Skocz do zawartości

[2000-3000zł.] Budowa roweru pod budowę elektryka


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

przyznam szczerze, że zarejestrowałem się tutaj by prosić Was o porady - tak, będzie ich mam nadzieję więcej niż jedna.

Od początku sezonu miałem przyjemność jeździć rowerem elektrycznym własnej budowy (silnik 1500W, bateria 48V, 21A, zasięg 120km. prędkość max. 65km/h). Pomijając wszystkie kwestie czy warto mieć elektryk i że jestem niepoważny i w ogóle na stos że zabijam przyjemność jazdy rowerem chciałbym zadać kilka ważnych dla mnie pytań. Rower jakim jeździłem (markę pominę) to rama 21", koła 29".

Był to rower który zrobiłem na próbę i widzę, że potrzebuję czegoś innego - nie jest dla mnie wygodny. Teraz chciałbym zbudować rower stricte pod siebie. Czyli:

 

mam 180cm, wzrostu

ważę ok. 85kg.

będę jeździć daleko - 100km. minimum. na jedną trasę.

ważny jest dla mnie komfort podróżowania przy takich przebiegach-ramiona, siedzisko,kręgosłup - tu nie może być kompromisu

90% szosa (nie zawsze jednak pierwszej jakości), czasem las i w miarę ubita droga

rama musi mieć duży trójkąt by weszło tam dużo akumulatorów a jednocześnie była na mój wzrost odpowiednia

koła z tego co czytałem teraz popularne to 27,5"?

rower będzie uzyskiwał duże prędkości - 60km/h na prostej i musi się skutecznie zatrzymywać-tarcze? nie mam dobrych wspomnień - V-brake były lepsze no i szybciej można je wymienić

 

No i pytania:

 

jaka rama-rozmiar, firma,przykłady

jaki rozmiar kół

jakie siodłeko

jaki amortyzator na przód (tył też potrzebny? wskazany?)

jakie hamulce

jakie opony-wzór, firma, szerokość ( mają mieć mały opór toczenia)

jaka kierownica - będzie na niej sporo elementów-przerzutki, GPS, lampa, display baterii, manetka, tempomat, dzwonek, licznik

jakie gripy (tak to się chyba nazywa) uchwyty na kierownicę, muszą dobrze leżeć w dłoni i nie powodować mrowienia dłoni po 50km :)

 

 

Chciałbym aby cały rower zmieścił się w założonym budżecie - jeśli będzie coś naprawdę mega mogę budżet lekko nagiąć. Budowa elektryki pochłonie dwa razy tyle ile sam rower, więc każdy grosz się liczy.

 

Wiem, że dużo tego ale projekt jest ciekawy i wierzę, że pomożecie i stworzę rower "idealny" :)

 

Dziękuję za wszystkie wpisy i informacje.

 

Jeśli ktoś będzie chętny mogę wstawić fotki obecnego elektryka.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

koła z tego co czytałem teraz popularne to 27,5"? rower będzie uzyskiwał duże prędkości - 60km/h na prostej i musi się skutecznie zatrzymywać-tarcze? nie mam dobrych wspomnień - V-brake były lepsze no i szybciej można je wymienić

To chcesz popularne czy szybkie? Do takiego roweru tylko 28" z szerszymi oponami typu slick.

 

Podawania przewagi obręczówek nad tarczami wolałbym nie komentować bo straszne bzdury wypisujesz. Co można szybciej wymienić w v-brake? Z klockami na pewno jest więcej zabawy i ustawiania, wymiana zużytej obręczy - wiąże się z wymianą koła. Do tego dodajmy kiepskie hamowanie po deszczu czy wręcz znikanie klocków i obręczy przy hamowaniu z dużych prędkości.

 

Tylko tarczówki, i to najlepiej hydrauliczne.  

