WujasBDG Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Witam. Od jakiegoś czasu obserwuję specyficzne zjawisko w swoim rowerze (Romet Rambler 650B 4.0 po sporych modyfikacjach i z kołami na DT XM401 od Daveo). Opona - Schwalbe Rocket Ron 2,25' - model evo liteskin 127 EPI; system dętkowy. Rower, a tym samym rzeczona tylna opona ma niecałe 2 lata. Na bokach opony widać specyficzne linie występujące pod kątem w obu kierunkach, układają się w kształt litery "x". Foto załączam poniżej do posta (przepraszam za jakość - zdjęcie zrobione surykatką). Do tej pory zakładałem, że te linie tworzące się na boku tylnej opony to naturalne zjawisko - działają naprężenia przy przyspieszaniu/hamowaniu i takie sobie linie w zakurzonej oponie wyłażą. Wczoraj jednak zauważyłem, że jedna z tych linii zamieniła się w regularne przetarcie powierzchni bocznej opony. Na pewno nie wynikło to z mojej winy - nie przetarłem bokiem żadnego kamienia, korzenia czy innego padalca w lesie. Pytanie brzmi - czy to rzeczywiście naturalne zjawisko i opona będzie się co jakiś czas przecierać, czy może jest to spowodowane jakąś wadą konstrukcyjną koła/roweru albo starą i zleżałą w magazynie przed sprzedażą oponą? Dzięki za wszelkie spostrzeżenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Pierwsze widzę coś takiego. Opona nie była jakaś stara czy coś? Może pompowałeś za duże ciśnienie niż podaje producent? bo wygląda jak by opona była rozrywana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WujasBDG Napisano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Na oponie wpisano zakres ciśnienia 1,8 - 3,7 bar. Obręcz do 3 bar. Pompowałem zawsze do 2,5 bar, a potem często ciśnienie i tak zmniejszałem, więc nie sądzę bym w tym temacie przeginał. Rower użytkuję lajtowo - nie był katowany w górach. Opona była wraz z rowerem, który kupiłem niecałe 2 lata temu. Z przednim kołem nie mam takiego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Zapewne to oplot wyłazi. Nie przekroczyłeś czasem maksymalnej wagi co do opony? Podobno niektóre opony tak mają bo mają cienkie ścianki , do tego dochodzi duży nacisk i druty się pokazują. Z continentalem było to samo jak pamiętam. Pewnie już długo nie pojeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WujasBDG Napisano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Waga piórkowa - 60 kg + mały plecak. Nowa opona już zamówiona, ale ciekaw jestem czy czeka ją to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WujasBDG Napisano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 Niestety nie mogłem edytować poprzedniego posta. Gdyby ktoś miał podobny problem z oponą i zakładał, że jeszcze kilkadziesiąt km na takiej oponie przejedzie, to nie radzę - właśnie złapałem pierwszą od 2 lat gumę - dętka została przetarta przez oponę idealnie na tej linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2016 Normalna sprawa, szczególnie przy lekkich oponach. I nie winą jest zbyt duże ciśnienie ale za małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.