Skocz do zawartości

[szosa] Przesiadka z cięższego roweru na lżejszy - doświadczenia


wryta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na imię mam Michał i jeżdżę na szosie od jakichś 4 lat ;-)

 

Zabudowałem sobie fajny rower na ramie cr-mo i komponentach 105 z lat 90-tych.

 

Jak pewnie każdy, chciałbym jeździć szybciej, dalej i dłużej.

 

Szukam opinii kogoś, kto przesiadł się z dość ciężkiego roweru na coś lżejszego np. ze stali na aluminiową ramę z widelcem carbonowym albo full carbon.

 

Mój rower waży ok 13 kg, więc nie jest tragicznie, ale mógłby ważyć np. 9 kg i mniej. Zastanawiam się, jaki wpływ na osiągane wyniki ma odchudzenie roweru o takie 4 kg.

 

Czy znajdzie się ktoś, kto przechodził podobną drogę? Mam na myśli przesiadkę na lżejszy rower i odczuwalny wzrost mocy.

 

Drugi wątek, nad którym się głowię - mając 80 kg przy 170 cm wzrostu powinienem zrzucić z siebie przynajmniej 5 jak i nie 10 kg. Niestety mimo regularnej jazdy nie jest to łatwe. Może ktoś wypowiedziałby się również w tej kwestii tzn. jak zmniejszenie wagi kolarza ma się do osiąganych wyników. Zawsze taniej schudnąć niż odchudzać rower :-D

 

Pozdrawiam

Wryta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przechodziłem takie etapy wtajemniczenia.

19 kg - 18 - 16- 14,5 - 12.2 - 10.4 - 9.7 Różnica w przyspieszeniu kolosalna, w zakwaszeniu mięśni i bólach krzyża - również :)

Szosa - zbiłem masę fabryczną roweru 8.4 do 7 kilogramów. Różnice odczuwalne na granicy błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój rower waży ok 13 kg, więc nie jest tragicznie, ale mógłby ważyć np. 9 kg i mniej. Zastanawiam się, jaki wpływ na osiągane wyniki ma odchudzenie roweru o takie 4 kg.