Skocz do zawartości

[5000-7000] Rower do maratonów 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się powoli do zakupu nowego roweru na przyszły sezon. Rower ma służyć do trenowania oraz startu w maratonach MTB, głownie Wielkopolska (Gogol, Solid itp.), ale podkreślam że to jest amatorska jazda. Wybór padł na rower na kołach 29", rozmiar ramy 20-21" (wzrost 187cm, przekrok około 86cm, reszte wymiarów podam jak będzie potrzeba, waga około 90kg). Budżet jest dość rozległy, ponieważ nie wiem jaki ostatecznie sprzęt wybiorę, wydam tyle ile będzie trzeba, najwyżej poczekam z zakupem.

Obecnie jeżdżę na full'u Radon QLT Team Special (Alu, Recon Silver, Epicon, SLX/XT, koła na Deore XT/Mavic 317, hamulce SLX). Chce zmienić na 29" Hardtail ze względu na plusy wynikające z takiego rozmiaru (dyskusja na osobny temat, jestem zdecydowany na 29er) oraz napęd 2x11/2x10. 

Oczekuje od roweru wytrzymałej ramy i amora, dobrych komponentów, waga to rzecz drugorzędna ze względu no to, że nie należę do lekkich kolarzy. No i tu pojawia się wiele pytań, nie wiem jaki rower będzie dla mnie odpowiedni oraz co jest niezbędne. Podoba mi się wiele modeli, Radona znam dlatego jego modele bardzo poważnie rozważam, ZR Team 29 8.0 (nie wiem czy nie za słaby dla mnie), wymarzony ZR Race 8.0, Canyon'y też przeglądałem, Orbea, Supresor itp. Konkretnej marki nie wybrałem. W opcję wchodzi również złożenie roweru samemu tylko nie wiem jaką rame, amor i koła wybrać, resztę potrafię dobrać. 

Pytania i moje przemyślenia:

 

1. Czy osie 15/12mm są niezbędne przy mojej wadze i 29er? Tak mi się wydaje właśnie. 

2. Amor - celuje w RS Reba, wolałbym nie brać FOX'a ze względu na skomplikowany serwis.

3. Narzędzia i wszystko mam do Shimano dlatego skłaniam się ku tej opcji, napęd najchętniej 2x11, ew. 2x10, grupa SLX M7000 bardzo mi się podoba, M8000 oczywiście też fajnie.

4. Rama tak jak wspominałem 20/21", przy moich wymiarach myślę że będzie ok.

 

Proszę o poradę i dyskusję jaki rower będzie dla mnie odpowiedni, jeżeli miałbym składać to z jakich komponentów. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się, czy nie poczekać na kolekcję 2017 gdzie pojawią się rowery na M7000, tylko nie wiem czy będą tańsze od rocznika 2016 na M8000. Generalnie mam tak, że w każdym modelu mi coś nie pasuje :P po za tym Radonem ZR Race 8.0. Co powiecie na temat kół Mavic Crossride Lite? Słyszałem że luzy się robią, szczególnie z tyłu. Reszta to SID plus XT więc nie ma się do czego przyczepić.
 

Co do Treka SF 9.7, wolałbym aluminium, mniej trzeba na nie uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę o poradę i dyskusję jaki rower będzie dla mnie odpowiedni, jeżeli miałbym składać to z jakich komponentów. Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

 

My składamy takie rowery - komponenty można sobie dobrać samemu - oto przykład: 

 

https://www.rosebikes.pl/bike/the-uprising-1-29-2016/aid:815742#2Y-2ggGq-6yE2r-2ggGs-2ggGt-2ggGu-2ggLc-2ggLe-2ggLd-2ggLg-2ggLf-2ggH0-2ggH2-2ggJv-2ggJX-2ggH5-2ggH6-2ggH7-2ggH8-2ggHA-2ggHB-3D7VO-3D7VP-6zvSZ-7oSKv-8kCD0

 

podstawowa wersja z dodaną Rebą, lekkimi kołami DT SWISS X1700 Spline 2, pełny SLX prócz korby. Zapewne wkrótce wprowadzimy także nowy napęd SLX w modelach na rok 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mozesz poczekac na przyszly sezon nie lepiej poskladac samemu? Maratony maja to do siebie ze nie wiesz co cie spotka na trasie wiec sprzet bym bral z górnej polki, i powoli skladal, fabryczne rowery to ksiegowy sklada, a tu sam mozesz dobrac wszystko pod siebie, wage i warunki jakie moga Cie spotkac na trasie, ja tak postapilem i poskladalem sprzet ktory jest nie do zajechania, rower zbudowany pod siebie, a przyjemnosci szukania i budowania roweru nikt ci nie da [emoji1], sztywne oski, kola skladane pod wage, pedaly pod upodobania wpinanaia i luzu, dlugosc mostka etc.

