Skocz do zawartości

[Naped Ultegra 6700 10speed] Precyzja dzialania tylnej zmieniarki


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zastanawiam się co u mnie jest nie tak w tej ultegrze, jakos nie wydaje mi się zeby to było normalne, działa gorzej niz np komplet manetka XT i przerzutka SLX w moim crossie... co prawda w crossie jest 9speed ale dziala idealnie. No chyba żę to jednak normalne ? I tak od miesiaca...

 

Tylna zmieniarka 6700SS klamkomanetka 6700, kaseta 6700, łancuch 6701 wszystko 10speed.

 

Denerwuje mnie praca tylnej zmieniarki. Czasem jest tak, że potrafi nie zmienić biegu i nawet nie zaczyna głośniej pracować jakby nic się nie stało  ... a jak się stanie w  pedałach to nagle się namyśli i zmieni. Albo zmieniam o 2 biegi w górę, a wchodzi jeden, czasem wiec wbijam od razu 2 w gore i zrzucam o jeden żeby mieć pewność iż jest OK i nie będzie niespodzianki przy depnięciu.

Na stojaku jak na to patrze to czasem jest problem zeby bieg zwiększyć....czasem żeby zmniejszyć, jak juz  bieg wejdzie to jest OK . Widać ze linka jest ciągnięta przez klamkomanetke, przerzutka coś tam się ruszy ale nie zawsze tyle ile trzeba no i wtedy nawet nie zaczyna glosniej pracowac.

 

Łancuch jest nowy, wczoraj założyłem (na starym bylo to samo), kaseta bez problemu przyjęła nowy łańcuch, hak wydaje się być prosty, Nowa Linka przerzutki zamontowana w rowku jak trzeab, chodzi w pancerzu leciuchno, kaseta dokręcona ...

Sa chyba 3 opcje:

1 Przerzutka krzywa albo krzywy hak ?  - hmm hak wydaje się być jednak prosty, przerzutka też, ma ona jakieś małe luzy ... ale wydaje mi sie iz sa one znikome i raczej normalne. no chyba ze dla ultegry nie. Rower jezdzi jeszcze na fabrycznej kasecie ktora przyjęła nowy łańcuch, wiec chyba nie ma mowy o przekroczeniu jej max przebiegu

2. Coś jest  nie tak z klamkomanetką - ale ona w zasadzie ładnie klika, nie sprawia wrażania że coś z nią jest nie tak

3 Ten typ tak ma (w co ciezko mi uwierzyć porównując do XT/SLX)

 

Jakies pomysly

Wydaje się iż natepnym krokiem powinna byc podmiana przerzutki ... ale może coś jeszcze da się sprawdzić???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Hak może się wydawać prosty, ale na oko nie da się tego ocenić.

 

10 rzędowa Ultegra (6700) i 105 (5700) z pancerzami pod owijkami są bardzo wymagające jeśli chodzi o jakość właśnie pancerza. Jeśli będzie zjechany lub zbyt elastyczny to upośledza precyzję działania tylnej przerzutki. 

Przerabiałem to już w zestawieniach ST-5700 i RD-5701 oraz ST-6700 i RD-6700. Nawiasem mówiąc z tego powodu wywaliłem pieniądze na Ultegrę bo obraziłem się na 105. Po tym jak okazało się, że to jednak nie wina osprzętu a pancerza za 2 zł/m miałem lekkiego doła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

10 rzędowa Ultegra (6700) i 105 (5700) z pancerzami pod owijkami są bardzo wymagające jeśli chodzi o jakość właśnie pancerza. Jeśli będzie zjechany lub zbyt elastyczny to upośledza precyzję działania tylnej przerzutki.

 

TO byłoby najlepsze rozwiązanie, wymaga tylko wywalenia całkiem dobrej owijki :P ALe to i tak najtańsza opcja do sprawdzenia, Dzięki za Hinta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od razu mówię nie czytałem całości ale...miałem podobny przypadek rower basso z osprzętem ultegra. Ni cholerny nie szło ustawić. Zmieniałem przerzutki linki manetki wszystko co mogło mieć wpływ na pracę i nic. Stad mój wniosek że albo rama jest przeklęta albo ultegra 6700 jest grupa o nie zawsze pełne powtarzalności jakościowej, a co za tym idzie działa gorzej od claris czy tiagry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ni cholerny nie szło ustawić.

