Skocz do zawartości

[Reklamacja?] KROSS Level R10 2016 - trzeszcząca korba


zmotykanaslonce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zakupiłem nowy rower Kross Level R10 2016 i niestety od razu dopadł mnie problem najprawdopodobniej trzeszczącej ramy lub korby lub osi suportu.

Mianowicie jak depnę trochę mocniej na pedały to słychać trzaski w korbie. Dzieje się to szczególnie gdy łańcuch tylnej przerzutki jest ustawiony na mniejszych koronkach (przednia na największej koronce).

Z początku myślałem, że to wina pedałów, jednak sprawdziłem na innych i dalej występował ten sam problem.

Wydaje mi się, że problem trzeszczenia powoli się nasila.

 

Czasami zdarza się też taki dziwny przypadek, że przy ruszaniu coś mocno strzeli (też raczej w korbie).

 

Niezmiernie nie podobają mi się te trzaski, bo oprócz tych przypadłości reszta roweru jest ok.

 

Oddawałem już rower do przeglądu gwarancyjnego(oczywiście wszystko im opowiedziałem o tym) i gość mówił, że coś tam nasmarował oraz że był malutki luz i dokręcił z lewej strony ramie korby.

Gość mówił też, że w karbonowych ramach zawsze trochę coś może skrzypieć. :)

 

Niestety od razu po wyjechaniu z przeglądu korba dalej strzela tak jak strzelała.

 

Czy zostaje mi tylko oddać rower do naprawy gwarancyjnej? :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem tylko że w R7 z 2016 press fit się odezwał i też mi zaczął strzelać przy pedałowaniu dając nacisk na lewe ramie korby, sprawdziłem że jak zdejmę nogę z lewej strony i pedałuje tylko prawą to strzelania nie ma .

Najpierw posprawdzałem czy wszystko dokręcone, nic nie pomogło, więc rozebrałem, przeczyściłem, nasmarowałem i dalej to samo.

W jeździe mi to na razie nie przeszkadza ale irytują mnie te trzaski, z początku jeden, dwa a potem już kilka.

Co dziwne dzieje się to jak lewe ramie korby przechodzi przez szczyt (na górze).

Pozostaje mi już tylko oddać do serwisu, rowerem mam przejechane dopiero 400 km więc nie powinno się tak dziać tak szybko i w ogóle chyba.

Naczytałem się o tych press fit'ach że głośne i nawet szukałem czy dało by radę zmienić to na system z zewnętrznymi łożyskami chyba octalink jeśli się nie mylę

I znalazłem coś takiego 

 

http://www.terapeak.com/worth/praxis-works-bb30-shimano-73mm-conversion-mountain-bike-bottom-bracket/381566602655/

 

http://www.terapeak.com/worth/praxis-works-m30-thru-mountain-bike-bottom-bracket-73mm-bb30-pf30/351706686269/

 

Ciekaw jestem jak się sprawdza taka konwersja i bym się do tego skłaniał jeśli to dobre i wytrzymałe ktoś coś może wie to niech da znać.

Lecz na razie rower na gwarancji więc jak to w krossie każda ingerencja w zmianie specyfikacji bez ich nadzoru i w ich serwisie powoduje utratę gwarancji.

Więc poczekam press fit chyba wytrzyma te 2 lata nie jestem jakimś zawodowcem, nie walę nie wiadomo ile kilometrów a na razie jest gwarancja więc z niej skorzystam.

 

A teraz z innej beczki wczoraj złapałem kapcia (zwykła sprawa nic nadzwyczajnego łatki są klej jest pompka też) ale zdziwko wielkie opona jakby superglu przyklejona do obręczy spod wentyla spiernicza jakby był urwany macam przez oponę dętki nie ma ???

Super mam system bezdętkowy , lżejsze koło o tym mi się marzyło to chciałem. No ale zaraz kross nic o tym nie wspominał , no nic niespodzianka im wyszła.

Tylko jak ja mam to teraz naprawić ????

