykład), skręć sprężynę na maksa - jak masz blokadę to zablokuj i heja. Koszt 60-80 pln. A do przyszłego roku dozbierasz więcej funduszy na modernizację. I w zależności od tego ile nazbierasz to cosik tam kupisz. Osobiście w napędzie 8-9rz stawiałbym na Srama. Mniej problemów z regulacją i lubię obrotowe manetki.

To jaką kadencję ja miałem że dobiłem do 50 km/h przy przełożeniu 42/14 [emoji14]

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jaką kadencję ja miałem że dobiłem do 50 km/h przy przełożeniu 42/14

120. Na stronie, którą podałem jest odpowiedni suwak, można też zmienić rozmiar opony ale to pewnie już wiesz.

 

Ja nie raz miałem 50 przy kadencji 0. Wystarczy dobra górka. Jeśli w jeżdżeniu chodziłoby tylko o dobicie do takich prędkości przy takiej kadencji to przynajmniej połowa z tego forum kwalifikowałaby się do TdF. Nie raz i nie dwa było tu wspominane o odpowiedniej kadencji by nie zajechać kolan. Ale też odpowiednie przełożenie trzeba ukręcić i to nie przez chwilę bo co z tego, że przez piętnaście sekund wyciągniesz te "marne" 50 km/h jak do domu zostało jeszcze 10km a burza goni, jest ważny mecz lub wściekła żona czeka z obiadem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry.

 

 

Więc zajedź ten sprzęt. A jak będziesz go zajeżdżać to koniecznie z licznikiem by sprawdzić jak szybko jeździsz i jak długo utrzymujesz takie tempo. A to dlatego, że maksymalną prędkość jaką osiągniesz to trochę ponad 40 przy kadencji 90.

http://www.ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2230&TF=90&SL=2.6&UN=KMH

 

Przy okazji dowiesz się jak i gdzie chcesz jeździć. Jeśli tylko asfalt to wrzuć opony 700x25 (to tylko przykład), skręć sprężynę na maksa - jak masz blokadę to zablokuj i heja. Koszt 60-80 pln. A do przyszłego roku dozbierasz więcej funduszy na modernizację. I w zależności od tego ile nazbierasz to cosik tam kupisz. Osobiście w napędzie 8-9rz stawiałbym na Srama. Mniej problemów z regulacją i lubię obrotowe manetki.

takie opony to mocno drogie jedna okolo 8 dyszek.a 700x23 tez da rade nie bedzie cienko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...