No to moj rower jest chyba podobny do tego przeklętego przy którym grzebałeś. Wymieniłem pancerze pod owijkami.

Generalnie jest ciut lepiej ze zmienianiem, ale szalu nie ma. Z obserwacji wynika ze 3,4 zębatka licząc od najmniejszej, wrzucanie/zrzucanie na nie to droga przez mękę. Inne chodzą w miarę płynnie.

Zauważyłem, że , niektóre zęby maja delikatne nawisy, może jutro to wyrównam dremelkiem...ale skłaniam się już do kupna nowej przerzutki...szkoda ze fitenssa wywiozłem na działkę bo tam mam  bankowo sprawną 105ke 10speed.

Dziwne to wszystko, ten rower jeszcze niedawno zmieniał jak trzeba, żadnego dzwona nie miał, w ciągu 2 ostatnich miesiecy się tak rozregulował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja w akcie desperacji puściłem linkę w pełnym pancerzu bez robienia niemal żadnych łuków, i nawet zaczęło prawie działać, jak powiedzmy jakiś turney. nazwijmy to działaniem. 

 

W obecnym rowerze mam z tyłu 5600 i manetki 4350 chyba, 9 biegowe, i to działa bez porównania lepiej od tamtej ultegry i szczerze duzo lepiej niz połowa 105ek ultegr jakie spotykam.

 

Nie mam tam żadnej kosmicznej technologi, podstawowe shimano sp41 i shimanowskie podstawowe linki nierdzewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w akcie desperacji puściłem linkę w pełnym pancerzu bez robienia niemal żadnych łuków, i nawet zaczęło prawie działać, jak powiedzmy jakiś turney.

..Specjalnie cytuje, coby zwrócić Twoj focus ;-)

Zeszlifowałem nawisy na kasecie ale i zrobiłem jeszcze jedna rzecz, psiknąłem w ślizg na mufie  i jest prawie dobrze, zrzucanie działa perfek, wrzucanie czasem zmuli, poprztyka i w końcu wejdzie.

Cos mi się ten slizg nie podoba, dla przedniej zmieniarki, to widać ze linka już zbiera z niego plastik i zrobila wyrzłobienie, Dla tylnej niby jest lepiej...ale moze by go wymienic.

 

Czy ten element trzeba jakos specjalnie dobierac do roweru ? sa jakies dobre marki ? moj ma oznaczenie yf007.... sa jakies szanowane zamienniki ? ;-)

 

EDYTa, na alle jest dostepny w cneie 1,49pln ... to chyba z reklamowek z tesco ulepione.  Moze da sie kupic cos lepszego ? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż wysokiej klasy linkę i pancerz (np nowe Shimano optislick, lepsze linki niż poprzedni model dura ace pokryty teflonem). 

Potem próba z klamkomanetką (bywa różnie z oporami działania mechanizmu) i przerzutką. 

Wg mnie większym problemem jest klamkomanetka niż przerzutka. 

Jeśli ślizg pod ramą masz mniej lub bardziej przetarty to też wymień, albo nawet zacznij od niego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo wczoraj wymienilem linki/pancerze na jag race pro.

 

Chetnie wymienie slizg, tylko znacie cos dobrego co pasuje zamiast yf007 ? Na alle sa jak pisalem 2 pasujace, jeden za 1.5pln drugi za 3pln... jakby bylo cos od shimkow np za 15pln to bym wolał, tylko nie znam modelu ktory mi podejdzie...a na oko to chlop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Problem na 100% leży w ultegrze. Bo ja widziałem zawalone błotem, szitem, gruzem z domieszką pyłu wulkanicznego i czym sie tylko da napędy na pordzewiałych linkach i to działało lepiej niż moja ultegrna no nowych podzespołach. Albo sprężyna w przerzutce słaba, albo manetce sie coś stało.

 

Albo szukaj egzorcysty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 2 dedykowane ślizgi  od dwóch rożnych gości, i na próbę jeden shimkowy co na oko może podejdzie. Zobaczym.