Wentyl sobie lata jak go odkręcę, dostać się do środka nie mogę bo opona przyklejona jak kropelką,

aż boje się ciągnąć lub nożem odkroić bo nie wiem czy nie uszkodzę.

Co z tym fantem zrobić ?????

Przepraszam że ci się w temat wciskam ale sprawa niby błaha żeby drugi zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te linki co podałeś to konwersja z BB30, a to nie to samo co GXP. Z pressfitami mam styczność w swoich rowerach już kilka sezonów i jeszcze żaden mnie nie zawiódł. Zdejmij korbę i zobacz jak kręcą się łożyska pod palcem.

 

Jak miałbyś system bezdętkowy (czego w rowerze fabrycznym raczej nie spotkasz) to przez wentyl uciekałoby Ci mleko, ewentualnie przez dziurę, która jest na tyle duża, że jej nie zakleiło. 

Musisz mocno odciągnąć oponę od obręczy, a czasem trzeba do tego dużo siły. Opona nie jest niczym przyklejona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak miałbyś system bezdętkowy (czego w rowerze fabrycznym raczej nie spotkasz) to przez wentyl uciekałoby Ci mleko, ewentualnie przez dziurę, która jest na tyle duża, że jej nie zakleiło.  Musisz mocno odciągnąć oponę od obręczy, a czasem trzeba do tego dużo siły. Opona nie jest niczym przyklejona.

 

dzięki miałeś rację mi też ciężko było uwierzyć że mam system ale bałem się coś uszkodzić więc wolałem mieć pomoc kogoś z forum. niezłego sneka złapałem . dziura z 2 stron po 2 mm już się klei

 

 A co do press fita to co powinienem poczuć kręcąc łożyskiem jak coś z nim nie tak bo u mnie strzela takimi trzaskami jak tylko lewą korbę cisnę na szczycie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągniesz korbę i będziesz kręcił palcem za wen. bieżnię łożyska to musi chodzić gładko, bez żadnych wyczuwalnych chrupnięć i luzów. Trzaski mogą być też spowodowane łożyskami w pedałach. Miałem też przypadek że strzał przy ciśnięciu lewą nogą był spowodowany łańcuchem (jeden ząb w korbie był wykrzywiony i przy mocnym deptaniu łańcuch z niego zeskakiwał na właściwą pozycję wydając głośny strzał).

Odnośnie press fita w R7 to z tego co pamiętam to standard shimano PF MTB czyli 92x41 i do tego żadnych adapterów do zewnętrznych łożysk nie założysz bo korba musiałaby mieć oś dłuższą o 35mm żeby dało się jakąś założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś tak irytująco strzelało, też byłem przekonany, że korba. A okazało się, że....

szybkozamykacz na osi tylnego koła.

Po odkręceniu, przesmarowaniu i ponownym przykręceniu przeszło.

Mocowanie sztycy w ramie to też podejrzane miejsce, które może dawać trudne do zdiagnozowania objawy.

A jak nie, to rower na trenażer i niech ktoś z boku słucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, po ramie trzaski się tak przenoszą, że ciężko ocenić co je powoduje. Sprawdź sztycę, jarzemko, zacisk sztycy, zaciski kół, czy są luzy na sterach. W nowych rowerach różnie bywa i czasem trzeba dociągnąć niektóre śruby. 

 

Jak będziesz kręcił łożyskiem palcem to powinieneś czuć czy gładko się kręci, albo takie jakby chrobotanie, przeskakiwanie (coś jakbyś tam miał piasek lub kulki wyszczerbione). Może korba nie była dobrze skręcona lub blaty korby. Jeżeli pedały masz kulkowe to może mają zbyt mocną kontrę na łożysku lub delikatny luz ;)

 

Takie strzelanie trzeba eliminować po kolei :)

 

Ja też wybijałem ostatnio pressfit i smarowałem łożyska na nowo, a okazało się, że strzelały pedały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...