Skocz do zawartości

[łańcuch] zatrzymuje się na zębach


zibra

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujący problem. Byłem w serwisie wymienić linkę, bo w oryginale nie było przy przedniej przerzutce baryłki do regulacji naciągu. Po wymianie i regulacji okazało się, że zmiana z zębatki 53 na 39 jest nieprecyzyjna - łańcuch zamiast wskakiwać na zębatkę to "opiera" się na jej zębach i trzeba popchnąć palcem, żeby wskoczył. Jaka może być tego przyczyna?

Od razu mówię, że łańcuch powinien być już zmieniony, ale czy to na 99% jest tego przyczyną? Serwisant mówił, że może korba nie jest dedykowana dla napędu 10rz, a z identyfikacją jej nie jest dla mnie tak łatwo.

Korba Cannondale, taka tylko z zębatkami 53-39:

 

 http://flatoutcycles.co.uk/cannondale-hollowgram-si-crankset-inc-52-36-fsa-chainrings-40518

 

Kaseta 10rz. i łańcuch ultegra CN-6701.

 

Druga sprawa to jaki łańcuch kupić? Pan w serwisie twierdzi, że dobry będzie KMC 10rz tego typu i wytrzymalszy od dedykowanych łańcuchów szosowych:

 

   http://allegro.pl/kmc-lancuch-rowerowy-x10-73-10rz-spinka-box-i5925768572.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy było dobrze, bo pod obciążeniem tego nie widać. Stara linka była wyraźnie mniej śliska od nowej, a dla przedniej przerzutki nie było regulacji baryłką i była tylko zabawa naciągiem linki co jest mało precyzyjne i wkurzające. Na pewno to kwestia regulacji? Do serwisanta mam raczej duże zaufanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem rower kurierem. Chciałem się pobawić napędem, ale tylko rozregulowałem. Okazało się, że brakuje baryłki do regulacji przedniej przerzutki. Facet w serwisie ustawił mi to w miarę poprzez odkręcanie/przykecanie linki co nie jest super precyzyjne i niszczy końcówkę.

Dziś pojechałem do mojego zaufanego serwisanta, który założył taką aluminiową baryłkę na pancerz. Po regulacji wyszedł taki mały problem. Przerzutki nie mają luzów. Czeka mnie tylko wymiana linki tylenj przerzutki, bo czuć pod ręką, że nie jest już taka gładka jak nowa. No i łańcuch tak czy siak.

Wszystko na Ultegrze 6700, poza korbą. Wiem, że w oryginale była korba 3rzędowa FSA bodajże. Może tu jest jakiś problem?

A może problem paradoksalnie powodować źle ustawiona tylna przerzutka? Pytam o wszystkie możliwości, bo się na tym niestety nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie było widać na stojaku i to jakaś bardziej techniczno-serwisowa sprawa. Nie pamiętam dokładnie szczegółów, ale ponoć była dobra linia łańcucha i przy przerzucaniu i zatrzymaniu łańcuch nie wskakiwał idealnie na zębatke 39. Pewnie przy dalszym zakręceniu ona by go przyjęła, ale ni o to chodzi do końca.

Tak jakby łańcuch był za wąski albo korba nie trzyma linii. Mam nadzieje, że ktoś wie o co mi może chodzić?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co mniej więcej chodzi z regulacją i domyślam się, że serwisant tym bardziej. Tu raczej nie chodzi o większe/mniejsze wychylenie wózka przerzutki, ale nie neguję. Sprawdzę to jeszcze jutro.

Pomyślałem, że skoro linka jest nowa i jest baryłka do regulacji, a sama przerzutka nie ma luzów to problem może leżeć w łańcuchu lub tej niestandardowej korbie.

 

 20160817-161454.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiem, że w oryginale była korba 3rzędowa FSA bodajże. Może tu jest jakiś problem?

 

 

Korba w oryginale była inna, ale jak się nie mylę to również dwublatowa.

To w końcu jaka? 2 czy 3rz?

Jak była 3rz to może poszła wymiana, ale bez zmian przerzutki i obecnie nadal masz przerzutkę do 3 rzędów, a ta jest inna niż do 2 rzędów.  Sprawdź dokładnie model przerzutki jaki masz, powinno gdzieś na niej być to napisane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, coś mi się ubzdurało z tymi 3 rzędami. Specyfikacja w oryginale była taka:

 

  http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/szosowe/11641-caad-9-ultegra-compact

 

Przerzutka ma tylko napis ultegra na zewnątrz i nigdzie żadnego innego info. Jednak na oko wydaje się zdecydowanie na 2 rzędy:

 

post-138961-0-08508000-1471469531_thumb.jpg

 

Kurde nie wiem jak to wytłumaczyć. Z przerzutką przez chwilę myślałem, że to dobry trop. Może ten spracowany łańcuch faktycznie jest przyczyną? Tak czy siak muszę go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stojaku. Serwisant jest dokładny i dociekliwy :D

Korba jest mi słabo znana i myślałem, że problem jest w komatybilności, ale nic. Duży problem to nie jest, ale też lubię jak wszystko działa idealnie. Spróbuję to dopieścić w takim razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto mówi o napinaczu? Łapacz łańcucha/chain catcher, to normalna sprawa w rowerze szosowym.

chaincatcher.jpg

 

Zibra, jak by spadał łańcuch ci na mufę to tani jest Force za ok. 40zł:

http://allegro.pl/mechanizmy-korbowe-i-czesci-mechanizmy-korbowe-251529?id=251529&order=m&string=Łapacz+łańcucha+chain+catcher&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Button&bi_c=Product&bmatch=base-relevance-w2-spo-1-5-0812

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z nowym łańcuchem problem został rozwiązany. Zastosowałem KMC X10.93 w miejsce Ultegry CN 6701.

Albo więc korba Cannondale nie współpracuje najlepiej z łańcuchami Shimano (w co raczej wątpię) albo KMC ma nieco inny profil lub nie jest wymęczony, wyślizgany, starty jak poprzedni łańcuch co powodowało ww problemy. Wszystko chodzi jak należy i można kręcić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...