Jeśli polegnę na slizgach, to spróbuje jeszcze kasetkę o innym zestopniowaniu wsadzić, na te chwile kreci się wszystko na kasecie 11-28, a mam jeszcze 11-25  obie z 6700...oj złość bedzie duża jesli dojde do klamkomanetki :P to już nie są tanie rzeczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na początek wsadź byle jaka przerzutkę mtb, ale tez nie jakiś paździerz np deore i zobacz jak to działa a powinno równie dobrze(róenie dobrze jak sprawna ultegra nie twoja :P ). A no i tylko i wyłącznie 9 sp, no nie było deore 8 dlatego tak pisze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do takiego testu SLX M662 i Deore M591, poczekam jeszce na te slizgi, powinny od dziś spływać.

 

Przy okazji, taki ślizg powinien raczej chyba byc tylko suchy i czysty,  niczym sie chyba tego nie powinno smarowac coby sie brud nie zbierał ? Czy moze są jakies djabelskie specyfiki jak np smar silikonowy ktore mozna tam zapodać z umiarem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do takiego testu SLX M662 i Deore M591, poczekam jeszce na te slizgi, powinny od dziś spływać.

 

Przy okazji, taki ślizg powinien raczej chyba byc tylko suchy i czysty,  niczym sie chyba tego nie powinno smarowac coby sie brud nie zbierał ? Czy moze są jakies djabelskie specyfiki jak np smar silikonowy ktore mozna tam zapodać z umiarem ?

Ślizg nie powinien być wygięty ani zdeformowany. Jest zrobiony z plastiku więc jeśli go czymś posmarujesz to zrobi się pasta ścierna.

Ja ostatnio sam przyczyniłem się do skopania pracy zmieniarek, bo zachciało mi się zabezpieczać ślizg przed zabrudzeniem :)

Rama miała schowane w środku linki i jedynym miejscem gdzie były one na wierzchu był ślizg pod suportem. Ślizg był sporym kawałkiem plastiku z dwoma zagłębieniami na linki. Ślizg zasłoniłem dwoma paskami taśmy izolacyjnej.

Rower wrócił po krótkim zasie z niedziałającymi przerzutkami. 

Gdy zdjąłem taśmię okazało się że pod nią była masa piachu. Piach dostał się tam przez.. otwór w ramie którędy do przedniej przerzutki idzie linka :) Piasek wpadał na dno mufy suportowej i przez otwory w niej spadał głębiej między ślizg a taśmę przecierając prowadnice w ślizgu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jezdziłęm ostatnio fintessem na 5700, tylko ze z cynglami R780, wszystko chodziło tam ładnie.... a w tym tyg zaliczylem bryka na cube agree na 6700, identyko naped jak ten tu opisywany, no i tez chodzilo to dobrze, klamko-manetki zachowywaly sie identycznie jak u mnie. Lada chwile bede mial wszystkie czesci na podmianke, od kola przez przerzucajke do klamkomanetki ... mam nadzieje ze problem bedzie rozwiązany.

 

A tak przy okazji, wpadła mi w rece ostatnio LEWA klamkomanetka 6703, ktora się zacinała, nie dawało się zrzucać. Ciekawe było to, co tam się stało, wykreciła się nakrętka trzymająca mechanizm zmiany biegów w klamce, jakims cudem nie wypadła, ale wykreciła się zupełnie.. Dokładnie tak jak tu. https://www.youtube.com/watch?v=yluBRlqllUE. 

To chyba czesty porblem 6703 z tego co widac w necie. JAk komus sie przycina to chyba lepiej zdjac klamke, dokrecic, i kapnac loctitem na kawałek gwintu który przejdzie na wylot tej nakrętki ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie przeszedłem następujące kroki:

1. Sprawdziłem hak, prosty prościuteńkim wymagał lekkiego prostowania

2. Wymieniłem linkę i pancerz

3. Podmieniłem przerzutkę na inne 6700

4. Napęd ma nowy łańcuch, kaseta bez problemu go przyjeła

5. Wymieniłem ślizg

 

Aktualnie napęd pieknie zrzuca biegi, dobrze wrzuca, jedyne co nie zawsze działa to wrzucanie po 2 na raz.... czasem wchodzi jeden. SZukałem troche o tym problemie w necie, i wszyscy pisza zeby spróbować wydłużyc pancerz przy przerzutce. Moze faktycznie tak zrobię, bo pancerz który mam Jagwire wydaje się dość sztywny, kupie kawałek SP41 oraz nowa linke i zobacze. czy to coś da.