 

Co do reszty:

- siodełko i chwyty musisz dobrać indywidualnie tak żeby były wygodne

- kierownica najlepiej jakaś gięta, na szosę im węższa tym lepiej ale to już kwestia indywidualnego dobrania tak żebyś wszystko zmieścił

- opony Schwalbe Marathon Plus, bieżnik z tych bardziej szosowych, szerokość 42C

- niestety nie podejmę się doradzenia hamulców widząc jeden z ostatnich tematów dotyczących hydraulików Shimano, ale szedłbym w hydrauliczne

- z amortyzatora całkowicie bym zrezygnował, skoro ma to być rower na szosę to szkoda dodatkowo obciążać przód, poszedłbym w sztywny ale raczej do MTB żeby był odpowiednio sztywny bo jak podejrzewam napęd elektryczny będzie w przedniej piaście 

- rama - stalowa, ale tutaj budżet odgrywa znaczącą rolę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że dopiero w górnych widełkach Twojego budżetu kupisz rower który sobą coś reprezentuje, a gdzie reszta wydatków?

Piszesz ze kupię rower-czyli nie powinienem składać tylko kupić gotowiec w tych pieniądzach bo składanie wyjdzie drożej?

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

 

 

To chcesz popularne czy szybkie? Do takiego roweru tylko 28" z szerszymi oponami typu slick.

 

Podawania przewagi obręczówek nad tarczami wolałbym nie komentować bo straszne bzdury wypisujesz. Co można szybciej wymienić w v-brake? Z klockami na pewno jest więcej zabawy i ustawiania, wymiana zużytej obręczy - wiąże się z wymianą koła. Do tego dodajmy kiepskie hamowanie po deszczu czy wręcz znikanie klocków i obręczy przy hamowaniu z dużych prędkości.

 

Tylko tarczówki, i to najlepiej hydrauliczne.

 

Co do reszty:

- siodełko i chwyty musisz dobrać indywidualnie tak żeby były wygodne

- kierownica najlepiej jakaś gięta, na szosę im węższa tym lepiej ale to już kwestia indywidualnego dobrania tak żebyś wszystko zmieścił

- opony Schwalbe Marathon Plus, bieżnik z tych bardziej szosowych, szerokość 42C

- niestety nie podejmę się doradzenia hamulców widząc jeden z ostatnich tematów dotyczących hydraulików Shimano, ale szedłbym w hydrauliczne

- z amortyzatora całkowicie bym zrezygnował, skoro ma to być rower na szosę to szkoda dodatkowo obciążać przód, poszedłbym w sztywny ale raczej do MTB żeby był odpowiednio sztywny bo jak podejrzewam napęd elektryczny będzie w przedniej piaście

- rama - stalowa, ale tutaj budżet odgrywa znaczącą rolę

Dzięki za odpowiedź.

 

Chce koła i opony szybkie.

Ok,czyli założę hydrauliczne. Czemu piszesz ze nie podejmiesz się tematu doradzenia hamulców?

Siodełko i chwyty-podpowiesz jakieś firmy?

Napęd elektryczny będzie w tylnym kole gdyż jest zbyt duży moment na przód i ciągle rwal bym kapcia. To ma 1500W.

Co do amortyzatora to jak pisałem często duża prędkość i ulice średniej jakości-byłoby bezpieczniej nawet mieć tą amortyzację. Polecisz jakieś firmy?

Rama stalowa a nie aluminium?

Toć to będzie ciężkie już bez elektryki. Jakie firmy ram? Jakie wielkości? 20cali?

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taka jest prawda, że składając samemu wyjdzie Ci to drożej, nie raz już przeliczałem i za chiny się to nie kalkuluje. Jest tylko jedna przewaga- wszystko wybierasz pod siebie. Jak kupisz gotowca to istnieje bardzo duża szansa że zaraz wymienisz "rurki" na lżejsze itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taka jest prawda, że składając samemu wyjdzie Ci to drożej, nie raz już przeliczałem i za chiny się to nie kalkuluje. Jest tylko jedna przewaga- wszystko wybierasz pod siebie. Jak kupisz gotowca to istnieje bardzo duża szansa że zaraz wymienisz "rurki" na lżejsze itd

Wrzucisz jakieś propozycje rowerów w zakresie jak pisałem i pod budowę elektryki?

