Skocz do zawartości

[napęd] wymiana wolnobiegu na jednorzędowy w rowerze miejskim


Golu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 4 lata temu zwiozłem z Holandii stary rower Raleigh. Jako, że napęd jest już zużyty (obecnie jest z przodu 3 z tyłu 7 wolnobieg), pomyślałem że by z tyłu wymienić wolnobieg na jednorzędowy (są takie?), z przodu zamontować jakąś lekką korbę 3 rzędową (Deore?) i dzięki temu byłby napęd 3x1 i rower straciłby trochę na wadze. Czy takie rozwiązanie ma sens ?

Cele które chce osiągnąć:

- zmniejszenie liczby przerzutek, ponieważ osoba która na nim jeździ w ogóle ich nie zmienia,

- zmniejszenie wagi roweru ( nie wiem czy w ogóle jest to osiągalne przy takiej zmianie).

 

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie ma sensu. Przy takiej opcji z tyłu i tak jakiś napinacz, przerzutka musi zostać. Lepiej zrobisz, jeśli w celu ograniczenia ilości przełożeń założysz na korbę jeden blat. Wtedy masz tyle przełożeń, ile z tyłu koronek. Na zysk wagowy w rowerze miejskim szkoda patrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętasz jak jeździłeś na dziecięcych rowerach?

 

Jedorzędowe to oczywiście wiem, że są, ale takie pomiędzy 1, a 5 jakoś nigdy mi się przez ręce nie przewinęły. Co do mojego dziecięcego roweru to akurat wolnobiegu nie miał tylko ostre koło (przy kołach 16')  :sweat: Moja Mama zawsze twierdziła, że nie możemy nim nigdzie daleko jeździć, bo hamulców nie ma, a tymczasem z siostrą zdzieraliśmy tylną oponę aż do oplotu :sorcerer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz już rozumiem.

W takim razie zmieniłbym na korbę jednorzędową, a z tyłu zostawił 7 i była by tylko tylna przerzutka. Planuję zakupić coś takiego:

Mechanizm korbowy Alamo 38T 170mm

Przerzutka tylna Altus RD-M310 (jeszcze nie wiem czy hak czy śruba - rozpoznam to "na oko" ? )

Wolnobieg MF-TZ21 14-28z

 

Może jakieś inne propozycje ? Zaznaczam, że nie chodzi mi o jakieś duże inwestycje, raczej o to, że by wszystko sprawnie chodziło i że by lekko zmieniało się przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu poszukałbym jakiejś lekko używanej korby trekkingowej od Shimano. Czasem można znaleźć świetny sprzęt za śmieszne pieniądze. Niedawno za 100zł kupiłem cały napęd w niezłym stanie.

 

Przerzutki na hak i na śrubę to jedynie poziom Tourney. Wyżej wszystko ma swoją śrubę i mocuję się to do haka w ramie. Zresztą to najmniejszy problem, gdyż są i uniwersalne haki do ram ich pozbawionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie jest łatwo z tym allegro. Nie do końca się znam i niechciałbym jakoś przestrzelić z zakupem, szczególnie że opisy produktów często nie są dla laików.

Waham się jeszcze, czy w tym wszystkim nielepiej i najtaniej nie byłoby przerobić roweru na singlespeed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Waham się jeszcze, czy w tym wszystkim nie najlepiej i najtaniej nie byłoby przerobić roweru na singlespeed.

To jest najprostsze i najbardziej niezawodne rozwiązanie :) Pytanie tylko jakie haki ma rama - jeśli skośne (popularne w starych rowerach) to idealnie bo robisz napęd bez napinacza. Jeśli pionowe trzeba będzie zastosować napinacz (który i tak jest wg mnie lepszy od przerzutki). Potem pozostaje Ci dobrać linię łańcucha - jeśli zastosujesz wolnobieg jednorzędowy będziesz musiał kombinować z długością suportu, korbą i ułożeniem zębatki na niej żeby łańcuch nie spadał.

 

Jest jeszcze opcja piasty wielobiegowej - sporo z wymienionych wyżej rzeczy też trzeba założyć ale zyskuje się jakieś (najlepiej 3) przełożenia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...