Manetka jesli klika i ciagnie to raczej ine ma opcji zeby to byla jej wina, tam jak sie cos wyrobi lub zluzuje po tym co widzialem w jej bebechach to raczej wogole wybieranie przestaje działać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie przeszedłem następujące kroki:

1. Sprawdziłem hak, prosty prościuteńkim wymagał lekkiego prostowania

2. Wymieniłem linkę i pancerz

3. Podmieniłem przerzutkę na inne 6700

4. Napęd ma nowy łańcuch, kaseta bez problemu go przyjeła

5. Wymieniłem ślizg

 

Aktualnie napęd pieknie zrzuca biegi, dobrze wrzuca, jedyne co nie zawsze działa to wrzucanie po 2 na raz.... czasem wchodzi jeden. SZukałem troche o tym problemie w necie, i wszyscy pisza zeby spróbować wydłużyc pancerz przy przerzutce. Moze faktycznie tak zrobię, bo pancerz który mam Jagwire wydaje się dość sztywny, kupie kawałek SP41 oraz nowa linke i zobacze. czy to coś da.

Manetka jesli klika i ciagnie to raczej ine ma opcji zeby to byla jej wina, tam jak sie cos wyrobi lub zluzuje po tym co widzialem w jej bebechach to raczej wogole wybieranie przestaje działać.

 

Witam, ja mam to samo w moim cube pure wymieniłem kasetę, wymieniłem przerzutkę tylną xt na xt shadow, nowe linki i pancerze oraz nowy hak. Problem nadal istnieje druga i trzecia zębatka od tych najmniejszych źle mi wchodzi i tak już od początku sezonu. Zostały mi do wymiany tylko ślizg i klamkomanetka. Rower mam od 6 lat nigdy nie było problemu, dopiero od roku cały czas jest rozregulowanie. Jak wszystko ponaciągam to po jakiś 80 km jazdy znów problemy. Pod mufą, linka mi wychodzi ze ślizgu jakby trochę pod kontem, może tam się zacina? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpukać odpukać splunąc przez lewe ramie, u mnie chyba od wczoraj działa. Generalnie to nie wprowadziłem jakiś turbo zmian, jedyne co to wymieniłem linkę na nowa, bo podmieniałem klamko-manetki, przerzutki  iiiii no hmm poprzednia linka niby byla jagwire, obecna clarks i na tym clarksie działa. Zrobiłem wczoraj 120km i było jak huhu ... nie pamiętam kiedy tak zmieniało ale chyba w maju ;-)))

 

Ta linka jagwire wydaje mi sie teraz jakas dziwna, poodksztalcala sie w okolicy klamkomanetki i łap, może to jakaś podróba, kupiłem to na allegrosie... Zobaczymy jak bedze z clarksem, ktory był kupion tylko w celu wykonania podmianek i mial trafic w kosz ;-P

 

Zatem obym sie nie mylił ale u mnie wygladało to tak:

1 Pierwsze problemy z wybieraniem  i pierwsza wymiana linek  na jagwire (poprzednie były mocno używane, pancerz przy przerzutce mocno zmeczony)  - mialem jakąś jeszcze linke jagwire kupiona wczesniej nowa i to ja wsadzielm do roweru a nie ta z setu.

2. Na nowych linkach, kablach problemy jak wczesniej na starych, przez 2tys km nie udalo mi sie tego ustawic jak trzeba a krecilem czesto i wszystkim

3. Wymiana linki na clarks i ... HA ! nie ma co zapeszac ale zaraz ide jezdzić  ;-)))

 

Także no nie wiem jak u innych ale ja mam poziome prowadzenie linki do tylnej przerzutki, 6700 ma z kolei poziome wejscie linki do zmieniarki, wszystko to sprawia, ze ten naped jest .... już chyba sie zaczne rozgladać za 11speed. na tył. Tam linka wchodzi prostpoadle od góry, co wydaje sie lepszym rozwiązaniem....szczególnie jak sie poczyta o problemach z długoscia pancerza przy tylnej zmieniarce w seriach 10s od shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie problemy z tzw. ghost shifting w budżetowej Sorze. Miałem już zmieniać tylną przerzutkę, ale na forum znalazłem cynk o maszynowo łożyskowanych kółkach wózka z decathlona od Tacx. Po montażu kółek ta przerzutka to demon precyzji, jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...