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam bladego pojęcia jak to ma wyglądać, czy chcesz MTB czy Trekking, a może Cross? Gdzie mają być te akumulatory itd?

 

Nie zrażaj się, ale trochę tak jak ja zabrałbym się za budowę samochodu wyścigowego- kierowcą jestem dobrym, jeździć szybko umiem, ale nie mam pojęcia jak to cholerstwo złożyć żeby działało. Wydaje mi się że Twoja sytuacja jest podobna.

 

Masz jakiś plan ogólnie?

 

Ja bym w amor jednak zainwestował, prędkości które podasz to już nie przelewki. Problem jest natomiast taki, że potrzebujesz całkiem dobry sprzęt, tani amor ( coś pokroju XCR, fajny amor w małych pieniądzach ale do amatorskiego XC) nie wytrzyma raczej takich prędkości ( a właściwie to hamowania z takich prędkości), na sztywnym widelcu natomiast może być niebezpiecznie. A dobry amor to już niezły wydatek.

 

Hamulce to tylko i wyłącznie tarcze, hydrauliczne.

 

Musisz jeszcze raz chyba przemyśleć koncepcję, bo widzę że może w pewnym momencie stać się to niebezpieczne, nie wiem jak często będziesz jechał te 60 km/h ale to już nie są żarty wtedy, rower to nie samochód czy motocykl. No i pamiętaj, nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@chris2611, w kwestii hamulców zerknij tutaj http://www.forumrowerowe.org/topic/205714-koncern-shimano-what-youre-doin-shimano-shtaaaap/

Jeśli miałbym jakieś doradzić brałbym Deore/SLX ale to że moje póki co działają nie znaczy że tak będzie dalej. Także moje jakieś Tektro mają sens. 

 

Co do widelca to jeśli faktycznie chcesz amortyzowany na pewno odpada niska półka więc Suntour NRX/RS Paragon. Użytkownic @ACTIVIA powinien Ci pomóc coś znaleźć. 

 

W kwestii siodełka sporo osób poleca WTB, ja też się na nie przesiadłem i jestem baaaardzo zadowolony. Jest wygodne. A chwyty mogą być piankowe Setlaz/Accent. 

 

Rama stalowa wcale nie waży więcej niż aluminiowa, to bzdurny stereotyp który nijak ma się do rzeczywistości, za to na pewno byłaby bardziej trwała. Ale jak planujesz amortyzator to i aluminiowa się nada a pozwoli Ci zaoszczędzić parę stówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MikeSkywalker

 

No i wsiąkłem. Okazuje się że wszędzie klops albo mega drogo.

 

Ok. To już najprawdopodobniej wiem, że będę kupować cały rower a nie składać samemu. Nie znam się na tyle by dobrać wszystko do kompletu by zagrało jak powinno.

 

I już coś wiem. Będę kupował rower w całości. Parametry zostają jak wcześniej - czyli pod budowę elektryka (zdjęcia załączyłem we wcześniejszych postach), ma być komfortowy ( na długie jazdy) i mieć możliwość ewentualnej zmiany konfiguracji - czyli wymiany np. widelca, kierownicy, siodełka itp. Nie jestem zawodowcem jak wielu z Was i moje wyjazdy ograniczają się do jazdy po szosach i czasem w bardzo lekki teren, więc nie potrzebuję extremalnie wytrzymałej maszyny.

Za wszelkie propozycje rowerów będę niezmiernie wdzięczny. Gdy będę już miał kilka maszyn na oku, pojadę do Gdyni, Gdańska i po przymierzam się do tych rowerków i coś wybiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie jestem zawodowcem jak wielu z Was i moje wyjazdy ograniczają się do jazdy po szosach i czasem w bardzo lekki teren, więc nie potrzebuję extremalnie wytrzymałej maszyny.