 

Off top: mnie wyszlo tak

 

Po 6 miesiacach poszukiwan i skladania, rower pod maratony, Single Speed 32-16, rama stal Kross Unplugged , kola XT plus Alex Rims na 36 otw. I szprychy 2,0 mm, mimo iz lekki jestem 65 kilo- lecz tu wybór padl na wytrzymalosc nie wage, heble XT Ice tech 160/140, karbon siodlo, kiera, tytan srubki, komponenty z Truvativa ( most- sztyca) troche czasu mi zajelo znalezienie odpowiedniej dlugosci mostka ( jezdzilem na 100mm a okazalo sie ze 90mm jest idealne pod dlugosc ramion) i dobre wyregulowanie siodla, ale sie udalo, Przyjemnosc budowania za zadne pieniadze nie dostane

 

5dd6ff347ff5771b6880c3cfe604dc8e.jpg

 

Koniec Off topa [emoji1]

 

Masz fajny budzet, gdzie jest pole do popisu, i czas to dlaczego nie sprobowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie zadam pytanie bo zależy mi na waszej opinii - co wicie na temat kół Mavic Crossride Lite? :)

 

Co do składania roweru samemu, chyba odpuszczę. Nie znam się na tyle żeby wiedzieć jakie koła wybrać itp. Domyślam się, że przyjemność składania samemu jest niesamowita (poza kolarstwem jestem modelarzem więc znam temat) ale pewnie wyjdzie drożej no i brak wiedzy i rozeznania na rynku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przeplacilem kolego, rower byl kupiony jako standard fabryczny, po przejechaniu pierwszej Skandi chwycilem bakcyla na martony, mnie on kosztowal ok 3000 kola, 1700 za Rower plus reszta na zmiany w czesciach, rower rozebralem i skladalem od podstaw poklei. Tyle kasy wygospodarowalem, a przezyje On wiecej niz nie jeden wypasiony, Single dlatego by do minimum ograniczac serwis i uszkodzenia (nie jeden juz jeczal ze mu wozek wygielo w Xtr czy Sramie na trasie), gdybym mial 5000-7000 kola budżetu, tez bym zbudowal podobny rower tyle ze na droższych czesciach, kola, stery, kokpit etc. Nie mowie ze kolega ma budowac singla, bo ten typ roweru trzeba lubic, chodzilo mi o zbudowanie maszyny na czesciach wyselekcionowanych pod swoj budzet, swoje "zachcianki" dot. Firmy, koloru, czy lansu jak kto woli. Przy obecnym nasyceniu rynku i popularnosci rowerow skladanie roweru nie jest nieoplacalne tak jak kilka lat temu. Nie znasz sie? To sie poznasz na wszystkim budujac go Sam, a przy tym moze Ci tez pomoc ksiazka Leonarda Zinn'a poszukaj na allegro, polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to również sobie nie wyobrażam jechać bez przerzutek maratonu, to jest chyba niemożliwe. Ale temat nie o tym :)

 

Proszę napiszcie coś o tych kołach. I kolejne pytanie, w niższym budżecie jest Canyon AL SL 6.9. Czy do okazjonalnego, amatorskiego ścigania taki sprzęt wystarczy? Nie ukrywam że wolałbym wydać mniej na rower a resztę mieć na ciuchy, wyjazdy itp, wiadomo że kosztów z maratonami jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do amatorskiego ścigania/maratonów może być nawet budżetówka za 1,5k. I znam kilka osób, które na takim rowerze byłyby w stanie pojechać lepszy czas niż niejeden na wypasie za kilkanaście koła (rowery same nie jeżdżą, ldużo ważniejsza jest kondycja, technika i doświadczenie).

Jeśli GC Ci pasuje rozmiarowo (ze względu na udziwnioną geo) to tak, jak najbardziej będzie się nadawał do amatroskich startów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro jeszcze nikt nie odpisał to pytanie z gatunku "ten czy ten" i czy w ogóle warto. Przeanalizowałem swoje potrzeby i chyba po prostu nie wykorzystam roweru za 6-7k. Zatem:

 

Radon ZR TEAM 8.0 vs. Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

 

Amor: RS 30 Gold vs RS Reba

Napęd: XT M8000 2x11 vs SLX/XT 3x10

Koła: Shimano XT/Alex EN24 vs Mavic Crossride FTS-X

 

Geometria: Przy Radonie 20", przy Canyon rozmiar L. Długość efektywna górnej rury taka sama, tylne widełki takie same prawie, kąty podobne. Przekrok będzie dobry tu i tu. 

