wryta Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Witam, Na imię mam Michał i jeżdżę na szosie od jakichś 4 lat ;-) Zabudowałem sobie fajny rower na ramie cr-mo i komponentach 105 z lat 90-tych. Jak pewnie każdy, chciałbym jeździć szybciej, dalej i dłużej. Szukam opinii kogoś, kto przesiadł się z dość ciężkiego roweru na coś lżejszego np. ze stali na aluminiową ramę z widelcem carbonowym albo full carbon. Mój rower waży ok 13 kg, więc nie jest tragicznie, ale mógłby ważyć np. 9 kg i mniej. Zastanawiam się, jaki wpływ na osiągane wyniki ma odchudzenie roweru o takie 4 kg. Czy znajdzie się ktoś, kto przechodził podobną drogę? Mam na myśli przesiadkę na lżejszy rower i odczuwalny wzrost mocy. Drugi wątek, nad którym się głowię - mając 80 kg przy 170 cm wzrostu powinienem zrzucić z siebie przynajmniej 5 jak i nie 10 kg. Niestety mimo regularnej jazdy nie jest to łatwe. Może ktoś wypowiedziałby się również w tej kwestii tzn. jak zmniejszenie wagi kolarza ma się do osiąganych wyników. Zawsze taniej schudnąć niż odchudzać rower :-D Pozdrawiam Wryta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 13 kg to jest średniawy wynik nawet na MTB. Triban 520 z Decathlonu który kosztuje 2200 zł waży niecałe 10kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wryta Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Wiem, ale zastanawiam się jaki przyrost prędkości zaobserwuję mając rower lżejszy o te 3-4 kg? I czy warto rezygnować z fajnej ramy i wydawać kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Łatwo to sprawdzić. Wystarczy że przejedziesz trasę obecnym rowerem, a drugi raz przejedziesz rowerem obciążonym dodatkowo tymi 4 kg :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wryta Napisano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 No, nie wpadłem na to :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Ja przechodziłem takie etapy wtajemniczenia. 19 kg - 18 - 16- 14,5 - 12.2 - 10.4 - 9.7 Różnica w przyspieszeniu kolosalna, w zakwaszeniu mięśni i bólach krzyża - również Szosa - zbiłem masę fabryczną roweru 8.4 do 7 kilogramów. Różnice odczuwalne na granicy błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras67 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Mój rower waży ok 13 kg, więc nie jest tragicznie, ale mógłby ważyć np. 9 kg i mniej. Zastanawiam się, jaki wpływ na osiągane wyniki ma odchudzenie roweru o takie 4 kg. Chcesz go odchudzać czy kupić obecny "lekki" rower? Ja mam/miałem kilka stalowych szosówek z tamtych czasów które po wymianie kół i masy rotującej z nimi na lżejsze i sztywniejsze robiły się odczuwalnie szybsze- jednak nie jest to tanie i proste . Sens takiego liftingu widzę tylko wtedy jeśli rama jest sztywna z wysokiej jakości rur i jest niezbyt mocno spracowana- co niestety nie zawsze jest dla wszystkich możliwe do sprawdzenia. 13kg to raczej rower który jest cały do wymiany na nowszy. ps.Ostatnio wymieniłem znajomemu w 9kg;-) Huraganie Rometa "ciężkie" koła na obręczach Alexrims(32 szprychy) na używane krótko Bontragery RL i rower zmienił się nie do poznania...a to różnica niewielka na masie ogólnej roweru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Bo jak chodzić z wagą to najlepiej zacząć od kół. Tam różnice są najbardziej odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wryta Napisano 3 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Moje koła ważą 1500/2000g z oponami i kasetą. Czy to dużo wg Was? Moderatorom dziękuję za ostrzeżenie, nie rozumiem jaki sens ma dodawanie przedrostka [szosa] do ogólnego tematu w dziale 'forum szosowe'. pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.