Skocz do zawartości

[około 4000] rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

stoję przed wyborem roweru crossowego. Będzie to drugi rower obok szosy, więc będę go używał na trasach zawierających elementy "terenowe" - leśne ścieżki, szuter, itp. Bez szaleństw, ale też nie chcę przy byle przeszkodzie bać się o rower. Dodatkowo chcę z niego korzystać na parodniowe wyprawy z sakwami, co od razu skreśliło Evado za brak mocowania bagażnika.

Budżet jest nie do końca określony, bo nie wiem jeszcze, do czego warto dopłacać. Wpadły mi w oko takie 3 modele:

1) GT Transeo 1.0 - link

2) Unibike Xenon - link

3) Radon Scart 7.0 - link

3) Cube Cross / Cross Pro - link1 i link2

I teraz tak, generalnie rowery w różnych cenach, a chcę oczywiście wydać jak najmniej. Na moje oko, to Unibike (ew. Radon, zależy za ile realnie można dostać unibike'a) wygląda z tych rowerów najsensowniej. Moje rozterki powstają, bo nie wiem czy warto interesować się takimi rzeczami, jak główka tapered czy amortyzator powietrzny - nie wiem czy zauważę różnicę. Ważę ok. 100kg, co może mieć wpływ na te odpowiedzi :) Wydaje mi się, że główka tapered to zbędny gadżet i Cube'y pomimo ładnych ram są zbyt drogie jak na to, co oferują, natomiast nie wiem jak z amortyzatorem, bo może warto wziąć gorszy osprzęt w GT, ale lepszy amortyzator? Albo w ogóle poszukać czegoś innego z amortyzatorem powietrznym? Nie wiem jak określić, czy mi taki amortyzator potrzebny.

Ponadto nie wiem jak z jakością komponentów firmowanych przez producentów, mam tu na myśli mostki/sztyce/kierownice - warto na to zwracać uwagę, czy założyć, że z tymi częściami nic się nie stanie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przy twojej wadze istnieje duża szansa, że amortyzator ze sprężyną stalową będzie już trochę za miękki. Oczywiście najlepiej ocenić to samemu podczas jazdy próbnej, bo każdy ma inny gust i inaczej to odbiera. Pamiętaj, że taki amortyzator ma stałą charakterystykę pracy i samemu już jej nie zmienisz. Powietrzny daje Ci taką możliwość.

 

Jeśli wybór sprowadza się do : stożkowa główka ramy i stalowa sprężyna vs. klasyczna główka ramy i sprężyna powietrzna - wybieram to drugie.   

 

Osobiście, w tym przedziale cenowym, wybierałbym pomiędzy GT, a Kellys: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/cross/phanatic-90#.V5vwDqL1pK0  Realnie do kupienia obecnie na wyprzedaży rocznika za 3500-3600 zł. Kwestia na co stawiasz bardziej: lepszy amortyzator (GT) czy fajniejsza i trochę lepiej pracująca klamka hamulca + niby nowocześniejszy napęd (Kellys).

 

Ponadto nie wiem jak z jakością komponentów firmowanych przez producentów, mam tu na myśli mostki/sztyce/kierownice - warto na to zwracać uwagę, czy założyć, że z tymi częściami nic się nie stanie?

 

Ja bym sobie tym nie zaprzątał głowy.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

przy twojej wadze istnieje duża szansa, że amortyzator ze sprężyną stalową będzie już trochę za miękki. Oczywiście najlepiej ocenić to samemu podczas jazdy próbnej, bo każdy ma inny gust i inaczej to odbiera. Pamiętaj, że taki amortyzator ma stałą charakterystykę pracy i samemu już jej nie zmienisz. Powietrzny daje Ci taką możliwość.

 

Jeśli wybór sprowadza się do : stożkowa główka ramy i stalowa sprężyna vs. klasyczna główka ramy i sprężyna powietrzna - wybieram to drugie.   

 

Osobiście, w tym przedziale cenowym, wybierałbym pomiędzy GT, a Kellys: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/cross/phanatic-90#.V5vwDqL1pK0  Realnie do kupienia obecnie na wyprzedaży rocznika za 3500-3600 zł. Kwestia na co stawiasz bardziej: lepszy amortyzator (GT) czy fajniejsza i trochę lepiej pracująca klamka hamulca + niby nowocześniejszy napęd (Kellys).

 

 

Ja bym sobie tym nie zaprzątał głowy.   

 

Dzięki za odpowiedź. Tych Kellysów w żadnym sklepie już nie mają, poza tym nie sądzę, żeby warto było dopłacać - GT można dostać za niecałe 3000zł, co wydaje mi się dobrą ceną. Raczej się na niego zdecyduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...