Nie do końca tak jest.  Pomijam już fakt że tylko nieliczni z nas są zawodowcami ale nie tylko oni potrzebują wytrzymałego sprzętu. Twój sprzęt będzie obciążony akumulatorami, osprzętem no i będzie rozwijał znaczne prędkości - więc nawet jak będzie jeżdżony tylko po szosie/lekkim terenie nie może być byle jaki. 

 

Ale jak chcesz coś gotowego to rozglądałbym się za jakimś crossem/trekkingiem z dobrym amortyzatorem, kołami i tarczówkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MikeSkywalker

 

Karol, podeślij kilka linków do rowerów które uważałbyś za sensowne do moich działań. Bo ja kompletnie nie wiem nawet w czym szukać... Zawsze lubiłem jeździć na TREK-u i było to przyjemne. A może warto pomyśleć o Giant lub Kross? Nie jestem na bieżąco z tymi rowerami. Nie wiem co obecnie ma dobry osprzęt i nie kosztuje 15 000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek jest relatywnie drogi. Giant trochę mniej, Kross najtańszy. I po prostu musisz szukać jakiegoś crossa a przynajmniej ja po tym co napisałeś wybrałbym taką bazę. Wiem że całkiem nieźle cenowo wypadał jeszcze Cube. 

 

http://allegro.pl/cube-cross-2016-warszawa-i6417464062.html

http://allegro.pl/kross-evado-6-0-czarny-xl-nowy-wysylka-gratis-i6413492714.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MikeSkywalker

 

Dzięki bardzo za podesłanie propozycji. Czy rama 23' nie będzie zbyt wysoka, duża dla mnie w przypadku Kross Evado?

W obu modelach są dobre hamulce?

Ps. Mam problem typu, że jak dłużej jadę to w górnej części prawego barku zaczyna boleć,swędzieć - nie wiem jak to opisać.To nie skurcz ale taki uciążliwy ból który narasta do czasu aż nie zsiądę i to rozmasuję ruchem okrężnym ręki. Czy to kwestia ramy? Pozycji? Czemu tylko prawa strona?

 

Ps. nie mam opcji odpowiadania na wybrany post. Mogę odpowiadać tylko na swoje posty...Wiesz może o co kaman?

Trek jest relatywnie drogi. Giant trochę mniej, Kross najtańszy. I po prostu musisz szukać jakiegoś crossa a przynajmniej ja po tym co napisałeś wybrałbym taką bazę. Wiem że całkiem nieźle cenowo wypadał jeszcze Cube. 

 

http://allegro.pl/cube-cross-2016-warszawa-i6417464062.html

http://allegro.pl/kross-evado-6-0-czarny-xl-nowy-wysylka-gratis-i6413492714.html

 

Gdybyś mógł jeszcze zerknąć na stronkę tego sklepu. Mam do niego dosyć blisko, więc mógłbym zajechać i przymierzyć w realu jak to wygląda na żywo. Jakieś trzy,cztery modele rowerów z ich zasobów?

Z góry dzięki za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzuciłem tylko przykłady czego szukać bo nikt nie przekopie ogłoszeń/stron producentów  za Ciebie. Nie wierzę też że nie ma w Trójmieście jakiś dobrych sklepów rowerowych - od tego są żeby rozjaśnili temat a i tam ceny posezonowe będą w miarę niezłe. 

Do tego obejrzysz, popytasz o trekkingi/crossy, pomierzysz coś - warto. 

 

Napęd raczej 3x9, przerzutki Alivio/Deore albo wyżej. Z hydraulikami w tej cenie szału nie ma i pewnie tylko na podstawowe modele Tektro/Shimano można liczyć, podobnie z widelcem bo chyba nic lepszego niż NCX się nie trafi. Rama pewnie 19/20 cali. 

 

A co do bólu to nic nie przychodzi mi do głowy, ale to raczej nie wina roweru, jak już to nieodpowiedniej pozycji na nim. 

 

Ps. Linka do sklepu nie widzę ale najlepiej jak właśnie coś co możesz obejrzeć wybierzemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możesz zerknąć na https://www.drerowery.pl/pl/p/8.4-DS-2016/9113 ale póki co jest w cenie katalogowej i generalnie specyfikacja nie powala. Biednie u nich strasznie. 

