Skocz do zawartości

[Koła] DT X1900 Spline i opony Continental RaceSport - ciśnienie


clip7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takowe koła w 29 calowym sztywniaku. Opony Continental Race Sport 2,2 , z tyłu X-King a z przodu Mountain King II. Zalałem mlekiem Stans NoTubes i śmigałem. Koła trzymają dobrze powietrze i rzadko dopompowuje. Problem pojawia się na zawodach/trasach XC. Miałem już 2 razy problem z przednim kołem. Ważę 72kg. Za pierwszym razem miałem ciśnienie przód/tył 1,5/1,8 i na którymś zjeździe po małym skoku zeszło powietrze z przodu, opona zeszła z felgi, wyskoczyła z rowka. Innym razem ciśnienie 1,6/1,8 i na zjeździe, na wyprofilowanym zakręcie jakby przednia opona się podwinęła i upuściła trochę powietrza razem z mlekiem przy rancie felgi. Na szczęście dopompowałem. 

Przeszedłem na tublesa ze względu na możliwość niskich ciśnień a tu lipa. To chyba nie są za niskie ciśnienia. Teraz z obawy jeżdżę na 1,8/2,0 ale takie ciśnienie miałem prawie na zwykłych dętkach.

Więc albo te obręcze (20mm wewnętrznie) są do bani, albo te opony nie nadają się zbytnio do bezdętki? Może moja technika jazdy ma na to wpływ? Zaczynam się zastanawiać nad obręczami 25mm wewnętrznie.

Czy ktoś miał podobne przypadki na tych oponach/kołach?

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ... jak masz oponę która nie jest tubeless ready to za specjalnie nie ma się co dziwić ze potrafi się podwinąć i ześliznąć przy 1,5 atm z obręczy.

Wersja opon Race Sport od Continentala to raczej wag papierowa i ja osobiście na tym latam z dętką i nawet nie odważyłem się myśleć o mleku

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina opon, tylko kół, a dokładnie obręczy. Jeśli obręcz nie ma rantu/progu, który będzie przytrzymywał stopkę opony (a obręcze DT go nie mają), przy niższym ciśnieniu na zakręcie opona może spaść. Jestem w podobnej sytuacji, wkopałem się w obręcze DT i do dziś żałuję, że nie kupiłem systemowych kół Shimano. Miałem XT 26" i były to maksymalnie bezproblemowe koła, do dziś są. Teoretycznie można wymienić obręcze, ale mam piasty DT 350 Spline, a więc na 28 otworów, co zawęża wybór, inaczej dawno już założyłbym WTB KOM i25.

Z kół XT nie było możliwe zdjęcie opony palcami przy ciśnieniu 1bar, nielekko schodziła nawet zupełnie bez powietrza tymczasem z obręczy DT bez większych problemów można przy ciśnieniu 1,5bar odsunąć oponę tak, żeby zeszło powietrze.... Wystarczy mocno nacisnąć bok opony i psyyyk!

 

Na typowej obręczy UST jaka jest w kołach XT udało mi się uzyskać bezproblemowe wskoczenie na rant każdej opony, jaką miałem w piwnicy, nawet drutowej, za pomocą zwykłej pompki stacjonarnej. Trzymały ciśnienie bez mleczka, choć niektóre krótko (15min do pół godziny).

 

Zgadzam się, że opony Continental X-King Race Sport to waga papierowa, ale drugi sezon (co prawda tylko na zawodach) jeżdżę na tych oponach, na mleku i dopiero przedwczoraj rozciąłem paskudnie bok opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz za obręcz w swoich kołach ale z moich informacji wynika ze set X1900 autora wątku są Tubeless Ready ...

Z tego wychodzi ze w tym całym systemie to opony kolega ma niekompatybilne.

Dlatego nie zrzucałbym jednoznacznie winy na obręcz, tym bardziej że kilkukrotnie słyszałem o problemach z wersja Race Sport na mleku. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego, że są Tubeless Ready... One wszystkie są Tubeless Ready, co nie znaczy, że są UST. Udało mi się znaleźć tylko jeden model obręczy DT, który ma rant podtrzymujący stopkę opony, jest to FR 570, obręcz do downhillu...

Oczywiście kompatybilność opona/obręcz ma znaczenie, ale profil obręczy typowy dla UST zdecydowanie poprawia trzymanie każdej opony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty piszesz, wszystkie nowe DT mają rant, i są w pełni zgodne z systemem tubeless, w tym przypadku winą jest opona która wyskakuje z rantu, pasowanie jest "zbyt luźne".