Co lepsze, za co warto zapłacić: Reba czy pełne XT M8000? Czy ten RS 30 Gold wystarczy, jak on się ma do Recon Silver 26" który właściwie mnie zadowala? No i Radon dotępny od ręki. Wiem że wyjściowe pytanie było inne i temat wątku nie pasuje do obecnej konfiguracji ale nie mogę edytować pierwszego posta. No i ostatnie pytanie, czy taki sprzęt wystarczy. Myślę że tak, bo sam maratony jeździłem już na gorszych rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tylko, że takich tematów jest już cala masa, wystarczy poczytać forum.
Generalnie ja Ci się coś nie podoba w rowerze to sprzedaj i kup coś innego.
Obczaj ns jakich kołach stoji, jakie piasty obręcze, napęd,opony itd.
Dla mnie się przedewszystkim liczą dobre, wytrzymałe i lekkie koła oraz precyzyjnie działający napęd i tu stawiam na xt nie koniecznie M8000 bo to w UJ kosztuje jeszcze albo sram x9 cała reszta jak carbonowe sztyce np. To nie porozumienie
Heble od m-615 w górę na tarczach 180 mm xt lub tańsze avid hs1

Skoro mozesz poczekac na przyszly sezon nie lepiej poskladac samemu? Maratony maja to do siebie ze nie wiesz co cie spotka na trasie wiec sprzet bym bral z górnej polki, i powoli skladal, fabryczne rowery to ksiegowy sklada, a tu sam mozesz dobrac wszystko pod siebie, wage i warunki jakie moga Cie spotkac na trasie, ja tak postapilem i poskladalem sprzet ktory jest nie do zajechania, rower zbudowany pod siebie, a przyjemnosci szukania i budowania roweru nikt ci nie da [emoji1], sztywne oski, kola skladane pod wage, pedaly pod upodobania wpinanaia i luzu, dlugosc mostka etc.

Off top: mnie wyszlo tak

Po 6 miesiacach poszukiwan i skladania, rower pod maratony, Single Speed 32-16, rama stal Kross Unplugged , kola XT plus Alex Rims na 36 otw. I szprychy 2,0 mm, mimo iz lekki jestem 65 kilo- lecz tu wybór padl na wytrzymalosc nie wage, heble XT Ice tech 160/140, karbon siodlo, kiera, tytan srubki, komponenty z Truvativa ( most- sztyca) troche czasu mi zajelo znalezienie odpowiedniej dlugosci mostka ( jezdzilem na 100mm a okazalo sie ze 90mm jest idealne pod dlugosc ramion) i dobre wyregulowanie siodla, ale sie udalo, Przyjemnosc budowania za zadne pieniadze nie dostane

5dd6ff347ff5771b6880c3cfe604dc8e.jpg

Koniec Off topa [emoji1]

Masz fajny budzet, gdzie jest pole do popisu, i czas to dlaczego nie sprobowac



6 miesięcy to budowaleś???
Nie widzę jakiś mega ciężkich do zdobycia klamotów to pewnie jesteś z tych co szukają "okazji"i rabatów po rabacie żeby tylko michę pocieszyć jaką to gazelą biznes jesteś...
Już pomijam to pieprzenie o przerzutkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno odpowiadać na pytanie czy warto jak czyta się tekst w stylu "chyba nie wykorzystam". Trąci mi to nie zrozumieniem tematu bo nie rozchodzi się czy wykorzystasz tylko z czym potencjalnie będziesz miał mniejszy problem jak już. Choćby amor bo niestety ale jak się trochę waży to kupowanie czegokolwiek w 29er z lagami 30mm jest słabym pomysłem. Koła systemowe też mogą sprawić kłopot. Osobiście jak już akceptujesz taką a nie inną formę kupna skorzystał bym z oferty na bazie ramy Rose. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym warto naprawdę kupić i protestować na tylko czytać bezmyślnie co napiszą w sieci Ci ludzie, których nawet na oczy nie widziałeś.

Jakieś się umarło przekonanie, że wszystko w rowerze musi być wymienione na lepsze po zakupie a przecież koleś, który w weekendy jedzenie z łaska poza miasto nie potrzebuje roweru za 5 koła prawda, ty masz jakieś sprecyzowane wymagania a bike i za 4 koła będziesz miał wytrzymały i dobrej klasy osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 miesięcy to budowaleś???

Nie widzę jakiś mega ciężkich do zdobycia klamotów to pewnie jesteś z tych co szukają "okazji"i rabatów po rabacie żeby tylko michę pocieszyć jaką to gazelą biznes jesteś...

Już pomijam to pieprzenie o przerzutkach...

Tak, 6 miechów budowalem na tyle ile pozwalał mi budżet, tak taile wyrwane po dobrych cenach, komplet Hampli za 500 stówek nowka gotowe np. Nie jestem frajerem który przepłaca za wszystko, wystarczy poszukać poczekać. Tajle zadne wymyslne, szkopuł tkwi w szczegółach, dlugosc mostka szerokość kiery dobrana pod rozstaw barkow etc. Zbudowac rower każdy potrafi, pytanie tylko czy z głowa by pasował pod budowę ciała kolarza, służył na więcej niż dwa sezony.