Ewentualnie model niżej https://www.drerowery.pl/pl/p/8.3-DS-21-BK-2016-SALE/9111 który od biedy można ulepszyć. 

 

Ale - wizytę potraktowałbym raczej informacyjnie. W tej cenie jest jeszcze np. Unibike Viper na dużo lepszym osprzęcie. 

http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html

albo model niżej - http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możesz zerknąć na https://www.drerowery.pl/pl/p/8.4-DS-2016/9113 ale póki co jest w cenie katalogowej i generalnie specyfikacja nie powala. Biednie u nich strasznie.

Ewentualnie model niżej https://www.drerowery.pl/pl/p/8.3-DS-21-BK-2016-SALE/9111 który od biedy można ulepszyć.

 

Ale - wizytę potraktowałbym raczej informacyjnie. W tej cenie jest jeszcze np. Unibike Viper na dużo lepszym osprzęcie.

http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html

albo model niżej - http://www.unibike.pl/vipergtsdisc.html

Dzięki za te podpowiedzi. Mam już trochę bardziej jasny obraz czego szukać.

Znajomy pracuje w Media Expert i tam też mają rowery crossa a mówił że teraz będą mieli bardzo duże przeceny na koniec sezonu że nawet o 1000zł taniej będą. Gdybyś był tak dobry spojrzeć jeszcze na ich ofertę czy jest w ogóle sens interesować się tym co mają?

Sorki ze tak zawracam głowę ale widzę że masz duża wiedzę o rowerach i ufam Twojemu osadowi jak bratu ;-)

 

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ciekawego u nich nie ma. Raz że modele tylko na osprzęcie niższych grup a dwa że tylko jakaś "marka własna" więc znając życie ramy klepane jak najtaniej żeby towar wypchnąć i mieć w nosie :)

Dzięki!

Tak właśnie myślałem.

Nie wiem czy kojarzysz kogoś takiego jak Mytnik. Dawny kolarz polski.

Mamy w Gdyni jego sklep ale niestety nie mają strony. Pojadę do nich i popytam co i jak.

Dzięki za dzisiejszo-wczorajszą rozmowę i za wszelkie uwagi i sugestie.

Nie omieszkam jeszcze skorzystać z Twojej mądrej głowy :-) za Twoim pozwoleniem ;-)

Dobrej nocy.

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ciekawego u nich nie ma. Raz że modele tylko na osprzęcie niższych grup a dwa że tylko jakaś "marka własna" więc znając życie ramy klepane jak najtaniej żeby towar wypchnąć i mieć w nosie :)

Hej

Byłem dzisiaj w Gdyni w jednym ze sklepów i mieli całkiem spory wybór.

Powiedziałem czego szukam.

Starszy pan zaprowadził mnie do działu z trekkingowymi rowerami i zaproponował rower Unibike Zethos na ramie 19 cali za 3099zł.

Jaki wg Ciebie jest ten rower?

 

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

Nic ciekawego u nich nie ma. Raz że modele tylko na osprzęcie niższych grup a dwa że tylko jakaś "marka własna" więc znając życie ramy klepane jak najtaniej żeby towar wypchnąć i mieć w nosie :)

post-199876-1471877420,5233_thumb.jpgpost-199876-1471877426,5751_thumb.jpg

 

Wysłane z Wielkiego Zderzacza Hadronów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na Twoje potrzeby w zupełności wystarczający i za te 3100 ciężko będzie kupić innego crossa na Deore. 
 

Jedyne co to spróbuj poprosić o wymianę opon w cenie roweru, czasem da się to ugrać, nawet z lekką dopłatą. Bo Smart Samy znikną Ci błyskawicznie na asfalcie a śmiało możesz dać coś cięższego i z lepszą wkładką - chyli Continental Touring Plus albo Schwalbe Marathon Plus. A jeśli nie to zrób to we własnym zakresie a Smart Samy sprzedasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...