 

Ja mam obręcze DT XM401, opony TR, pompowane do 1.3/1.5 bar i nie ma opcji aby wyskoczyły z rantu, nawet po spuszczeniu powietrza trzeba użyć trochę siły aby z niego zeszły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT M442 tak samo ma i oponę mega dobrze trzyma, jak już wskoczy, to od tak o z tego ranta nie wyjdzie, trzeba użyć siły i to w cale nie takiej małej żeby oponę potem z tego ranta ściągnąć nawet po spuszczeniu powietrza.

 

Obrecze DT nie są UST, bo UST to patent Mavic'a i żeby tak "nazwać" obręcz trzeba za to zapłacić, a w UST nie chodzi głownie o rant, tylko że obręcz nie wymaga uszczelnienia taśmą, nyple są wkręcane od zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dziś porównywałem te opony z oponą schwalbe tubles ready. W oponie continental rant jest miękki i można go spokojnie i lekko zginać palcami. W oponie TR rant jest grubszy i dużo sztywniejszy. Nie da go się już tak lekko zgiąć. Nawet ciężej się ją zakłada i ściąga z obręczy.

 

Na razie założyłem zwykłe dętki ale pojawił się kolejny problem. Przednia opona zrobiła się strasznie krzywa, ma grube bicie. Raczej nie jest to wina tego, że opona nie wskoczyła na miejsce bo już po założeniu na obręcz opony, bez pompowania widać, jak w niektórych miejscach jest mocno przechylona na jedną a w innych na drugą stronę. Po napompowaniu na początku byłem przekonany, że felga ma bicie ale jest idealnie prosta. Wcześniej, po wylaniu mleczka czyściłem opony ściereczką do naczyń i ludwikiem. Kiedy czyściłem ranty opon to pod pacami czułem jak przesuwa się opona po nitce kevlarowej. W jednej ręce trzymałem rant a drugą ręką trzymałem ściśniętą ściereczkę na rancie i ciągnąłem w jedną stronę, żeby ściągnąć zaschnięte mleko. Widać było jak opona marszczy się na tejże nitce kevlarowej. Niby ją ponaciągałem tak,żeby było równo ale jest problem. Dziwne jest to, że myłem obie opony a tylna jest idealna. Może rzeczywiście po nałożeniu opony dam na ranty trochę wody z ludwikiem i mocno napompuję. Dziwne, że mam problem tylko z jednym kołem przednim a tył ok. Czy po przez takie mycie i tarcie ściereczką po rancie, opona mogła się skrzywić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zgrało się tu kilka czynników - wąskie obręcze + szmaciane opony, co przy niskim ciśnieniu dało taki efekt a nie inny...

Sprawdź jeszcze czy nie masz jakichś wgnieceń na rantach obręczy. Mi przez takie uszkodzenie opona dosłownie jeździła po obręczy i gubiła mleko, bo przy niskim ciśnieniu brzeg opony w tym miejscu dobrze nie przylegał i co chwila się to rozszczelniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w rowerze obie opony conti xking zalane mlekiem(te z plastrem miodu na bokach mozna zalewac, reszty nie mozna) kola proste, centrowane, opony myte kilka razy tez mam bicia. Wychodzi na to ze to norma. W ogole jesli masz racesport to one mogly sie uszkodzic wewnatrz jesli jezdziles na mleku to porobily sie jajka czy gule jak w piłce lub oponie samochodowej ktora przywali w jakieś krawężniki

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie opony są RaceSport. Z tyłu ostatnio mi zeszło powietrze i chwile jechałem na totalnym kapciu po asfalcie i mimo to jest idealnie prosta. A przednia krzywa.

Dziś jeszcze raz się z nią bawiłem. Ewidentnie coś jest z tym przesuwaniem gumy na krawędzi. Przykładowo opona jest przechylona w danym miejscu w lewo. Zaznaczam kredą i ściągam ją a potem z tej strony, w tym miejscu ściskam dwoma palcami lewą i prawą ręką krawędź i ciągnę gumę od tego miejsca na boki. Widzę jak z boku opony przesuwa się na boki sama guma na kevlarze i po bokach tam gdzie ciągnąłem, widać sfałdowania. Po założeniu na obręcz w tym miejscu opona jest już dużo mnie odkształcona albo przegięta w drugą stronę. Tym sposobem próbowałem ją wycentrować. Jest trochę lepiej ale w porównaniu z tyłem brakuje jeszcze dużo.

Zastanawiam się nad wpływem na jazdę, trakcję, przyczepność. Czy to będzie odczuwalne? Zostały ostatnie dwa wyścigi w tym roku i szkoda mi teraz wydawać kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...