 

Ha, lecisz co sezon po paru tysiącach km do sklepu i zygasz setkami za komplet naped.. Twoj wybór

 

Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I rozumie, że twój super rower jest pod Ciebie zbudowany z dokładnością co do 0.1 mm...

Bez jak, śmieszą mnie tacy ludzie, myślisz, że każdy te graty za darmo dostaje i może Ci za 0połowę ceny sprzedać bo ty nie jesteś frajerów żeby przepłacać??

A jakby twój szef też miał takie podejście to byś niw miał roboty bo by zatrudnił tańszych Ukraińców bo nie jest frajerów żeby przepłacać...

Powiem tak, poza bezobslugowoscią singla nie ma absolutnie żadnego powodu by zastosować ten system w rowerze do tego górskim i jeszcze go wykorzystywać na wyścigach, każdy kto chociaż raz przejechał jakiś maraton lub chociaż lata w weekendy poza miasto wie o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujac samemu możesz zdudowac rower dla siebie wygodny z pomoca bike fiting'u, tak moj szef nie jest frajerem i zatrudnia rowniez ludzi z Ukrainy, nie mowie ze ma budowac singla, tylko by spróbował zbudowac sam jaki mu sie podoba bo jest wieksze pole manewru przy wyborze czesci. Znasz rynek rowerowy od strony hurtowej- dystrybucyjnej?? Wiesz jakie sa marze narzucane, chyba nie. Im mniej części tym mniejsza awaryjność, jak w zamku Kałasznikowa niezadownosc. Jesli lubisz jeździć na rowerze, i tylko tyle idziesz do sklepu i kupujesz co daja, jesli chcesz mieć coś więcej budujesz dla siebie pod siebie Coś, czego nie ma nikt inny i wyróżnia się z tłumu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujac samemu możesz zdudowac rower dla siebie wygodny z pomoca bike fiting'u, tak moj szef nie jest frajerem i zatrudnia rowniez ludzi z Ukrainy, nie mowie ze ma budowac singla, tylko by spróbował zbudowac sam jaki mu sie podoba bo jest wieksze pole manewru przy wyborze czesci. Znasz rynek rowerowy od strony hurtowej- dystrybucyjnej?? Wiesz jakie sa marze narzucane, chyba nie. Im mniej części tym mniejsza awaryjność, jak w zamku Kałasznikowa niezadownosc. Jesli lubisz jeździć na rowerze, i tylko tyle idziesz do sklepu i kupujesz co daja, jesli chcesz mieć coś więcej budujesz dla siebie pod siebie Coś, czego nie ma nikt inny i wyróżnia się z tłumu,

A weź już przestań farmazonić bo się na wymioty zbiera...chciałeś żeby Cię pojechali bo masz jedyny i nie powtarzalny stuff na świecie ale powiem Ci, że żadnego wrażenia na mnie nie robi ten twój wymarzony singiel.

CO kogo obchodzi jakie marzę mają firmy, każdy producent, pośrednik, dystrybutor chce zarobić oczywista sprawa i nikt przy zdrowych zmysłach się nie pieprzy w szukanie i kombinowania przez pół roku gratów by zaoszczędzić kilkanaście złotych.

A w twoim interesie powinno być dążenie do takiego stanu, którym wyłożysz hajs na nową grupę xt np. Bo Cię stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, fura jest na XT calym... Nie trafiona riposta, brak Ci argumentów, zaraz mi napiszesz ze i 1000 pln za korbę Xt zapłacisz bo wszyscy musza zarobić, a i Ty w dupie masz szukanie komponentow takich czy innych za cene wieksza badz mniejsza, bo rower dla Ciebie to kupa zlomu, byle jechal. Widac gowno wiesz... W temacie budowy roweru nie wspminajac o doberaniu rozmiaru ,pozycji etc.. Isc do sklepu wydac, kupic i jechać, zwykły Kowalski z Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rety Panowie, niepotrzebna kłótnia. Składanie roweru jest fajne, jeżeli ktoś ma na to czas i ogarnia rynek rowerowy. Ja potrafię rozebrać, wyserwisować, złożyć z powrotem rower i wyregulować, jak pewnie większość użytkowników tego forum. Mi to wystarczy. Kupie coś jak "zwykły Kowalski" i zmienię najwyżej to co nie będzie mi odpowiadać.

 

Czyli lepszy będzie ten Canyon bo jest lepszy amor, którego wymiana jak wiadomo jest bardziej kłopotliwa niż poszczególnych komponentów. Szkoda tylko że z jego dostępnością tak lipnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...